Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jagten fortsætter ;o)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 05
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil I også skyde på min shop www.prinsessebutikken.dk, jeg syns det er rart at I er så kritiske og siger jeres mening, så jeg er glad for at min kæreste intruducerede mig for denne side. Jeg ved ikke om nogen af jer overhovedet interesserer jegrfor børne mærketøj, men så er det da på tide!! Jeg har kun haft åben i ca 2½ måned og er derfor ret grøn endnu, men alle input kan bruges. Jeg blir dagligt kontaktet af alverdesn firmaer der tilbyder mig at markedsføre min butik og jeg kunne smide millioner af kroner efter det, men alfa og omega er en god shop først og fremmest.

Jeg ved godt der er en fejl ude i menuen i venstre side ved ikonerne, den blir retter senere i dag, så den må I godt undlade at kommentere. Men hvad syns I om det, tror I på koncenptet?? Kan jeg gøre noget nderledes og bedre??

jeg ser frem til jeres hårde, kritiske mening ;o)

Kh Tina

Tilmeldt 10. Nov 05
Skrevet kl. 15:55

Hmm, se bortfra mine stavefejl, jeg er ikke ordblind, men det går bare for stærkt nogen gange ;o)

Jeg glemte at nævne at jeg har satset alt på denne butik, da jeg var gravid med vores 2 barn flyttede Falcks vagtcentral ( min arbejdsplads gennem 7 år ) til Kodling og så valgte jeg at sige op. Og hvad gør man så med en intern uddannelse som vagmester,  som man ikke kan bruge andre steder end hos Falck??
Starter en netbutik ;o) 

Kh Tina
Fra Svendborg
Tilmeldt 2. Nov 05
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 17:38

Hej Tina!

Jeg vil først sige at jeg synes det er flot at du er hoppet ud som selvstændig, det er modigt! Håbet selv på at turde en dag...

Ang. din webshop, så synes jeg generelt at der er meget flot.
MEEENNN jeg har et lille problem med dine billeder! Jeg tror at du vil sælge meget mere, hvis billederne var bedre, her tænker jeg specielt på billeder af bukser og bluser. De er ikke helt så tydelige som jeg gerne ville have det hvis det var mig der skulle købe noget... Jeg tror pengene ville være givet godt ud, hvis du investerede i en proff. fotograf og nogle børnemodeller (brug evt dine egne børn). Det er nok en af de mest væsentlige rettelser der ville være dejligt at se på din side. Billederne er trods alt det eneste køberen kan vurdere produkterne ud fra, vis kunden alt hvad du har, men lad endlig være med at manipulere så du viser mere end du har.

Bare nogle små råd
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 17:42

Du har jo den rette indstilling, så selvfølgelig kommer det til at gå godt

Vil lige advare dig mod de firmaer der ringer og vil markedsføre din butik, søg f.eks. her på debatten efter K2M og læs hvorfor du skal passe rigtig godt på.

Hvis du vil markedsføre en smule så synes jeg du skal starte ud med nogle adwords far google. www.google.dk/adwords

Nå men til det du spørger om.

Rigtig godt man hurtig kan se hvad siden drejer sig om, og du får hurtig fremhævet og nævnt at det drejer sig om danske mærker og hvilke. Det er efter min mening alfa omega.
Men synes dog at din forside tekst står lidt rodet, kundefeedback og din prinsesseklub sidder lidt underligt, og jeg tror nemt de kan blive overset.

Jeg ville nok flytte dit åbningstilbud op mellem de 2 tekster, så den sad ud for billedet, og ikke var centreret.

Er de 3 nederste produkter nødvendige på forsiden, nu hvor du også har nogle i højreside?

Derudover synes jeg dit design rammer pigerne rigtig godt, og holder prinsessetemaet rigtig godt. Det af der sker lidt spændende på topbanneret er også rigtig fedt.

Du har rigtig mange informationer med omkring butikken handelsvilkår og sådan, rigtig godt. Det har jeg set mange glemme.

Du skriver dog følgende : Udsalgsvarer byttes ikke og tages ikke retur  er du sikker på det er lovligt, har du ikke pligt til 14 dages returet ved køb af varer via nettet eller postordrer? ligemeget om det er udsalgsvarer eller normale varer. Jeg er slet ikke sikker i min sag, så håber en anden vil kunne bekræfte om det er korrekt.

