Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Photoshop tryk af logo.

Side 6 ud af 7 (64 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik,

beklager hvis jeg har misforstået din problemstilling. Men ligesom du også selv skriver at du og dine venner ofte griner af, hvordan trådene kan vente 180 grader, så oplever jeg også ofte, at en trådstarter starter en tråd med den klare forventninger om svarenes indhold. Så trådstarter selv ofte får "bløvret" tråden fordi de ikke får de svar de ønsker, selvom det ofte er kompetente svar af kompetente "håndværkere".

Jeg tror faktisk stadig ikke du helt ved hvad vektor og outlined har af betydning. Men ved du hvad, det er jo/behøver heller være ikke så vigtigt, når man har de rette samarbejspartnere - som i dit tilfælde et serviceminded trykkeri.

Men så kan jeg måske også forstå din irritation om at skulle spekulere i de ting, når nu trytkkeriet selv har vænnet Jer til, at disse ting ordnes.

I alle tilfælde lykkedes din opgave, hvilket jo er det vigtigste. Og nu kender trykkeriet også dig, så mon ikke det køter mere "automatisk" fremover.

I hvert til fælde - held og lykke med dine projekter,

dbh.

Brian

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 23. Feb 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 19:02

Hej Brian,

Jeg åbnede ikke min tråd op med at kritiserer nogle jeg stillede et spørgsmål. Læser du mit sidste svar kan der vist ikke være nogen tvivl om at sevicen ikke var helt i top.

Men var det det jeg brokkede mig over i tråden ?

Nej for jeg brokkede mig ikke.. jeg spurgte af ren interesse og afsluttede sådan set med at skrive:

"Tak for svarene, nu er det da helt sikkert jeg er klart til at sende logo til et trykkeri næste gang Smile"

Den måde du skriver til mig, er som om jeg har brokket mig og "svinet" hende indirekte til, men du forholder dig jo ikke til fakta, men er da glad for du selv skriver du har misforstået noget - for det har du da helt sikkert.

Du skriver: "Jeg tror faktisk stadig ikke du helt ved hvad vektor og outlined har af betydning"

Emm... hvor er det du vil hen - din pointe ???

Så skriver du:

"Og nu kender trykkeriet også dig, så mon ikke det køter mere "automatisk" fremover."

Ved nu ikke om de kender mig personligt, men de har kendt firmaet i ca. 6 år.

Ja, det har sådan set altid kørt automatisk, og logo mappen vi har er alle logoerne lavet af et professionelt reklamebureau med det formål at det bare skal køre automatisk.

Men som jeg nu har forklaret ret mange gik det ikke som de andre år, da hun havde lavet en "fejl" eller hvad man kan sige, men det blev aldrig et problem fordi det ikke blev gjort til et problem.

Vi fandt en løsning, som jeg skrev i sidste svar.

Hilsen

Frederik

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 19:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Godt at høre at du fandt en løsning til sidst.

Omkring det med at folk ikke kender til de tekniske begreber - og navnlig det at de sidder og fedter med at lave noget grafisk som de slet ikke har styr på, støder jeg ofte på.

I en stor del af tilfældene kræver det en kort forklaring og så er der styr på tingene, men i andre tilfælde er folk desværre så "lost"', at man ikke kan hjælpe dem. Det er altid en svær faktor med hvor meget tid der skal lægges i at hjælpe en kunde, men hvis man er ude i noget som vil tage imellem en halv og en hel time, så er det altså de færreste som gør dette uden beregning.

Det med om man kan finde ud af at lave layoutet korrekt i det pågældene program kan aldrig blive trykkeriets skyld. Det vil svare lidt til at man forventer at bilforhandleren også lige lærer en at køre bil, når man står og køber bil før man har fået kørekort.

Men jeg vil så også sige at det ikke virker helt flinkt af hende din kontaktperson, at hun bare sender det samme svar igen og igen. Der kunne alle nok have sparet noget tid ved at enten hun eller du havde ringet og fået afklaret problemet konkret.

/Jesper
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:25

Frederik:

Vi fandt en løsning, som jeg skrev i sidste svar.

Hilsen

Frederik

Det er jo det vigtigste. Og ellers må jeg sige vi åbenbart er gået lidt forbi hinanden. Jeg må have udtrykt mig forkert eller mangelfuldt i mine indlæg eller du måske ikke læser det rigtig og/eller måske lidt tyndhudet.

