Hej kære Aminoer Er ny på sitet og har fulgt lidt med i debatten. Her er meget viden at hente og derfor vil jeg gerne høre om I kunne hjælpe mig med at give mig nogle prioriterede tips til hvad der skal til af viden for at oprette en webshop. Jeg har er uddannet indenfor det offentlige og har derfor ingen speciel viden ud i salgsverdenen. Jeg har dog noget jeg brænder for men er usikker på om jeg har brug for alverdens uddannelse før jeg skal give mig i kast med min drøm. Hvilken viden er efter din mening den vigtigste jeg skal have for at oprette en webshop?? Med venlig hilsen Nordstroem |
Ja jeg kendte heller ikke så meget til webshops da jeg startede, men en god grundviden indenfor det at drive egen virksomhed generelt er altid god. Jeg er økonomi uddannet og havde derfor styr på den del, samt jeg har grunduddannelsen som mediegrafiker. Skat afholder nogle kurser har jeg hørt, som skulle være ret gode.
Der er meget arbejde i at drive sin egen webshop, så overvej det lige en ekstra gang før du går igang. Der er mange ting i det. Lav en ordentlig forretningsplan og overvej hvordan du vil gøre de forskellige ting. Du skal også vide en del om reglerne indenfor webshops du kan evt. læse e-handelsloven og kigge lidt på e-handelsfondens hjemmeside.
Kapital er også en god start nu skriver du ikke hvad du skal have for en shop, men det koster penge at få lavet shoppen, designet og markedsfører den. Dertil kommer varelager, PBS aftaler osv.