Tak for din pointe, Martin. Den luner os små fisk. For hvem siger, at det er de store kanoner, der altid er de bedste? Der kan være mange grunde til, de har vokset sig store. En af dem er forhåbentlig, at de kan deres kram og optræder anstændigt.
Men det er ikke altid ensbetydende med, de er de bedste.
Lad mig give et lille pudsigt eksempel: For noget tid siden skulle jeg bruge nogle specielle skruer. Jeg trissede vanen tro over i det nærliggende Bauhaus og fandt disse til en helt uhyrlig pris. Så tænkte jeg på den lille lokale værktøjsforhandler henne om hjørnet og gik hen til ham og fik dem til den kvarte pris, ovenikøbet med personlige råd og vejledning og et sødt smil tilligemed.
Små fisk kan altså sagtens være konkurrencedygtige og have kvaliteten i orden. Vi har bare ikke så stort et budget til at markedsføre os.
(Y) Godt indlæg! Fordelen for de små virksomheder er jo at de kan være meget mere fleksible end store. Men hvordan kan han sælge det til en billigere pris? Han får jo ikke samme rabat som når et stort varehus som Bauhaus køber ind. (altså hvis Bauhaus ikke sætter prisen ALT for højt)
Ja, det siger jo nok mere om Bauhaus end vores hæderkronede lokale værktøjsforhandler! Og det siger også mere om, hvad vi små kan i forhold til de store. Fleksibilitet og customizing er, bl.a. mange andre, nøgleord.
Lige et lille indput Bauhaus har prisgaranti, så det var måske vær at gøre dem opmærksomme på det og få yderligere 12 % i rabat i bauhaus :-) udover den billige pris.
Kære Camilla. Det har du jo selvfølgelig fuldstændig ret i, og jeg er heller ikke ude på som sådan at sætte Bauhaus, Silvan og lign. i et dårligt lys. Men pointen her er bare, at den lille lokale er fuldt ud konkurrencedygtig med de store entreprenører på mange områder. Og læg så til, at man her opnår større personlig kontakt og relevant betjening.