Men lad os droppe den diskussion og glæde over os du fik løst de ting skulle og lært de ting, som du synes du ville lære i denne sammenhæng.

Mange af mine kunder aner intet om grafisk, og det skal de jo nemlig heller ikke. Det skal jeg jo sørge for, så skal de bruge tiden på det de er dygtige, nemlig deres egne forretninger. Jeg bruger af samme grund aldrig udtryk som vektor mv., i det jeg ved det de fleste interesserer det ikke, men kun totalløsningen. Det koster mig lidt tid på mange ordrer, men til gengæld har jeg rigtig mange returnerende kunder, så over en tid vurderer jeg, at det for mig går så´n lige op på et eller andet plan...og ellers holder min bil jo nok 10 år til!Big Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:32

Jesper Norbøll:
Godt at høre at du fandt en løsning til sidst.

Omkring det med at folk ikke kender til de tekniske begreber - og navnlig det at de sidder og fedter med at lave noget grafisk som de slet ikke har styr på, støder jeg ofte på.

I en stor del af tilfældene kræver det en kort forklaring og så er der styr på tingene, men i andre tilfælde er folk desværre så "lost"', at man ikke kan hjælpe dem. Det er altid en svær faktor med hvor meget tid der skal lægges i at hjælpe en kunde, men hvis man er ude i noget som vil tage imellem en halv og en hel time, så er det altså de færreste som gør dette uden beregning.

Det med om man kan finde ud af at lave layoutet korrekt i det pågældene program kan aldrig blive trykkeriets skyld. Det vil svare lidt til at man forventer at bilforhandleren også lige lærer en at køre bil, når man står og køber bil før man har fået kørekort.

Men jeg vil så også sige at det ikke virker helt flinkt af hende din kontaktperson, at hun bare sender det samme svar igen og igen. Der kunne alle nok have sparet noget tid ved at enten hun eller du havde ringet og fået afklaret problemet konkret.

/Jesper

Yes Var jo sådan jeg skulle have formuleret mit indlæg!!

Fra København S
Tilmeldt 26. Sep 06
Indlæg ialt: 411
Fra  Dennis Møller Photography Skrevet kl. 15:48

Det er jo det samme i alle brancher.. vaskerier, trykkerier, mobilselskaber og iskiosker.. 

Nogle har udelukket gode erfaringer.. Nogle har dårlige erfaringer.. og den erfaring tager man med sig når man enten anbefaler eller fraråder sin omgangskreds.

Kundeservice is key.. Jeg har selv siddet i nogle år i et par positioner hvor jeg har haft med kunder at gøre.. nogle kunder er nogle kegler fordi de har fået dårlig behandling før.. og det tager de med sig.. andre er flinke.. Nogle kundeservicemedarbejdere er nogle idioter som ikke skal sidde i den position og andre er geniale.  

Min pointe er nok lidt hvordan man henvender sig til folk og hvad man vælger at fokusere på.. Specielt da man kommer fra forskellige vinkler.

Man vil jo gerne beskytte sin "branche" ..

Men til slut og sidst...

Slap nu af altså.. Vi er her for at hjælpe hinanden..

Tilmeldt 23. Aug 08
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 11:14

Du skulle vist have startet din mail med at skrive: hvad er kurver? - (iøvrigt hvem f.. bruger det begreb idag?)

kurver = vektorer

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:32

claudio70:
- (iøvrigt hvem f.. bruger det begreb idag?)

Hej Claudio

Jeg hører og bruger det tit, ligesom udtrykket stregtegning.

Vektor eller vektoriseret grafik, er der faktisk rigtig mange som der ikke forstår.

/Kenneth

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 23. Feb 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 23:14

Claudio70:

Du skulle vist have startet med at læse tråden og sætte dig ind i hvad det handler om før du udtaler dig.

Fra Ikast
Tilmeldt 16. May 12
Indlæg ialt: 4
Fra  Designerminds Skrevet kl. 01:25

Et logo skal altid laves i Illustrator eller i hvert fald som Vector.

Så man ikke får problemer med pixel's.

Evt. brug google hvis du ikke er sikker på hvad hun mener når hun siger som hun gør.
Men det er en meget almindelig ting, så man kan sikre kvaliteten af det logo du skulle have trykt på en bold.

Tag evt. et kig på www.designerminds.dk for at finde informationer om grafisk design og grund elementerne.

Side 6 ud af 7 (64 indlæg)