Se disse 2 min videoer om mig! Engelsk version: http://www.jobtv.dk/wo.asp?ID=333&M=7 Spansk version: http://www.jobtv.dk/wo.asp?ID=334&M=7 Arbejdserfaring: 2010-pt. Porcelight- salgsmedarbejder - fritidsarbejde. Porcelight sælger Erik Magnussen design-lamper. Jeg kontakter distributører, besøger dem og- kommer med ideer til, hvordan de kan styrke deres salgsindsats. Jeg kontakter også nye potentielle kunder. Har bl.a. skaffet kontakt til Scandic Hotel. 2010- pt Vicevært i ejendommen Malmøgade nr. x, Østerbro hvor jeg bor. 2009-2010 ”Alt mulig mand” i Føtex. 2008-2009 Flaskedreng i Netto. Uddannelse:2009-pt HG på Niels Brock 2008-2009 Et år på Sjælsø efterskole i bynavn. 2004-2008 På Benjamin Franklin International skole i Barcelona . 2000-2004 Bor i USA går på amerikansk skole- [også her ville jeg være specifik med hvilken skole og hvor] Interesser: Sport:
Jeg har altid gået til forskellige typer af sport Lige nu går jeg til
selvforsvar! Ansæt en elev – og få en præmie 70.000 kr. Hvorfor få en elev? Der er i dag blevet iværksat adskillige initiativer til fordel for virksomhederne ved ansættelse af elever. En solid bonus og større fokus på vejledning er blot nogle af tiltagene. Får du ikke fyldestgørende svar på dine spørgsmål her på Niels Brocks hjemmeside, er du meget velkommen til at kontakte Praktikservice via praktikservice@brock.dk eller på telefon 33 41 93 99. Hvordan får man en elev? Godkendelse En virksomhed skal godkendes til at have elev. Såfremt I ikke tidligere har haft elev inden for samme specialeområde, skal I ansøge om dette. Find ansøgningsskemaet længere nede på siden under afsnittet ”Hvilke dokumenter skal udfyldes?”. Uddannelsesaftale Når virksomhed og elev er blevet enige om at indgå samarbejde, skal begge parter udfylde en uddannelsesaftale. Hvis I som virksomhed har spørgsmål til en rekrutteringsproces eller annoncering af stillingsopslag så tag venligst kontakt til Niels Brocks Praktikservice. Praktikservice har database med aktivt søgende elever og egnede kandidater. Praktikplan En praktikplan tilsikrer et aftalt uddannelsesforløb og dermed også en forventningsafstemning for begge parter. En sådan plan er med til at sikre et grundlag for at eleven får den uddannelse, som lever op til de pågældende krav. Skolegang i praktikforløbet I løbet af praktiktiden skal der gennemføres 2-15 skoleuger. Antallet af skoleuger i praktiktiden afhænger af det valgte speciale og indgangsvejen. Sidste skoleuge indeholder altid den afsluttende fagprøve. Skoleuddannelsen gennemføres på handelsskolerne.
Hvor lang tid varer ansættelsen? Den typiske aftale mellem virksomhed og elev er på 2 år. Dog kan der også indgås aftaler som er 1-årig, 3-årige eller 4-årige. Det afgørende er elevens skolegang, inden praktikuddannelsen starter. Kommer eleven med 9. eller 10. klasse er praktikuddannelsen 4-årig. Har eleven gennemført HG1 varer praktikuddannelsen 1-3 år. For elever, der har gennemført både HG1 og HG2, varer praktikuddannelsen 1-2 år. Hvilke dokumenter skal udfyldes? Ansøgningsskema til godkendelse En virksomhed skal være godkendt som praktikpladssted. Det sker ved, at I udfylder et ansøgningsskema og sender til Niels Brock. Ansøgningsskemaet kan hentes på nedenstående link. Bemærk at skemaet er forskelligt, afhængigt af hvilket speciale, det drejer sig om. Vælg derfor retning i højre side, og herefter fanebladet ”download”.
www.uddannelsesnaevnet.dk
Skemaet indeholder en uddybende vejledning, som vi anbefaler, at I læser først. Skemaet udfyldes og returneres i underskrevet stand til Praktikservice, Niels Brock. Ansøgningen vil blive behandlet inden for 2 uger, medmindre I hører andet fra os.
Uddannelseaftalen En uddannelsesaftale er at sidestille med en ansættelseskontrakt. Den er det skriftlige juridisk bindende dokument, som er et bevis på, at der er indgået en praktikaftale mellem elev og arbejdsgiver. Det er meget vigtigt, at denne aftale bliver udfyldt, underskrevet og sendt ind til Niels Brock hurtigst muligt efter aftaleindgåelse mellem virksomhed og elev. Den kan hentes her:
www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Erhvervs/PDF09/uddaftale.ashx
Praktikplan Praktikplanen udarbejdes elev og arbejdsgiver imellem. Planen beskriver praktikforløbet, hvad eleven skal lære, hvornår dette foregår, og hvor lang tid eleven beskæftiger sig med de forskellige områder. Endelig skal det beskrives, hvem der har samtaler med eleven undervejs i uddannelsesforløbet og hvornår. Du finder de forskellige vejledende praktikplaner på Uddannelsesnævnets hjemmeside www.uddannelsesnaevnet.dk - bemærk at hvert uddannelsesområde har hver deres praktikplanplaner; derfor skal du vælge hvilken retning der er tale om. Dette gøres i højre side, hvorefter du vælger ”download” i menuen.
Økonomi – hvad får jeg, og hvad koster det? Når I ansætter en ny elev, kan I søge om at få en præmie og bonus. For alle nye uddannelsesaftaler der bliver indgået efter 15. august 2010 kan I opnå et samlet tilskud på op til 70.000 kr. pr. elev. Præmien udbetales som 6.000 kroner per måned i tre måneder. Derefter får I som virksomhed en bonus på 13.000 kroner efter henholdsvis 6, 9, 12 og 24 måneder. Læs mere om ordningen her:
www.atp.dk/X5/wps/wcm/connect/ATP/atp.dk/erhverv/sik/aer/Arbejdsgivere/Udbetalinger-fra-AER
På ATP’s hjemmeside kan du desuden også læse om gældende refusion i skoleperioder.
Lønkrav Det er muligt at foretage en individuel lønfastsættelse for elever, dog med det forbehold at det lever op til nogle fastsatte minimumskrav. Kravene kan ses her:
http://www.hk.dk/ungdom/content/view/full/221991
Kontakt til praktikservice Hvis du/I ønsker at vide mere om processen vedrørende rekruttering af elever, at have elever ansat, praktikperioder eller regler på området, er du velkommen til at kontakte Praktikservice på Niels Brock via • praktikservice@brock.dk • Eller på telefon 33 41 93 99.
|
2 indlæg hjælper ikke.....