Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Løn - 55% i A-skat?!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Feb 11
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg modtog løn for en kort periode, og til min store overraskelse kan jeg se, at jeg kun fik ca. 600,- DKK udbetalt.

Når jeg kigger i lønoversigten i e-Boks kan jeg se at de har trukket 55 % i A-Skat + AM-bidrag.

Det synes jeg virker lige lovligt som meget, taget i betragtning af at jeg har et fradrag på 37K om året?

Kan fejlen ligger i at min arbejdsplads har tilmeldt arbejdet under mit bikort? Grundet at jeg har et andet arbejde på hovedkortet?

Når jeg kigger på e-Skattekortet på TastSelv kan jeg dog se at der står: Intet skattekort - der er tilknyttet til arbejdet.

rabatter på butikker med et MEXO medlemskort.
Har du en webshop/forretning, du gerne vil have på MEXO, så skriv gerne en PB.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 13:03

Sådan som jeg har forstået kan du kun have 1 job på hovedkortet og man kan ikke bruge fradraget på andet end sit hovedkort.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:06

Hej Martin

Det er den trækprocent man som arbejdsgiver skal trække til skat når man ikke har kendskab til ens trækprocent.

Ved midlertidig ansættelse eller andet, så er det dit ansvar at fremvise dit B-kort, og derved dokumenterer din trækprocent. Og har du ikke gjort det, så skal firmaet trække de 55% i skat.

Men kan også være at firmaet ikke gad det ekstra arbejde.

/Kenneth

Tilmeldt 3. Feb 11
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 13:17

Det er et offentligt arbejde - kan det have nogen betydning?

Så det vil sige, jeg skal tage fat i min arbejdsgiver og dokumentere min trækprocent?

Ved I om jeg kan få det rigtige beløb/løn tilbage, eller skal jeg vente til næste år, før jeg kan få det?

rabatter på butikker med et MEXO medlemskort.
Har du en webshop/forretning, du gerne vil have på MEXO, så skriv gerne en PB.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:25

Martin Dalsgaard:

Det er et offentligt arbejde - kan det have nogen betydning?

Så det vil sige, jeg skal tage fat i min arbejdsgiver og dokumentere min trækprocent?

Ved I om jeg kan få det rigtige beløb/løn tilbage, eller skal jeg vente til næste år, før jeg kan få det?

1. Har ingen betydning, det er skatte regler.

2. Hvis du skal arbejde der igen, så skal du selvfølgelig gøre det.

3. Der bliver jeg et svar skyldigt. Men vil nok tro at det nemmeste er at lade skat modregne det. Og så tage den derfra. Og da vi sikkert kun snakker om en 200 kr så er det rigeligt meget at sætte igang for det.

/Kenneth

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)