Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Litteratur om gode tekster

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg oplever oftere og oftere at jeg skriver tekster på websites mv. Selvom det måske ikke burde være mig der gjorde det. Men skal der lige rettes lidt hist og her, så er det jo nemt som udvikler selv at gøre det.

Jeg er datalog og mit sprog er til daglig meget teknisk, jeg er bange for at mine tekster bærer en smule præg af dette. Så mon ikke det kan forbedres...

Er der nogle der kan anbefale noget godt litteratur der omhandler det at skrive tekster? Altså noget med, hvordan man bedst formidler et budskab så det står kort, præcist og let spiseligt for menig mand. Må også gerne omhandle hvordan man skriver gode sælgende tekster, men jeg vil mene at let spiselige tekster er første skridt i den retning.

Jeg forestiller mig at kommunikationsstuderende, må have haft kurser i den slags og tilhørende litteratur?

Mvh. Jens

Fra København
Tilmeldt 18. Nov 10
Indlæg ialt: 223
Fra  Tekstcentralen Skrevet kl. 10:41

Hej Jens

Da jeg begyndte som ung tekstforfatter, var min bibel David Ogilvys "Om reklame" (originaltitel "On advertising"). Den er ikke helt ny (1983 - den danske oversættelse fra 1985), men den er fremragende. Det er stadig den bedste bog, jeg har læst om reklame og reklametekster. Og du kan finde den antikvarisk for 150 kr. - på f.eks. www.antikvariat.net.

Venligst

Rasmus

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 10:51
Fra Aalborg
Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 493
Fra  ThomsenMedia Skrevet kl. 10:53

Venlig hilsen

Per Thomsen

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 10:55
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Rasmus Hjordt:

Hej Jens

Da jeg begyndte som ung tekstforfatter, var min bibel David Ogilvys "Om reklame" (originaltitel "On advertising"). Den er ikke helt ny (1983 - den danske oversættelse fra 1985), men den er fremragende. Det er stadig den bedste bog, jeg har læst om reklame og reklametekster. Og du kan finde den antikvarisk for 150 kr. - på f.eks. www.antikvariat.net.

Venligst

Rasmus

Den kan jeg bestemt også anbefale - rigtig god bog Yes. Hvis du har det ok med at læse på engelsk, så kan jeg også anbefale bogen "Hey, Whipple, Squeeze This" af Luke Sullivan - en bog jeg blev anbefalet af en anden tekstforfatter.

God fornøjelse.

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 11:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

TT Tekstforfatter:

Rasmus Hjordt:

Hej Jens

Venligst

Rasmus

Den kan jeg bestemt også anbefale - rigtig god bog Yes. Hvis du har det ok med at læse på engelsk, så kan jeg også anbefale bogen "Hey, Whipple, Squeeze This" af Luke Sullivan - en bog jeg blev anbefalet af en anden tekstforfatter.

God fornøjelse.

Dbh

Thomas

Jeg vil godt anmode den, som har givet mig én stjerne for mit velmente indlæg ovenover om at forklare mig hvorfor? Hvis du har modet til det? Det har du sikkert ikke, men det er jo også nemt at give minusstjerner til en, som ikke er plusprofil. Mit indlæg lægger på ingen måde op til noget negativt. Fortsætter det, kontakter jeg Amino Support og beder dem om at tage affære - jeg er sikker på, de kan se, hvem der står bag (og jeg er ret sikker på hvem, det er).

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)