Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

bogholder kontra revisor

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Feb 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg er meget ny startet iværksætter og kan godt bliver lidt forvirret over forskellen på de 2 ovennævnte ... jeg bruger e-conomic og syntes det virker ok men har selvfølgelig en del spørgsmål i forhold til brug af det .... og når vi kommer rigtigt igang skal vi jo have en udefra til at hjælpe med opgørelser m.m. 

Og så er det jeg bliver forvirret skal man både have bogholder og revisor eller hva og hvem kan svarer på de spørgsmål der uundgåligt dukker op som ny

Fra København
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 14:27

Hej,

Jeg vil ikke gå ind i debatten om bogholder eller revisor - det ved jeg simpelthen ikke.

Jeg bider dog mærke i du skriver hjælp til brugen af e-conomic. Er det det regnskabsmæssige?

I e-conomic har vi jo lavet en masse hjælp i artikler, videoer og online kurser? Måske det også kan hjælpe dig videre?

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 18:51

Om du skal bruge en revisor eller en bogholder kommer lidt an på den virksomhed du driver - og hvor specielle ting du arbejder med.

Min definition på de 2 titler er, at en bogholder er en der udelukkende beskæftiger sig med at holde bogholderiet ajour. En revisor er en person der både kan holde bogholderiet ajour - og udarbejde det endelige regnskab. Det kommer dog stadig lidt an på hvilken virksomhedsform der er tale om.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 19:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Da vi startede, rådede vores flinke revisor os til at kontakte en bogholder, som kunne sikre at vi kom godt i gang med vores regnskab - uden at skulle betale et revisor-honorar, som var noget højere. Det var da fair af ham og det var virkelig en god hjælp i starten.
Bogholderen kom efter behov - jeg tror det var hver 2.-3. måned i starten. Revisoren tog sig så bare af årsregnskabet og de to talte sammen, hvis der var tvivlspørgsmål. Hun var også supergod til at hjælpe mig med selve regnskabssystemet (Navision), når jeg kørte fast.
Efter to år ca. stoppede bogholderen og jeg kørte selv regnskabet videre alene og overtog bogholderens funktion. Nu kommer revisoren efter behov og han laver årsregnskab og resten gør vi selv.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 134
Fra  KnowledgeDesign Skrevet kl. 01:01

Jeg har en bogholder der kommer når der skal laves momsregnskab,Hun tjekker om alt er bogført korekt,  så er det heler ikke så dyrt når der skal laves revison 

Tilmeldt 17. Jan 11
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 10:10

Hvis du finder en god bogholder kan vedkommende også lave regnskab og skat - du er dog mere sikker på kvaliteten hvis du finder en revisor.. Et andet alternativ er selv at lære hvordan man bogfører og så bare få hjælp af en revisor til regnskab og skat. Det er kun en mulighed du bør give dig i kast med hvis du synes det er rart at lære bogholderi og div. regler at kende..

Håber du kan bruge det til noget

Mvh

Emil

Lifaco - personlig rådgiver og revisor for selvstændige og iværksættere

Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 10:57

En revisor kan alle de gode tricks som gør at du betaler det du skal i Skat og ikke for meget. 

Eksempel, ønsker du at omdanne din personlige ejet virksomhed til et ApS, er det spørgsmålet hviken kanin som skal op af hatten for at du får det bedst økonomiske resultat. 

Det ved en revisor alt om. 

En bogholder har styr på regnskabet, bogføringen og den løbende afstemning. Han kender også til det arbejde som revisor laver og har et tæt samarbejde med denne. 

Som nystartet er det en god idé at have en bogholder ind over, han/hun ved også hvornår du skal have en revisor ind over. 

Se evt. her http://cykelbogholder.dk/nystart.htm

Mange hilsner

Christian

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)