Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino'er / iværksættere bosat i USA - gerne i Californien

Side 3 ud af 5 (50 indlæg)
Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

Jeg vil på det kraftigste advare mod at arbejde på nogen som helst måde på et turistvisum. Hvis det bliver opdaget (og det gør det tit), er du sikker på, at du aldrig får lov at være her igen.

Tiden på turistvisa ville jeg heller ikke bruge til at løse opgaver for amerikanske kunder, men derimod for kunder hjemme i Danmark. Internettet og Skype er en god ting :-)

Skal du lige overbevise ambassaden om hvorfor du, som ellers kan rejse til USA uden visum, har behov for et B1/B2 visum. Ikke en nem ting og hvis det viser sig at du har haft "immigration intent" kan (iike vil men kan) hele din livsplan falde til jorden, skal du lige overveje inden du tager nogle skridt du vil fortryde.

Tilmeldt 3. Oct 10
Skrevet kl. 16:14

Thomas Rosenstand:

Du må tro hvad du vil. Jeg er her på et E2, og en af vores bedste venner er advokat med speciale i immigration her.

Til alle andre: Tag fat i en dygtig advokat med forstand på de dele, hvis du vil til USA. Der får du den korrekte rådgivning.

Fra USCIS hjemmesiden:

to qualify for E-2 classification, the treaty investor must:

• Be a national of a country with which the United States maintains a treaty of commerce and navigation
  • Have invested, or be actively in the process of investing, a substantial amount of capital in a bona fide enterprise in the United States
  • Be seeking to enter the United States solely to develop and direct the investment enterprise.  This is established by showing at least 50% ownership of the enterprise or possession of operational control through a managerial position or other corporate device.

An investment is the treaty investor’s placing of capital, including funds and/or other assets, at risk in the commercial sense with the objective of generating a profit.  The capital must be subject to partial or total loss if the investment fails.  The treaty investor must show that the funds have not been obtained, directly or indirectly, from criminal activity.  See 8 CFR 214.2(e)(12) for more information.

A substantial amount of capital is:

• Substantial in relationship to the total cost of either purchasing an established enterprise or establishing a new one
  • Sufficient to ensure the treaty investor’s financial commitment to the successful operation of the enterprise
  • Of a magnitude to support the likelihood that the treaty investor will successfully develop and direct the enterprise.  The lower the cost of the enterprise, the higher, proportionately, the investment must be to be considered substantial.

bekræfter jo netop det jeg lige skrev

"Have invested, or be actively in the process of investing, a substantial amount of capital in a bona fide enterprise in the United States"

Det er der din escrow eller din bankkonto i firmaets navn kommer ind i billedet. Du har sandsynligvis deponeret penge et eller andet sted som har været "afsat til sagen" imedens din visaansøgning blev evalueret. Ved anskaffelse af en eksisterende virksomhed er der mange der ikke vil lave den endelige investering, derfor sætter de pengene i en escrow og har så en "fee" de skal betale (kontraktligt) hvis visum ikke gives.

Der er oceaner af folk i FL specielt fra England der har E2 baserede virksomheder med 1 ansat der genfornyer hele tiden, stressende i længden kunne jeg forestille mig, så tro ikke alt hvad du hører men snak med "andre i samme situation"

Men tillykke med det, E2 er slet ikke en dum ting, du kan jo altid "opgradere" til et EB5 hvis du gerne vil blive permanent, der er så bare visse skatteregler der kommer ind i billedet for så skal du betale worldwide skat i USA (green card), der er visse fordele ved E2 hvis man har "verdensindkomst".

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 16:21

Thomas Rosenstand:

Søren.Pedersen:

Californien

1: Et af de dyreste steder i USA

2: Ekstra skat oveni federal skat

3: Bor du omkring LA = masser af smog

Vi overvejede også Californien engang, men alt er MEGET dyrere der, og så er der tidsforskellen til Danmark, der er 9 timer i stedet for de 6, vi har her i Florida. Nå ja - vejret er også meget bedre her :-)

Har tidligere været i Californien og forelskede mig i staten. Besøgte min kusine og hendes amerikanske mand, først i San Francisco, sidenhen i San Diego. Før den tur har jeg også været  en uge i Los Angeles.

Men den primære grund til at flytte til L.A. er, at det er en gammel drøm, jeg er nødt til at få afprøvet/udlevet. Blandt andet fordi jeg har skrevet et filmmanuskript, som er oversat til engelsk  - og for overhovedet at have en chance for at sælge det, er jeg nødt til at finde en agent, der vil repræsentere det.

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 3. Oct 10
Skrevet kl. 16:27

Thomas Rosenstand:

Søren.Pedersen:

Californien

Vi overvejede også Californien engang, men alt er MEGET dyrere der, og så er der tidsforskellen til Danmark, der er 9 timer i stedet for de 6, vi har her i Florida. Nå ja - vejret er også meget bedre her :-)

Har tidligere været i Californien og forelskede mig i staten. Besøgte min kusine og hendes amerikanske mand, først i San Francisco, sidenhen i San Diego. Før den tur har jeg også været  en uge i Los Angeles.

