Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg lære??

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Feb 11
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Aminoer

Er ny på sitet og har fulgt lidt med i debatten. Her er meget viden at hente og derfor vil jeg gerne høre om I kunne hjælpe mig med at give mig nogle prioriterede tips til hvad der skal til af viden for at oprette en webshop.

Jeg har er uddannet indenfor det offentlige og har derfor ingen speciel viden ud i salgsverdenen. Jeg har dog noget jeg brænder for men er usikker på om jeg har brug for alverdens uddannelse før jeg skal give mig i kast med min drøm.

Hvilken viden er efter din mening den vigtigste jeg skal have for at oprette en webshop?? 

Med venlig hilsen

Nordstroem

Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 15:49

Ja jeg kendte heller ikke så meget til webshops da jeg startede, men en god grundviden indenfor det at drive egen virksomhed generelt er altid god. Jeg er økonomi uddannet og havde derfor styr på den del, samt jeg har grunduddannelsen som mediegrafiker. Skat afholder nogle kurser har jeg hørt, som skulle være ret gode.

Der er meget arbejde i at drive sin egen webshop, så overvej det lige en ekstra gang før du går igang. Der er mange ting i det. Lav en ordentlig forretningsplan og overvej hvordan du vil gøre de forskellige ting. Du skal også vide en del om reglerne indenfor webshops du kan evt. læse e-handelsloven og kigge lidt på e-handelsfondens hjemmeside.

Kapital er også en god start nu skriver du ikke hvad du skal have for en shop, men det koster penge at få lavet shoppen, designet og markedsfører den. Dertil kommer varelager, PBS aftaler osv.

Fra Geneve
Tilmeldt 12. Aug 10
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 16:28

Jeg er helt enig med Camilla. Du skal have en gennemarbejdet forretningsplan, der både beskriver dine produkter og din potentielle kundegruppe. Og så skal den indeholde en kommunikationsplan, så du - ingen du overhovedet tænker i grafisk design og menupunkter - har en strategi for, hvor du skal kommunikere dit specifikke budskab til din specifikke målgruppe på en måde, så de rent faktisk handler i din shop.

Og et godt råd er: lav være med at gøre tingene halvt. Sørg for at se og "lyde" prof. Det koster noget økonomi, så ha' styr på, hvad du kan kaste i projektet og tænk det, du kaster i din ide som en investering frem for en udgift.

Og lad være med at få din fætter, eller din nabo, eller din vens kammerat fra skolen til at lave din hjemmeside, bare fordi du kender dem, eller fordi de vil gøre det næsten gratis. Hook op med nogen, der ved noget om det, du skal sælge - du finder masser af fine folk her på amino.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 16:45

Jeg startede for 1 år siden og skrev en liste af ting jeg ville lære, nu er jeg på vej med mit første firma.

Lav en liste over de ting du vil lære og læg en overskuelig plan, så med tiden kan du lære at lave de ting du ønsker.

Da du vil have en webshop skal du ikke lære kropssprog, at sælge ansigt til ansigt osv.
Så det er en relativ kort liste af ting du skal kunne.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 611
Skrevet kl. 17:23
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Der er som udgangspunkt ingen behov for en uddannelse for at starte en webshop :)

Prøv eventuelt at tage et kik forbi min blog Tholst.dk, her forsøger jeg at hjælpe "grønne" iværksættere som dig til at komme igang med at få ført ideen ud i livet.

Siden er stadig ret ny, så der vil i fremtiden komme en del flere indlæg som kunne være spændende for dig!

Ellers tilbyder jeg også en sparing/gennemgang af din ide sammen med dig, hvor jeg kan hjælpe dig med de mest almindelige udfordringer.

Du kan skrive til mig på thf@tholst.dk, så kan vi tage en snak :)

Mvh Thomas Frederiksen

Vi slår et slag for bedre Blogs! Blogbattle.dk - Tilmeld din blog GRATIS!

Tilmeldt 21. Feb 11
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 07:54

Hej alle Big Smile

Tusind tak for jeres input. Jeg er helt sikkert blevet mindre usikker på, at det er den her vej jeg skal.

Jeg har de sidste 8 år leget med tanken om at blive selvstændig men har ikke haft modet. Nu skal det vist være :-)

God dag og tak Yes

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 09:07

Kommer ikke uden om at en webshop skal SEO opbygges så du får billige kunder igennem google til din webshop

ved oprettelse

husk CVR nummer vis regner med over 50.000 kr

Find noget der interesseret dig at opstarte

Find noget du vil ud til hele verden bevare motivation og den positive energi i at videre formidle dit produkt , positiv tilgang til tingene kan gøre hele forskellen'

læs disse 2 her SEO bøger så har man en god grund viden omkring SEO

Thomas rosenstand http://www.seo-lex.dk

Eller af Mikkel Demib http://seo.demib.dk/ 

SEO er et evigheds arbejde med spændende når det er ens iværksættere ide her lidt fif hvad kan gøres ved skrive unikke tekster mv http://www.amino.dk/forums/t/110067.aspx?#731757

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 438
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 22:51

Stort tillykke med at du er sprunget ud i det som selvstændig - du har allerede gjort et af de første rigtige skridt, nemlig at undersøge hvor du kan få hjælp (i stedet for selv at opfinde den dybe tallerken og falde i fælder, som andre har lavet og kan fortælle dig om her). 

Jeg vil sige at det vigtigste du skal have for at kunne blive succesfuld er viljen og så tage imod al den (næsten altid gratis) hjælp du kan få mange steder. Skynd dig f.eks. at tjekke hvad dit lokale erhvervscenter kan hjælpe dig med + har af kurser og find gerne et netværk af andre selvstændige, som du kan prøve nogle af dine ideer af på.

Jeg ønsker dig "god vind" med din nye virksomhed. 

Med venlig hilsen

Thomas Pedersen  - www.ePay.dk    

Interesseret i mobilbetaling?  Læs mere her

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)