På min side (når den går i luften) vil man som terapeut, coach, psykolog o.s.v kunne oprette sig, og tilbyde sine ydelser. Hver behandler får sin egen side på siden, med blandt andet en kalender tilknyttet.
Klienten vil kunne booke en tid direkte på klinikkens kalender, og betale med kreditkort. Når sessionen er overstået trækker jeg beløbet. og indsætter det på den pågældendes ”konto”. Terapeuten vil så en gang hver 14 dag få udbetalt beløbet.
Mit spørgsmål er hvordan jeg rent praktisk skal bogfører det (Jeg havde tænkt mig at benytte Sumasummarum) Jeg tjener jo ikke pengene, men opbevare dem kun i en to ugers periode.
For det første skal du være opmærksom på, at det skal fremgå, når kunden køber ydelsen, om det er med moms eller ikke med moms.
Hvis din virksomhed er sådan organiseret, at du beholder en del af betalingen for at stille alle disse faciliteter til rådighed, kan der også være tale om, at du skal betale moms af din del af indtægten, også på de momsfrie behandlinger. Hvis pengene derimod går ubeskåret til behandleren (som derefter evt. betaler dig noget pr. faktura), er det hele meget lettere at administrere, selvom den endelige momsafregning selvfølgelig vil være den samme.
Hvordan du skal bogføre i SummaSummarum afhænger af, hvilken af de to ovennævnte modeller, du arbejder efter, så fortæl gerne noget om dette.
Behandleren betaler kun et månedligt abonnement, og et kortgebyr på 2,50 pr transaktion.
De penge som bliver indbetalt for ydelsen tilfalder behandleren alene, og dermed ubeskåret. Med andre ord skal jeg ikke have nogen form for kommission.
OK. Så er pengene jo på intet tidspunkt "dine", og derfor skal de bogføres i status, ikke i driften. Du skal pr. behandler lave en konto (passiver, kortfristet gæld, f.eks. lige oven over momskontiene i standardkontoplanen), hvor du indsætter det skyldige beløb, dvs. bogfører det i kredit. Når du så betaler behandleren, skal den samme konto kreditteres. Alle disse konti skal være uden momskode.
Det forstår jeg ikke, når jeg læser Anettes svar? Jeg deponere jo rent faktisk kun pengene i den korte periode. Hvad er det for en risiko du taler om? Jeg forstår det ikke
Hej Anette, eller anden superbruger af SumaSumarum
Jeg er ved at teste om Sumasumarum er noget for mig inden jeg endelig køber. Indtil nu har jeg kun lavet en helt almindelig faktura, og det har været ganske nemt
Men nu skal det have sin endelig prøve, så er der en venlig sjæl der step by step kan forklare mig hvad det præcist er jeg skal gøre, i forhold til det Anette siger.
jeg ville nu hælde mit hoved til Annettes råd Når hun siger at du kan lave en stribe konti nede i status hvor du modtager på vegne af dine tilmeldte behandlere penge via din dankort adgang selvfølgelig for at I alle sparer penge i forhold til at hver havde sin gate (huha for priser)
men mit tilbud stå¨r da stadig ved magt at vi laver en PC til PC forbindelse så skal jeg vise dig hvorledes det skal sættes op.
Så ville jeg gerne for eksperimentets skyld have mulighed for at sætte et skærmvideo camera på - som gør at jeg kan sende dig en video bagefter så du kan genopleve seancen hvis du skulle komme i tvivl om noget.
det skal ikke koste dig noget at v i prøver det af