Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan dikterer jeg hvilket thumbnail-billede facebook bruger ved link share?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jan 11
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Når jeg skriver mit link på en væg, kan jeg kun vælge blandt to reklamebilleder (jeg har liggende i højre kolonne på min hjemmeside. Jeg kan ikke vælge mit logo for eksempel.

Jeg kunne godt tænke mig at diktere ét billede som facebook skal bruge. Jeg har læst noget om at indsætte en linje html i en wordpress hearder.php, men jeg bruger joomla og kan ikke rigtig hitte rede i det, hvordan jeg får facebook til at bruge et selvvalgt billede.

Tak for hjælpen!

Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 579
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 13:19

Hej

Jeg kender ikke så meget til Joomla, men du kan diktere et billede ved at indsætte denn kode mellem <head> og </head> :

<meta property="og:image" content="URL TIL BILLEDE" />

Håber det hjalp.

Tilmeldt 20. Jan 11
Skrevet kl. 13:32

Hej Kasper

Mange tak! Det har jeg nu gjort, men jeg går ud fra det ikke virker lige med det samme.

Ved du om det godt må være et logo med transparent baggrund?

Fra Sæby
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 260
Fra  Happydays A/S Skrevet kl. 13:36
Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 579
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 16:48

Det var så lidt.

Det skulle gerne virke med det samme ja, men jeg har selv oplevet, at der gik noget tid. Hvis du giver mig det link du taler om, skal jeg prøve på min egen Facebook side, og se om det virker.

Det skulle ikke være noget problem at det har transparent baggrund, men hvis det ser mærkeligt ud, bør du selvfølgelig lave hvid baggrund.

Tilmeldt 20. Jan 11
Skrevet kl. 17:03

Hej Kasper

Tak for info :-)

Jeg fik det til at virke :-) og har brugt Facebook Linter til at tjekke det med.
Mit eneste problem er at <head> <head> delen ligger i template-filen og jeg har bare skrevet www.mitdomæne.dk under og:url. Det betyder at mit dikterede thumbnail kun virker på forsiden. Måske jeg bare kan liste flere domæner efter hinanden. Jeg vil gerne have det til at virke også når der linkes til undersider www.mitdomæne.dk/underside - i første omgang blot med samme billede, men måske med forskellige billeder til hver underside på sigt.

Tak for hjælpen!

Tilmeldt 20. Jan 11
Skrevet kl. 17:23

Så virker det med forskellige undersider, men jeg er nødt til at oprette og:image + og:url for hver underside, selvom billedet er det samme. Det er okay - jeg har ikke så mange sider. Super! Tak!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)