Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

spørgsmål angående køb af produkter i England

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Jul 08
Indlæg ialt: 88
Fra  Funcenter.dk Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino folk

Jeg driver en lille udlejningsvirksomhed, og har nu fået et godt tilbud på nogle produkter i England som jeg vil købe hjem og udleje. Jeg har et par hurtige spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe med.

1) Skal jeg betale med kreditkort eller ved bankoverførsel? hvad er bedst?

2) Han siger at så længe jeg har et cvr nr så vil jeg ikke blive opkrævet moms af ham (vat 20%) kan dette passe?

3) Hvordan og hvorledes med told? skal jeg indberette noget eller fanger de mig helt af sig selv og hvad koster det ca?

Håber i har tid til at hjælpe

hilsen jan

Event og udlejning virksomhed i Aalborg.
Se hvad min virksomhed kan tilbyde på www.funcenter.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 13:51

Hej Jan

For din egen skyld bør du nok lige sætte dig ind i reglerne mht. import.  prøv en gang at læse SKATs vejledning.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=130147&vId=202375

1) det er jo helt op til dig hvad du ønsker at gøre.

2) ja det er ganske rigtigt at du ikke skal betale den engelske moms.

3) England er med i EU derfor er der ingen told på varen.  Når du laver moms regnskab skal du indberette varekøb i udlandet.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 20. Feb 10
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 07:56

olsen1985:

1) Skal jeg betale med kreditkort eller ved bankoverførsel? hvad er bedst?

Hvis du har mulighed for at betale med kreditkort så skal du gøre dette... Du er meget bedre stillet hvis du ikke modtager varen på denne måde...

Ved kreditkort har du mulighed for at blokere betalingen og gøre indsigelse, ved bakoverførsel har du ikke så mange muligheder... Så helt klart kreditkort :)

Martin

Brandt Logistics - Skindergade 15 - 1159 København K - Tel: (+45) 7199 0315 - Fax: (+45) 5555 0325 - info@brandt-logistics.net - www.brandt-logistics.net

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 10:18

Nu er der jo ikke mange b2b firmaer der tager kreditkort. man skal huske på at nogle kort typer fordyre en varen væsentlig pga. den dårlige vekselkurs de bruger.  

Hele målet må da være at skabe noget tillid til din leverandør så du kan handle i åben regning frem for at skulle betale hver gang.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 10:23

Vær helt sikker på at de sender fra UK mainland og ikke nogle af øerne - så kan du ryge in i told/moms problemer. Kreditkort er altid bedre end bank ovf.

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 10:32

Anders_G:

Vær helt sikker på at de sender fra UK mainland og ikke nogle af øerne - så kan du ryge in i told/moms problemer. Kreditkort er altid bedre end bank ovf.

Undskyd men hvad er det for nogle useriøse leverandører du taler om?  Det er da vist kun nogle få lidt for smarte webshops der bruger det kneb at sende fra de meget få skattefri kanaløer.

Mvh

Ravn

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Jul 08
Indlæg ialt: 88
Fra  Funcenter.dk Skrevet kl. 20:16

Mange tak for de gode svar.

jeg takker og når jeg engang om 10 år har erfaring nok til at svare på spørgsmål skal jeg nok give mit tilbage til dette forum og afslutte ringen:-)

Event og udlejning virksomhed i Aalborg.
Se hvad min virksomhed kan tilbyde på www.funcenter.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)