Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino'er / iværksættere bosat i USA - gerne i Californien

Side 4 ud af 5 (50 indlæg)
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for rådet. Vores E2 er for to år af gangen. Resten er en sag mellem os og vores advokat samt USICS. Når alt er på plads skal jeg berette. Men jeg kan afkræfte enhver historie om, at det er ligetil.
Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 19:04

Thomas Rosenstand:
Tak for rådet. Vores E2 er for to år af gangen. Resten er en sag mellem os og vores advokat samt USICS. Når alt er på plads skal jeg berette. Men jeg kan afkræfte enhver historie om, at det er ligetil.

Netop, folk tror det er bare ligetil fordi de har set for mange romantiske USA film, hvis du trænger til et rigtigt godt grin skal du læse den her...

http://www.amino.dk/forums/t/62675.aspx?PageIndex=2&#753919

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 19:13

@Søren Pedersen: Et turistvisum er jo "kun" 3 måneder, men da jeg var i Los Angeles tilbage i 90'erne, var jeg så heldig, at den Amerikanske Ambassade i København havde stemplet "Prospective Student" i mit pas, altså noget i retning af "potentiel studerende" - det gav mig hele 6 måneder. Nu er jeg efterhånden en halvgammel fyr, så "studerende" er nok ikke så troværdigt på nuværende tidspunkt - men findes der andre muligheder end et "simpelt" turistvisum, hvis jeg gerne vil købe mig selv lidt mere tid?

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 19:36

Nesuz:

nice nok at du har et film manuskript?

Hvad hander den op er lidt nysgerrig ;)

Ikke helt let at koge hele 135 sider ned til en kort beskrivelse :-)

Manuskriptet er skrevet indenfor genren Drama med visse Thriller-elementer. Kort sagt handler det om en mand i slutningen af 30'erne, der vender tilbage til sin fødeby i USA's midtvest til trods for, at den mest magtfulde mand i den pågældende stat 8 år tidligere beordrede ham (hovedpersonen) til at forsvinde/gå i eksil i en anden stat - ellers ville den magtfulde mands (skurkens :-) "kontakter" eliminere ham (læs: få ham til at "forsvinde"/henrette ham). Hovedpersonen vender så alligevel tilbage for at finde ud af, hvorfor han helt præcist blev forvist, og hvad der skete dengang 8 år tidligere, hvor hans forældre og søster alle døde under mystiske omstændigheder...

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 20:06
jeg savner ord :-). Tak for linket, Søren.
Tilmeldt 3. Oct 10
Skrevet kl. 20:39

@Søren Pedersen: Et turistvisum er jo "kun" 3 måneder, men da jeg var i Los Angeles tilbage i 90'erne, var jeg så heldig, at den Amerikanske Ambassade i København havde stemplet "Prospective Student" i mit pas, altså noget i retning af "potentiel studerende" - det gav mig hele 6 måneder. Nu er jeg efterhånden en halvgammel fyr, så "studerende" er nok ikke så troværdigt på nuværende tidspunkt - men findes der andre muligheder end et "simpelt" turistvisum, hvis jeg gerne vil købe mig selv lidt mere tid?

Ikke korrekt (mere), et B1/B2 gives normalt for 10 år ad gangen og giver dig mulighed (ikke ret, men mulighed) for et ophold i USA af 180 dage af gangen, derudover giver det dig mulighed for at lave "change of status", det vil sige, skift til en anden visakategori imedens du opholder dig i USA. Imedens denne "change of status" behandles kan du ikke forlade USA medmindre du vil starte helt forfra.

Husk at i 90'erne var der stadig krav om at man "skulle have visum" for at komme ind i USA, mit første visum var "indefinite", hvilket de så senere lave til max 10 år for alle lande. Husker ikke hvad år Danmark kom på "visa waiver" listen.

B1/B2 har det krav at du skal opretholde en primær bopæl udenfor USA, kender en der blev afvist i lufthavnen i USA da de spurgte ham om han havde en bopæl udenfor USA hvor han svare at: "jada, den har jeg lejet ud". Stemplede de hans visa ugyldigt og sendte ham hjem, at han ej heller havde et arbejde mere og en kæreste i USA var bestemt ikke til hans fordel.

Tilmeldt 3. Oct 10
Skrevet kl. 20:40

Thomas Rosenstand:
jeg savner ord :-). Tak for linket, Søren.

ja det er rystende (læs hovedrystende :-))

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 20:59

Søren.Pedersen:

TT Tekstforfatter:

Ikke korrekt (mere), et B1/B2 gives normalt for 10 år ad gangen og giver dig mulighed (ikke ret, men mulighed) for et ophold i USA af 180 dage af gangen, derudover giver det dig mulighed for at lave "change of status", det vil sige, skift til en anden visakategori imedens du opholder dig i USA. Imedens denne "change of status" behandles kan du ikke forlade USA medmindre du vil starte helt forfra.

Husk at i 90'erne var der stadig krav om at man "skulle have visum" for at komme ind i USA, mit første visum var "indefinite", hvilket de så senere lave til max 10 år for alle lande. Husker ikke hvad år Danmark kom på "visa waiver" listen.

B1/B2 har det krav at du skal opretholde en primær bopæl udenfor USA, kender en der blev afvist i lufthavnen i USA da de spurgte ham om han havde en bopæl udenfor USA hvor han svare at: "jada, den har jeg lejet ud". Stemplede de hans visa ugyldigt og sendte ham hjem, at han ej heller havde et arbejde mere og en kæreste i USA var bestemt ikke til hans fordel.

Puha, jeg er helt ør i hovedet nu. Må ind på den Amerikanske Ambassade og tale med dem.

Tilmeldt 3. Oct 10
Skrevet kl. 21:15

TT Tekstforfatter:

Søren.Pedersen:

TT Tekstforfatter:

Puha, jeg er helt ør i hovedet nu. Må ind på den Amerikanske Ambassade og tale med dem.

Kan jeg ikke anbefale, alt hvad du siger til dem vil blive skrevet ned, og hvis de har den mindste mistanke om at du vil immigrere til USA kan det få konsekvenser for dig senere. USA er ikke et uvenligt land, men mht. immigration er det temmeligt strikse specielt efter at arbejdsløsheden er gået op. Derudover giver ambassaden ikke "gode råd" men henviser dig til eksisterende regler.

Derfor, stop med at tænke over det nu, og tag den senere, evt med råd herfra mig eller andre her.

Kan anbefale dette site på det kraftigste

http://www.britishexpats.com

der er oceaner af folk i samme situation som dig.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 21:22

@Søren: Ok, tak, Søren, jeg sætter pris på dine råd og al din viden på dette område. Det kan være jeg skriver en PB til dig på et senere tidspunkt. Tjekker også lige sitet ud.

Tak skal du have! :-)

Dbh

Thomas

Side 4 ud af 5 (50 indlæg)