Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af facebook gruppe

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Feb 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil oprette en facebook gruppe, for den afdeling på mit arbejde hvor jeg er.

Problemet er, at de nye gruppesider ser helt anderledes ud end hvad jeg har været vant til før. På mit arbejde, får vi nye medarbejder inden sæsonstart, og med de to andre facebookgrupper vi har haft til de andre sæsoner, har vi haft et "forbryderalbum/præsentation" af medarbejderne i debatten. Hvor nye og gamle har skrevet lidt om sig selv inden de starter.
Det findes nu ikke længere på de nye sider.

Nogen der kan sige mig hvorfor det ikke findes længere?

På forhånd tak.

Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 579
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 21:32

Hej.

Den eneste måde, hvorpå man kan uploade billeder til en Facebook gruppe, er desværre ved at poste dem på væggen enkeltvist. Har du mange billeder af gangen, der skal uploades, bør du nok finde en anden løsning.

Tilmeldt 23. Feb 11
Skrevet kl. 00:34

Det besvarede jo ikke mit spørgsmål. Jeg skal have oprettet en gruppe. Ved godt hvordan jeg lægger billeder ind.

Men hvis opretter en gruppe, kan vi ikke lave vores præsentationsrunde af medarbejderne, ligesom vi har haft i de to andre grupper. Der bliver lavet en gruppe til hver sæson.

Og hvis jeg opretter en side, så kan alle jo blive medlem af den, og den skal helst være lukket, da hvad vi skriver der, kommer ikke andre folk ved.

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 01:36

Svaret på spørgsmålet er: Fordi det er lavet om i oktober 2010.

Det lyder som om dit behov er en hemmelig gruppe. Du må leve uden diskussionsforum, men det gør ikke noget, for væggen er et stort diskussionsforum. Jeg er selv med i en gruppe, hvor hver i sær har skrevet lidt om sig selv, og de andre har sagt velkommen til i kommentarerne nedenunder.

Du opretter her
Husk at vælg "hemmelig".
Bemærk, at du som opretteren skal "trække" folk ind i gruppen, og for at gøre det - skal i være venner.

.. og så bliver det en learning by doing process.

Kort beskrevet får i jeres egen hemmelige væg som andre ikke kan se, hvorpå i kan smide nye tråde/opdateringer. De bliver skubbet nedad når nye oprettes, og hvis nogen svarer i en gammel bliver den skudt til toppen.

Se facebooks egen introduktionsvideo om grupper her

Tilmeldt 23. Feb 11
Skrevet kl. 14:41

Tak for svaret Thomas :) Det hjalp lidt. Men har lige et lille spørgsmål mere, som jeg håber du kan besvare for mig.

Nu har jeg prøvet at oprette gruppen, men når jeg prøver at "trække" folk ind i gruppen, så kan jeg kun skrive 20 navne. Vil det sige at der kun kan være 20 personer i gruppen, eller skal jeg skrive 20 navne, og så igen 20 navne osv? Håber lidt du forstår hvad jeg mener :)

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 18:56

uha.. hvor mange er i?

Nye grupper kan blive pænt irriterende hvis der er for mange med i dem. Facebook sagde selv på pressemødet at smertegrænsen er 25, men jeg mener, at de har sat max på 200 medlemmer.

Fordelen i forhold til den gamle slags gruppe er i øvrigt at alle får en notifikation når én skriver i gruppen. Men det er lige præcis det der gør det vildt, hvis gruppen er for stor.
Så kan man ændre sin indstilling så man ikke får notifikationer hver gang, men det var jo lige det der var det smarte.

Jeg tror nu at du sagtens kan trække mere end 20 ind. Gør det af flere omgange. Man kan også kun max skrive til 20 af sine venner, men man kan godt skrive til 20 nye bagefter.

Det må være samme procedure her. Ellers så bed en af de andre om at trække de næste ind.

Tilmeldt 23. Feb 11
Skrevet kl. 20:26

Vi er omkring 100-150 mennesker i min afdeling.

Jeg må bare prøve at skrive 20 navne, og blive ved indtil jeg har dem, som jeg har på min venneliste. Resten må få det at vide via vores vagtplansystem.

Man takker mange gange for hjælpen :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)