Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til Adwords! - 'Søgeordskvalitet' daler hver dag?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Kampgear Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Jeg har startet en Affiliate side, hvor jeg nu kører en kampagne på Adwords dertil, så jeg kan få lidt trafik.

Jeg startede torsdag med et budget på 50,- og et CPC på 0,05,-. Jeg fik 10 klik den dag.
Jeg kunne flere gange i løbet af torsdagen se at min annonce på første side, hvis jeg googlede mit søgeord (Onfone).

Fredag valgte jeg at hæve min CPC fordi min Søgeordskvalitet faldt. til 3/10. og blev kaldt 'dårlig'.
Jeg hævede min CPC til 2.5,- i håb om at få lidt flere kliks. Rigtigt nok fik jeg 13 kliks inden kl 12 fredag. Kl 12 tilføjer jeg en ny annonce til annoncegruppen. For at have to jeg kan sammenligned med CTR.

Siden da har jeg slet ingen klik fået og min søgeordskvalitet er faldet til 2/10.
Jeg ved at der kun er 49.000 lokale søgninger på Onfone. Men hvorfor falder min søgeordskvalitet hele tiden?

Og hvordan kan det være, at mine visninger af annoncen er faldet fra 1345 (torsdag) til 18 (lørdag) !?

Er der noget jeg gør helt forkert, eller er det normalt, at talene svinger så drastisk?

På forhånd tak for jeres svar!

Venlig hilsen en lettere frustreret affiliate-nybegynder.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 13:04

Når folk søger på Onfone, så er det ikke udelukkende nye kunder og de fleste vil rent faktisk besøge Onfone og leder ikke efter et nyt teleselskab eller billig taletid. Det gør at din CTR bliver utrolig ringe og din annonce + landingpage ikke er relateret nok.

Google "straffer" dig i første omgang med en lav kvalitetsscore, hvilket betyder dyrere klik og i sidste ende får du ingen visninger.

Hvis det er M1 kampagnen du kører, så skal du desuden være opmærksom på at M1 ikke accepterer at partnere byder på AdWords søgeord og din afregning vil blive tilbageholdt, hvis de finder ud af det.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Fra  Kampgear Skrevet kl. 13:44
Mange tak for dit svar!
Jeg har selv tænkt samme tanker. Så det du siger, er at prøve at køre en kampagne med onfone over adwords ikke kan betale sig, da min CTR og visninger konstant vil falde?

Har du/I nogen gode erfaringer med affiliate? Altså hvad er godt at sælge over affiliate og hvad skal man holde sig fra?

Casper
Fra Næstved
Tilmeldt 25. Feb 11
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 14:07

Hey

Det jeg hører er at du vil lærer affiliate ordenligt?

Der kører en kanon mulighed lige nu hvor du bliver lært op fra grunden i de næste 30 dage fra en af de mest succesrige affiliate marketers i dag.

[Link fjernet af moderator]

Find mig på skype: pjlangasa, så kan vi snakke sammen om mulighederne.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 17:12

CNybroe:
Mange tak for dit svar!
Jeg har selv tænkt samme tanker. Så det du siger, er at prøve at køre en kampagne med onfone over adwords ikke kan betale sig, da min CTR og visninger konstant vil falde?

Har du/I nogen gode erfaringer med affiliate? Altså hvad er godt at sælge over affiliate og hvad skal man holde sig fra?

Casper

Det er sjældent en god ide at byde på konkurrenters brandnavne, da brugeren ikke søger dit produkt, hvilket giver en dårlig CTR og derved en ringe kvalitetsscore, som i øvrigt også påvirker evt. andre annoncer i negativ retning.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Fra  Kampgear Skrevet kl. 18:32

Enig i at det er dumt at byde direkte på udbyderens navn. Men har du nogen gode forslag til hvad man ellers kan søge på end Onfone?
Bruger jeg Googles eget søgeordsværktøj og søger "onfone", så får jeg kun 'onfone' og onfone fastabonnement' op.

Skal jeg søge i retninger som 'mobilabonnement' og lign?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)