Ja - Jeg kan godt se der er lidt huller
Indkøb af tøj: Hvordan fungerer det? Tøj er jo meget sæsonbetonet og har erfaret at der er noget der kaldes preebook sale hvor leverandører kan købe ind i. Nogle der har erfaring med køb af tøj fra velkendte mærker?
Økonomi: Hvordan kom du igang? Finansiering?
Website, design, markedsføring: Nogle udbydere der er værd at anbefale? Hvad koster det?
Lager: Hvad koster det at etablere et lager(selvfølgelig afhængig af mængden af varer og priser).
Altså gode råd, tip&tricks, erfaringer, har du gjort noget på en forkert måde du vil fortælle mig om så jeg ikke laver samme fejl? Selv den mindste ting ville jeg sætte pris på.
Mvh. Rasmus Kildegaard
Hej Rasmus. Jeg kan desværre kun svare dig ang. webshoppen.
Der er rigtig, mange muligheder ved oprettelse af en webshop. Du kan vælge at købe din helt egen og unikke webshop, men de koster omkring de 6000 (uden design), og 10000kr med design. Allternativt, hvis det skal være billigere i starten, kan du vælge at bruge en webshop fra fx DanDomain, der har en webshop klar til dig til ca 3-400 kr pr måned.
Forskellen er, at ved din egen webshop, kan den som skrevet blive helt unik, samt at jeg mener, at de fleste af udbyderne programmere webshoppen lige efter dine ønsker af funktioner osv.
I en webshop fra fx DanDomain, er den programmeret for dig. Hvis man er god til koder kan man sagtens få den til at se unik ud, ellers er det de samme muligheder for ændring af funktionerne for alle der har en DanDomain webshop. - dog ikke nødvendigvis negativt, jeg skal selv til at lancere en webshop fra Dandomain. :-)
Ang. betaling, så er der igen rigtig mange muligheder. Hvis du altså skal kunne tage imod Dankort, Mastercard, Visa osv. Du kan lave en aftale med Nets (gamle PBS), dette koster dig 3500kr i oprettelse og derefter 1000kr pr måned. Alternativt er der andre udbyder, der tilbyder det samme, men for et lille beløb pr måned - andre tilbyder det for et lille oprettelsesgebyr, og derefter en lille %del af hver transaktion.
Det er bare om at undersøge mulighederne for hvert område, for der er rigtig mange. Jo flere penge du har til at starte med, så billigere kan du gøre det i længden. Men de billigere løsninger til at starte med, er helt klart også at anbefale!
Hvis du bruger en webshop fra fx DanDomain, så skal du også lige have et design, medmindre du gerne vil bruge et af deres skabeloner, som ikke lige er de fedeste at se på. Prisen på en designer variere også utrolig meget. Du kan sagtens få tilbud på designere på flere tusind kr, men af og til, er der også designere her på Amino, der tilbyder at designe ens site for enten rigtig billigere penge, eller endda gratis, da de er nye inde i branchen og derfor at brug for nogle af referere til :-)
Håber det gir mening, ellers er du velkommen til at skrive tilbage, her eller på en PB :-)
Vh
Casper M. Poulsen