Alt i alt en rigtig flot shop efter min mening, nem at finde rundt i.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 17:52

Angående billeder er en proff. fotograf ikke nødvendig efter min mening.

Enten kan du få nogle gutter fra Viborg medieskole til at hjælpe dig ( fotograf uddannelsen ) De er altid villige til at hjælpe, og der er opslagstavler du sikkert sagtens kan få lov til at hænge en seddel op på. (har selv gået der)

Den anden mulighed er at finde et lyst rum, få en ordenlig lampe der ikke giver sjove skygger fordi den har en underlig "lysdæmper" på sig.  og så selv tage nogle billeder. Lidt efterbehandling kan gøre underværker på billeder selvom de ikke er taget af en prof ( kontakt mig via PM hvis du mangler hjælp til denne del, eller vil have flere fif angående at tage billeder )

Men er enig med Guldbmobil om at billeder er vigtig når man sælger ting via nettet, og jeg tror det at du siger folk kan komme og se tøjet giver en utrolig stor troværdighed, selvom mange måske ikke benytter sig af det.

Fra København
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 18:23

Jeg hørte for nyligt at mænd og kvinder har en ret forskellig æstetik, når det handler om hjemmesider. Uden at vide det med sikkerhed, så vil jeg tro, at de fleste af dine kunder er kvinder??

Det er derfor sikkert en god ide, at supplere med kvindelig kritik af din hjemmeside.

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 19:49
Ved første øjekast synes jeg også godt om din shop - i hvert fald passer stemning, farvevalg osv. godt sammen med dine produkter.

Som Martin også er inde på, er det vigtigt at du opfylder nogle formelle krav i forbindelse med kontaktinformationer og handelsbetingelser. Overordnet set gør du det efter min mening glimrende, men især afsnittet om returnering holder desværre ikke helt vand.

Du kan efter min opfattelse ikke nægte at tage en vare retur inden for 14 dage - heller ikke en udsalgsvare. Derudover kan du næppe gennemtrumfe dit krav om at varen skal være ubrugt og emballagen i god stand. Iflg. reglerne skal den blot returneres i "væsentlig samme stand og mængde".

Dine faste fragtomkostniger kan også blive et problem i forbindelse med fortrydelsesretten. Selvom din faktiske fragtudgift eventuelt er højere, kan du kun afkræve kunden de 35,-, der er faktureret for fragt i tilfælde af at kunden returnerer varen.
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:14

Jeg vil da også gerne komme med lidt kommentarer til den

Angående udformning af hjemmesiden synes jeg umiddelbart, den har et lyst og imødekommende design, med et flot logo og topbanner. Forsiden er dog en smule rodet med alt for meget tekst og for lidt fokus på produkterne. En klarere adskillelse af menu og indhold kunne også hjælpe det lidt på vej.

Den bedste navigation vil du få hvis du sætter undermenupunkter på i menuen, istedet for at have dem på en side for sig selv. Og så synes jeg du skulle adskille brødkrumme stien fra de to funktioner "Udskriv" og "Tip en ven".

Nu er jeg nok ikke ligefrem en del af din målgruppe, men en god idé ville være at lave en brugertest på udvalgte personer fra målgruppen, som kunne give dig lidt feedback.
En hjemmeside hvor man får en god oplevelse vil typisk være et sted man søger tilbage til.

Jeg har selv haft en webbutik i 3 år, og kender også til de opkald man får fra et hav af sælgere der vil sælge markedsføring. Man kan kaste rigtig mange penge ned i et stort sort hul, hvis man ikke kigger sig for. Men ikke desto mindre er markedsføringen noget du bør ligge meget energi i for at komme godt fra start, og der er visse ting du kan gøre, som ikke koster alverden.

Det vigtigste er først og fremmest at indkredse sin primære målgruppe og kende deres adfærd på nettet. Find de steder som kunne have en interesse i at linke til din hjemmeside og spørg om de vil sætte et link på gratis. Endvidere er der en del shopping-portaler, hvor du kan tilføje dit link.

Sørg for at lægge højt i søgemaskinerne. En søgeoptimeret hjemmeside er meget vigtig. Og husk at jo flere der linker til dig, jo højere ligger du i visningen.

