Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omsætning af aktier ...

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja så er jeg igang med næste spændende projekt på CBS, seminarskrivning om Omsætning af aktier - og hvordan virksomheder kan påvirke det. Faktisk ganske spændende og en masse om investor relationship, som jo utvivlsomt er noget af det mere spændende. Men der skal også en beskrivende del ind i denne opgave - hvor der skal noget statistik ind. Jeg prøver derfor at finde udviklingen i omsætningen på Københavns Fondsbørs, men efter omlægning til OMX er det jo umuligt at finde noget info på siden.

Ved du noget om udviklingen af omsætningen på fondsbørsen?

Ved du noget om hvordan virksomheder rent aktieteknisk kan påvirke omsætningen? Tænker her på ændring af stykstørrelse og en slags.

På forhånd tak.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra Hvidovre, Danmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 14:03
Min bank kræver at man er aktionær for at blive fordelskunde. De har som du nævner lige ændret stykstørrelse fra 100 til 10 kr. pr. aktie for at det er nemmere at blive aktionær og dermed fordelskunde.

Ellers kan virksomheden jo ''bare'' præsentere nogle overskud som er bedre end forventningen så skal omsætningen i aktier nok komme

Mvh, Lars Brink

Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Fra  Cygnet Skrevet kl. 14:18
Kan du nævne hvilken bank det er? Hvis det ikke er topsecret :-)

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra Hvidovre, Danmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 14:21
SparNord Bank (ja, engang var det jo Himmerlandsbanken, men det gik ikke så godt!)

Mvh, Lars Brink

Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 14:24
Læsete også på et tidspunkt at den dyre pris for AP-møller aktien (>50.000/aktie) holdt en del private investorer væk
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 14:27
Jeg havde tidligere nogle aktier i lokalbanken Nordsjælland, hvor de også valgte at splitte aktien for at øge omsætningen.

Prisen pr. aktien kan jo blive så høj at folk holder sig fra den, selvom potentiallet er stort!

Mange analytikere har snakket om at Mærsk burde splitte deres aktie, fordi stykprisen er så høj, men Mærsk gider ikke fedte for små aktionærer ved at lave et split!

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Skrevet kl. 14:28
Dato: 19-02-2007 14:24:06 Forfatter: Thomas1974 Læsete også på et tidspunkt at den dyre pris for AP-møller aktien (>50.000/aktie) holdt en del private investorer væk

Ja, hvis de valgte at splitte 1 til 5 eller 1 til 10, så ville de tiltrække mange mindre aktionærer, men det er bare ikke deres "målgruppe"

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Fra  Cygnet Skrevet kl. 14:37
Ja stykstørrelse er jeg også kommet frem til at er en nem måde at gøre aktien mere likvid - og har faktisk også taget eksemplet med Mærsk aktien med en stykstørrelse på 1.000 med - hvilket en ændring ville gøre den nemme at omsætte, men vil så også gøre at der kommer mere handel med deres aktie, da det vil tiltrække flere kortsigtede investorer der satser på hurtige handler, hvilket Mærsk nok umiddelbart ikke har brug for.

Men hvad findes der ud over størrelsen man kan gøre? Vi har noget om market making og pris-stiller aftaler med - hvis der er nogen af jer der konkret har noget viden om det ville det jo være super - eller kan henvise til en kilde eller to.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra Århus
Tilmeldt 10. Dec 05
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 14:41
har du undersøgt Netposten.dk?
de har mange informationer om op og ned og omsætning tror jeg også de viser, men det er nok på den enkelte aktie, det jeg forsår du søger er omsætningen på hele indexet.

jeg bruger selv Nordnet og E-trade så får man selv fingerne i værktøjerne.

Hilsen IDzone ApS - Improve RFID Rita Westergaard www.rfid-idzone.dk
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Skrevet kl. 14:44
Jeg ved at nogle analyser fra dansk aktie analyse er til at få gratis!

De er ofte lidt mere dybdegående i deres analyser...

Ellers kan jeg ikke rigtigt henvise til nogle specielt litteratur, da de fleste studier mest fokusere på forståelsen af P/E og indre værdi!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)