Men den primære grund til at flytte til L.A. er, at det er en gammel drøm, jeg er nødt til at få afprøvet/udlevet. Blandt andet fordi jeg har skrevet et filmmanuskript, som er oversat til engelsk - hvorfor jeg har brug for at finde en agent, der vil repræsentere det.

Hvis jeg var dig ville jeg gøre dette:

Tage til LA som turist, "hej jeg er bare på en 2 ugers ferie", derefter laver du din billet om til en anden dato, overskrider du din 90 dages "tilladelse" kan du (normalt) aldrig komme ind i USA igen uden mindst et B1/B2.

Blive der som turist

Se om du kan sælge det

Tage hjem og blive "et stykke tid"

Er du i USA mere end 182 dage om året er du skattepligtig af _hele_ din indkomst i USA, skal du lige have i mente.

Medmindre du har en sponsor I usa, som er meget svær at finde med 10% arbejdsløshed, er det nok for optimistisk. Har du en virksomhed i DK der har en "rimelig success" kan du let åbne en afdeling i USA som "leder af virksomhden", har du 1 år til at få den op og stå (L1A visum) og have folk ansat, har du ikke mulighed for det, skal du hjem inden 30 dage.

Tilmeldt 3. Oct 10
Skrevet kl. 16:31

TT Tekstforfatter:

Thomas Rosenstand:

Søren.Pedersen:

Californien

Men den primære grund til at flytte til L.A. er, at det er en gammel drøm, jeg er nødt til at få afprøvet/udlevet. Blandt andet fordi jeg har skrevet et filmmanuskript, som er oversat til engelsk  - og for overhovedet at have en chance for at sælge det, er jeg nødt til at finde en agent, der vil repræsentere det.

Ingen tvivl om at San Diego er dejligt, var der første gang i 95 var det vist. Problemet med californien er at det er hamrende dyrt i forhold til andre steder, dels i direkte udgifter men også i diverse skatter du skal betale oveni din federal skat.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 17:05

Hej Søren

Ja - vi har boet her siden november 2009.

Det er korrekt, at visse dele af investeringerne kan ske på en escrow (betinget aftale), men ikke det hele. Og der er jo altså en verden til forskel på escrow aftaler og din første udmelding om, at 750K på en spærret konto er alt, hvad der skal til. Det får man ikke et E2 på.

I øvrigt er det en udbredt misforståelse, at der er et fast beløb. Den nødvendige "substantial investment" vurderes på baggrund af den virksomhed, der etableres. Skal du starte et jernstøberi, kan du godt sætte flere nuller bag - men skal du starte et konsulentfirma, kan mindre end 750K gøre det.

Vi regner med at blive her resten af vores liv :-)

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 17:38

@Søren: Tak for dine input. Jeg har taget dem til mig.

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 17:45

Det fandme fedt du vil prøve at komme til Californien. Jeg har både været i Californien og Florida på ferie og begge steder er fantastiske :) Texas er nu også cool!

Held og lykke med det :)

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Tilmeldt 3. Oct 10
Skrevet kl. 17:59

Thomas Rosenstand:

Hej Søren

Ja - vi har boet her siden november 2009.

Det er korrekt, at visse dele af investeringerne kan ske på en escrow (betinget aftale), men ikke det hele. Og der er jo altså en verden til forskel på escrow aftaler og din første udmelding om, at 750K på en spærret konto er alt, hvad der skal til. Det får man ikke et E2 på.

I øvrigt er det en udbredt misforståelse, at der er et fast beløb. Den nødvendige "substantial investment" vurderes på baggrund af den virksomhed, der etableres. Skal du starte et jernstøberi, kan du godt sætte flere nuller bag - men skal du starte et konsulentfirma, kan mindre end 750K gøre det.

Vi regner med at blive her resten af vores liv :-)

Nu skrev jeg jo ej heller at "750K var alt der skulle til", jeg skrev jo netop at der skulle laves en business plan mm, så det er ikke helt fair at du skriver det :-) men lad det ligge. Kender flere der har fået E2 med omring 50.000 USD i investering, tro det eller ej, men en "pool cleaner business til 50.000 USD" har været nok.

Resten af dit liv, lyder da dejligt! så ville jeg personligt nok finde pengene til et EB5 og selvfølgelig deltage i "green card lottery", og så gå greencard vejen, E2 er ganske fint pånær det skal fornyes og at du skal "bevise at du er værdig til et E2" hvergang det skal fornyes, kender enkelte der har måttet pakke og tage hjem...ikke nemt at der sidder andre (USCIS) og kan bestemme over dit liv.

Må jeg spørge dig om du fik et 2 eller et 5 års E2? Har faktisk set eksempler på folk der har fået 5 års E2 som førstegangs visum og andre kun med 2 år (normalen), ikke nogen logik i det :-)

Du kan svare per PM hvis det bliver for personligt :-)

Fra frederiksværk
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 921
Skrevet kl. 18:25

nice nok at du har et film manuskript?

Hvad hander den op er lidt nysgerrig ;)

jeg mangler en investor eller 2 til at starte mit projekt

http://www.amino.dk/forums/t/96207.aspx

Side 3 ud af 5 (50 indlæg)