Tilmeld dig et affiliate system, hvor du kun betaler for performance. D.v.s. betaling for enten kliks eller en hvis procentdel pr. salg. Det kunne være eksempelvis www.partner-ads.com eller www.danban.dk

Jeg synes du har fået en rigtig fin butik op at køre, og ønsker dig held og lykke med det :-)

Tilmeldt 10. Nov 05
Skrevet kl. 21:53

Hej,

Mange tak for alle jeres informative besvarelser, mht billederne er jeg godt klar over at det sagtens kan blive bedre, men jeg skulle starte et sted og at hyre en proff. fotograf til at tage billeder af samtlige varer i min butik have ruineret mig før jeg var gået igang. Heldigvis er flere af mine leverandører også opmærksomme på problemet og vil fra næste kollektion stille med billeder, hvilket sparer mig ufattelig meget tid og penge ;o) Men tak for informationen Martin om Viborg Medieskole, det er da værd at overveje.
Mht adwords og søgeoptimering tror jeg jeg er godt dækket ind, lige meget hvad man skriver af søgeord af de mærker jeg har i min butik ligger jeg stort set øverst, ham der har lavet min hjemmeside har ret meget styr på det. Jeg har lige nu kontakt med både Tradedoubler og Banneradministrationen, men jeg har lidt svært ved at forholde mig til de store beløb de skal have, men det er nok det værd, men det kræver virkelig noget overvejelse.
Jeg er også godt klar over at min forside er blevet for rodet og har sat min hjemmeside mand på sagen, men det hele koster penge ;o(
Mit problem er ikke at holde på de kunder jeg har, de vender heldigvis tilbage gang på gang ( ja det lyder utroligt når jeg kun har haft åben så kort tid, men flere af min kunder har større shoppe-gen end mig ). Jeg har siden 1 september fået næsten 400 ordrer, det er jeg ganske godt tilfreds med og der er i gennemsnit 500 besøgende på min side og dagen, det klager jeg heller ikke over, men jeg vil jo gerne have det dobbelte eller mere ;o) Jeg har da så travlt at min kæreste er nødsaget til at hjælpe mig, så vi skal gerne kunne leve af det begge to.
Jeg er ikke helt sikker på hvad lundsfryd mener med forsendelsen på de 35 kr, du mener at jeg mister penge på det, ikk?? Jamen det er jeg bevidst om og sådan er det. Jeg betaler også fragtomkostningerne hvis folk sender noget retur og skal have en anden størrelse, det er service i mine øjne. Jeg var selv meget i tvivl om det med udsalgsvarer og bytteretten, men jeg kunne se at mange andre netbutikker skrev det, men det er jo så bare et bevis på at man skal undersøge tingene selv. 

Jeg vil hen og slappe lidt af, det gør man bare for lidt når man blir selvstændig... Jeg vil meget gerne høre jeres mening og banneradministrationen og tradedoubeler, er det værd at bruge de MANGE penge på???

Kh Tina

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 22:02
Angående tradedoubler ville jeg aldrig i livet bruge mine penge på dem. Jeg ved ikke om det er sandt, men jeg synes bare at dem der benytter tradedoubler ( altså dem der skal vise din reklame ) er små 14 årige drenge der har fået en hjemmeside på benene der fortæller om Arto. Kan sagtens tage fejl.

Banneradministration har jeg kun snakket kort med men de lød egentlig meget prof. og jeg blev også anbefalet dem her på debatten af en anden, dog den anden vej rundt.

Du kan også prøve kigge nærmere på www.adfair.dk og www.brand2brand.dk som er lidt mindre men mere seriøse i mine øjne. De har så vidt jeg ved også bedre kontrol over hvem de har til at vise reklamerne.

Overstående er vurdering af min egen oplevelse, så derfor kan det sagtens være helt anderledes.

Med billederne så skal du være velkommen til at skrive til mig, så finder vi ud af noget med hvordan du bedst mulig får fat i nogle af de unge studerende. Eller hvis du bare skal have hjælp til at redigere billederne efter de er taget kan jeg også være behjælpelig. Endda billigt

Synes det er utrolig flot du har 500 besøgende om dagen og fået skrabet 400 ordrer i hus når du er så ny. Det må siges at være en succes.

Jeg vil ønske dig al held og lykke fremover.

PS. hvis du alligevel undersøger det med returretten, så undersøg i samme omgang om ikonerne for dankort visakort og de andre kort, skal være synlige på forsiden uden brugeren skal scrolle. Det mener jeg at have læst et sted. Men jeg tager med 50% chance sikkert fejl :)
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)