Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Du kan måske modtage dagpenge under opstart af din selvstændige vriksomhed!

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 10. Feb 11
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Det er jo dit valg. Jeg mener ikke jeg har påstået at det er nemt. Jeg har sagt at tingene ofte kan lade sig gøre, men det hanlder om, at få den taklet på den rigtige måde.

Men lad os da bare stoppe her, jeg syntes da bare det er ærgerligt, at du med den indgang til dagpenge efter drift af selvsætndig virksomhed afskriver mulighederne på dine kunders vegne fra starten :-).

vh

Kim  

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 16:43

Hvordan er reglerne for det her i forbindelse med at man ejer og arbejder i sit eget aps?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:47

Kim..jeg afskærer ikke kunderne fra muligheden..men græmmes over de groteske

regler for selvstændige, der har brug for økonomisk hjælp.

MvH

Peter

Tilmeldt 10. Feb 11
Skrevet kl. 16:48

Hej Michael

Delvis enig! Jeg mente måske også det i første omgang ville føre for meget med sig at nævne alle muligheder.

Det kan godt være, ASE og DANA har en fortolkning som du beskriver, det har jeg ikke konkret talt med dem om, men nu er de jo ikke de eneste a-kasser, der håndterer selvstændige og iøvrigt er det ikke dem, der udstikker retningslinierne.

I bekendtgørelse om drift af selvstændig virksomhed står der ikke noget om, at man ikke må gentage opstart af virksomhed, tværtimod er der en indgående beskrivelse af, hvordan man skal opgøre de 78 ugers ret til dagpenge, hvis du starte og lukker virksomheden flre gange.

Du kan måske komme i den situation, at hvis du gang på gang lukker og starter den samme virksomhed/type virksomhed at man stiller spørgsmål ved om du reelt har lukket virksomheden, men det må jo som komme an på en prøvelse af dokumentationen.

Med venlig hilsen

Kim Schmidt

www.bf-fyn.dk

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 16:51

Mikkel Mikjær Christensen:

Hvordan er reglerne for det her i forbindelse med at man ejer og arbejder i sit eget aps?

mig bekendt, må du gerne eje et aps, men der må ikke være nogen drift i virksomhed, hvorefter man - såvidt jeg husker skal have en revisor erklæring og tilhørende dokumentation for at virksomhed ikke har nogen drift. Er ApS i drift som virksomhed, er du som ejer ikke pr. definition arbejdsløs.

mvh.

michael

Tilmeldt 10. Feb 11
Skrevet kl. 16:59

Hej Michael og Mikel

Udgangspunktet er i hovedtræk,, hvis du arbejder i et APS (eller A/S) hvor du og nærmeste familie ejer mere end 50% af anpartskapitalen eller dennes stemmeværdi anses du for at drive selvstændig virksomhed.

Det samme gælder, hvis du og nærmeste familie ejer mere end 10% af anpartskapitalen eller dennes stemmeværdi og du eller ægtefælle samtidig er direktør eller medlem af bestyrelsen anses du også for at drive selvstændig vireksomhed.

Der findes hertil nogle undtagelsesbestemmelser, hvis du selskabet har en hvis størrelse og du er ansat i en underordnet stilling, så kan man i visse tilfælde sige, at du ikke er selvstændig.

Har du drevet virksomhed i selskabsformen og hele virksmhedens drift er solgt ud af selskabet og dets vedtægter er ændre således at selskabes formål er formueadminitration af egne midler kan du anses for at være ophørt og derefter modatge dagpenge efter evt. karensperiode.

Med venlig hilsen

Kim Schmidt

www.bf-fyn.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:54

Tja..Mikkel.du er ikke bedre stillet end alle de andre selvstændige(selvom du har ApS`er).

I princippet skal de alle afvikles, før du "måske" ser en kr.

Min kone og mig tog konsekvensen for 8 år tilbage, og meldte os ud af A-kassen.

Vi kan jo altid gå på bistand og så samle flasker.

MvH

Peter

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:06

Jeg har skam også meldt mig ud af både fagforeninger og a-kasse for længe siden ... og stod det til mig ku de godt betale hver en krone jeg har givet dem tilbage. De har _aldrig_ gjort noget godt for mig, og jeg har mange kammerater der har sit hyr med dem på enten den ene eller den anden måde.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:08

Jamen jeg er enig..Mikkel.

Grotesk.....men sådan er reglerne.

MvH

Peter

Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 22:14

Jeg er uening med dig, har selv for mange år siden haft virksomhed og lukkede denne, derefter kunne jeg få dagpenge fra min a-kasse hvis bare jeg kom med "lukke attesten" kender op til flere der er blevet nødsaget til at lukke virksomheden og de har alle fået dagpenge. Så måske kender jeg åbenbart kun de få det har kunnet lykkes for og ingen af de andre.

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)