Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino'er / iværksættere bosat i USA - gerne i Californien

Side 1 ud af 5 (50 indlæg)
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære USA-bosatte Amino'er!

Mit mål er at slå mig ned i USA med min kære kæreste, helst i Californien, nærmere bestemt Los Angeles! Jeg er i fuld gang med "planlægningen" i den forstand, at jeg er ved at udvikle en forretning, som jeg håber/satser på vil gøre os i stand til at "rykke teltpælene op".

Det er en årelang drøm, der vil gå i opfyldelse for mit vedkommende. Men...jeg ville frygteligt gerne have kontakt til en eller flere, som kunne tænke sig at være "behjælpelige" hermed. Forstået på den måde, at min kæreste og jeg ville være meget taknemmelige for nye venner, som er bosat i Solskins-staten. 

Vi har bl.a brug for hjælp til at finde en dejlig lejlighed / et dejligt hus til en fornuftig pris, men det er umiddelbart svært lige at finde på websites som rent.com og craigslist.com, så hvis du har venner eller andre forbindelser, så ville det være en meget stor hjælp for os.

Vi sætter stor pris på enhver form for assistance!

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 20:05

Hej Thomas

Jeg kigger nok lige med her da fruen og jeg har snakket om florida flere gange. hvilke forberedelser gør du? og hvordan lukker du det du har i DK, beholder du eks. bankkonto i DK?

Starter I på turistvisum? og hvordan for I varig ophold? hvad med greencard? er det nødvendig?

Mvh. Jens

Tømrermester i Kalundborg og indehaver af jensstaehr.dk

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 14:07

Jens Stæhr:

Hej Thomas

Jeg kigger nok lige med her da fruen og jeg har snakket om florida flere gange. hvilke forberedelser gør du? og hvordan lukker du det du har i DK, beholder du eks. bankkonto i DK?

Starter I på turistvisum? og hvordan for I varig ophold? hvad med greencard? er det nødvendig?

Mvh. Jens

Hej Jens

I første omgang er det vores hensigt at tage derover på et turistvisa, falde til og få en fornemmelse af, om vi har lyst til at bosætte os netop der. Vi vil i første omgang derfor beholde vores danske bankkonti. Hvad angår vores levevej er min kæreste og jeg så heldige, at vi er freelancere, så vi kan arbejde hvor som helst i verden.

Jeg vil dog også forsøge at skabe forbindelser derovre med henblik på forhåbentligt at finde et fast job og få et Green Card - såfremt et fast job måske kan gøre det lettere at få varig opholdstilladelse. Lige nu står alt meget åbent.

Jeg vil helt sikkert undersøge visse forhold inden, jeg tager derovre for være bedre forberedt, men så langt er jeg endnu ikke nået. Vi regner ikke med, at det bliver aktuelt før om 6-12 måneder.

Du nævner Florida. Thomas Rosenstand og Martin Thorborg er vist begge bosat der, så de vil sikkert kunne give dig nogle svar :-)

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 481
Fra  Billigmagento.dk Skrevet kl. 14:42
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 15:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil på det kraftigste advare mod at arbejde på nogen som helst måde på et turistvisum. Hvis det bliver opdaget (og det gør det tit), er du sikker på, at du aldrig får lov at være her igen.

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 15:39

Hej kære USA-bosatte Amino'er!

Mit mål er at slå mig ned i USA med min kære kæreste, helst i Californien, nærmere bestemt Los Angeles! Jeg er i fuld gang med "planlægningen" i den forstand, at jeg er ved at udvikle en forretning, som jeg håber/satser på vil gøre os i stand til at "rykke teltpælene op".

Det er en årelang drøm, der vil gå i opfyldelse for mit vedkommende. Men...jeg ville frygteligt gerne have kontakt til en eller flere, som kunne tænke sig at være "behjælpelige" hermed. Forstået på den måde, at min kæreste og jeg ville være meget taknemmelige for nye venner, som er bosat i Solskins-staten. 

