Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook profilbillede! - og hvad synes i om siden?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 3. Aug 10
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amioner!

Det drejer sig om http://www.facebook.com/Wuxus

Hvordan får jeg et profilbillede på et facebookgruppe i højeste kvalitet?

Har selv lavet billedet fra bunden i photoshop, og gemt det som jeg plejer som .PNG højeste opløsning. Men facebook failer når man oploader det som profilbillede, godt nok er det minimalt, men man kan se at det er grynet...

Med venlig Hilsen F

www.filefish.dk

Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 3. Sep 10
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 16:19

Lytter med her, synes jeg har oplevet det samme.

Gratis Hjemmeside Design hos TopMedia.

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 16:24

Hey Uden at gøre mig klog på det, tror jeg det har noget med opløsningen på billedet at gøre.

du kan evt prøve at se dimmentionerne på billedet nu og prøve at lave billedet i den størrelse.(hvis ikke det allerede er det du gør.

kunne nemlig forstille mig at billedetkvaliteten ville lide under en op/ned skalering.

/Jacob

Tilmeldt 3. Sep 10
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 16:32

Jacob Ipsen:

Hey Uden at gøre mig klog på det, tror jeg det har noget med opløsningen på billedet at gøre.

du kan evt prøve at se dimmentionerne på billedet nu og prøve at lave billedet i den størrelse.(hvis ikke det allerede er det du gør.

kunne nemlig forstille mig at billedetkvaliteten ville lide under en op/ned skalering.

/Jacob

Jeg tror ikke at det er der problemet ligger. Jeg laver selv i højeste kvalitet i den præcise størrelse der skal bruges på Facebook, og jeg har selv tit oplevet at kvaliteten bliver ringere.

Gratis Hjemmeside Design hos TopMedia.

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1018
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 16:57

Jeg lytter også lige med her :-D

(har det måske noget at gøre med, at det er en PNG.fil)?

Mvh

Michael Haahr
Billig maling på nettet

Fra Vejle
Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 21:07

Hej F,

Umiddelbart vil jeg sige du skal prøve at gemme det som .jpg i høj kvalitet som det er muligt i photoshop. Når du uploader til Facebook komprimere den billedet, og da .png i forvejen er et komprimeret letvægts format, kan jeg umiddelbart godt se problemet.

-Simon Jørgensen

- Mvh Simon Jørgensen
www.Avali.dk - Online Markedsføring

Fra København
Tilmeldt 3. Aug 10
Skrevet kl. 21:47

Simon Jørgensen:

Hej F,

Umiddelbart vil jeg sige du skal prøve at gemme det som .jpg i høj kvalitet som det er muligt i photoshop. Når du uploader til Facebook komprimere den billedet, og da .png i forvejen er et komprimeret letvægts format, kan jeg umiddelbart godt se problemet.

-Simon Jørgensen

Hej Simon. Tro mig, har også prøvet .JPG - highest :) har prøvet alle mulige alternativer, det fungere ikke for mig :)

.. søgt lidt rundt på google uden et endelig svar... Desværre. Havde håbet der var en eller anden der havde fundet en løsning, men det kan jo nåes endnu ;o)

www.filefish.dk

Find mig på LinkedIn

Fra Viby J
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 578
Skrevet kl. 22:36

Hej

Du kan ikke gøre ret meget ved det grumsede.

Facebook komprimerer alt grafik som uploades, så de kan spare på server plads/trafik.

Når man har over 500 millioner brugere betyder 20kb mindre pr. bruger jo en del :-)

Vh Dino

Fra København
Tilmeldt 3. Aug 10
Skrevet kl. 09:03

Dino:

Hej

Du kan ikke gøre ret meget ved det grumsede.

Facebook komprimerer alt grafik som uploades, så de kan spare på server plads/trafik.

Når man har over 500 millioner brugere betyder 20kb mindre pr. bruger jo en del :-)

Vh Dino

Hej Dino. Ok tak for svaret. Det giver jo egentlig meget god mening. Men lidt ærgeligt!

www.filefish.dk

Find mig på LinkedIn

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)