Jeg driver en lille udlejningsvirksomhed, og har nu fået et godt tilbud på nogle produkter i England som jeg vil købe hjem og udleje. Jeg har et par hurtige spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe med.
1) Skal jeg betale med kreditkort eller ved bankoverførsel? hvad er bedst?
2) Han siger at så længe jeg har et cvr nr så vil jeg ikke blive opkrævet moms af ham (vat 20%) kan dette passe?
3) Hvordan og hvorledes med told? skal jeg indberette noget eller fanger de mig helt af sig selv og hvad koster det ca?
Håber i har tid til at hjælpe
hilsen jan
Event og udlejning virksomhed i Aalborg. Se hvad min virksomhed kan tilbyde på www.funcenter.dk
1) Skal jeg betale med kreditkort eller ved bankoverførsel? hvad er bedst?
Hvis du har mulighed for at betale med kreditkort så skal du gøre dette... Du er meget bedre stillet hvis du ikke modtager varen på denne måde...
Ved kreditkort har du mulighed for at blokere betalingen og gøre indsigelse, ved bakoverførsel har du ikke så mange muligheder... Så helt klart kreditkort :)
Nu er der jo ikke mange b2b firmaer der tager kreditkort. man skal huske på at nogle kort typer fordyre en varen væsentlig pga. den dårlige vekselkurs de bruger.
Hele målet må da være at skabe noget tillid til din leverandør så du kan handle i åben regning frem for at skulle betale hver gang.
Vær helt sikker på at de sender fra UK mainland og ikke nogle af øerne - så kan du ryge in i told/moms problemer. Kreditkort er altid bedre end bank ovf.
Vær helt sikker på at de sender fra UK mainland og ikke nogle af øerne - så kan du ryge in i told/moms problemer. Kreditkort er altid bedre end bank ovf.
Undskyd men hvad er det for nogle useriøse leverandører du taler om? Det er da vist kun nogle få lidt for smarte webshops der bruger det kneb at sende fra de meget få skattefri kanaløer.