Vi har bl.a brug for hjælp til at finde en dejlig lejlighed / et dejligt hus til en fornuftig pris, men det er umiddelbart svært lige at finde på websites som rent.com og craigslist.com, så hvis du har venner eller andre forbindelser, så ville det være en meget stor hjælp for os.

Vi sætter stor pris på enhver form for assistance!

Dbh

Thomas

Californien

1: Et af de dyreste steder i USA

2: Ekstra skat oveni federal skat

3: Bor du omkring LA = masser af smog

gode ting

1: flere penge imellem folk dvs lettere at tjene penge.

hvilken type visum vil du regne med at du skulle til USA på? E2?

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 15:41

Søren.Pedersen:

Californien

1: Et af de dyreste steder i USA

2: Ekstra skat oveni federal skat

3: Bor du omkring LA = masser af smog

Vi overvejede også Californien engang, men alt er MEGET dyrere der, og så er der tidsforskellen til Danmark, der er 9 timer i stedet for de 6, vi har her i Florida. Nå ja - vejret er også meget bedre her :-)

Fra Købenahvn
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 15:45

Jeg sidder pt. i Orlando, men skal op og være med et projekt i Washington DC senere. Fordel ved Florida er lav husleje, skat, leveomkostninger m.v.

Har du f.eks. en kone der er inden for sundhedssektoren? Det er noget nemmere, hvis du har "specielle" egenskaber..

Tilmeldt 3. Oct 10
Skrevet kl. 15:46

TT Tekstforfatter:

Jens Stæhr:

Hej Thomas

Mvh. Jens

Hej Jens

I første omgang er det vores hensigt at tage derover på et turistvisa, falde til og få en fornemmelse af, om vi har lyst til at bosætte os netop der. Vi vil i første omgang derfor beholde vores danske bankkonti. Hvad angår vores levevej er min kæreste og jeg så heldige, at vi er freelancere, så vi kan arbejde hvor som helst i verden.

Jeg vil dog også forsøge at skabe forbindelser derovre med henblik på forhåbentligt at finde et fast job og få et Green Card - såfremt et fast job måske kan gøre det lettere at få varig opholdstilladelse. Lige nu står alt meget åbent.

Jeg vil helt sikkert undersøge visse forhold inden, jeg tager derovre for være bedre forberedt, men så langt er jeg endnu ikke nået. Vi regner ikke med, at det bliver aktuelt før om 6-12 måneder.

Du nævner Florida. Thomas Rosenstand og Martin Thorborg er vist begge bosat der, så de vil sikkert kunne give dig nogle svar :-)

Dbh

Thomas

Kan da absolut ikke anbefales at tage til USA på et B1/B2 som du allerede nu vil have store problemer med at få da du som dansk statsborger kan tage på ferie uden visum, går du på ambassaden med den plan at du "måske vil immigrere" får du en blank afvisning og vil sandsynligvis have store problemer med at få et visum til USA. Det du skal gøre er at have

1: En forretningsplan om at drive virksomhed

2: Ca 750.000 låst på en konto i USA til formålet

3: Ansøg om et E2.

E2 giver dig 2 års ophold og mulighed for at genansøge ubegrænset. E2 giver aldrig adgang til permanent opholdstilladelse.

Glem at få et job/finde en sponser, alle arbejdsgivere skal igennem samme process mht at bevise at de ikke kan finde en med permanent opholdstilladelse til netop det job du ansøger, nok tvivlsom nogen har success med det.

Florida er da klart at foretrække, eksempelvis betaler du ikke "statetax" i Florida, så alt efter hvilken type residens du har bliver det absolut bedre end at bo i den "værste" af staterne, Californien. Florida har så visse ulemper som at det er temmelig varmt sydpå hele året, men det er vel til at leve med.

Tilmeldt 3. Oct 10
Skrevet kl. 15:46

jstrib:

Jeg rykkede til USA i tirsdags, og vi starter i Orlando. Vejret er varmt, huslejen er lav og leveomkostningerne fornuftige.  

Har du f.eks. en kæreste der er inden for sundhedssektoren? Det er noget nemmere, hvis du har "specielle" egenskaber..

hjælper jo ikke ham medmindre de er gift.

Side 1 ud af 5 (50 indlæg)