Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nystartet webshop, reservedele til bærbare. Markedsførings-tip søges..

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 300
Fra  Produkt-Guiden.dk Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen..

En kammerat og Jeg er netop gået i luften med vores nystartede firma. www.Produkt-Guiden.dk

Webshoppen er bygget op omkring en produkt-guide (deraf firmanavnet), som sikrer kunderne, at de altid får de rigtige reservedele, når de bestiller noget til deres bærbare computere.

Den er enormt let at benytte. Du indtaster blot computerens mærke, serie og model.
Herefter åbnes en side med dele, som er kompatible med den computers data du har indtastet.

Vi er reseller for et større dansk firma..

Som alle andre nystartede firmaer, skal vi selvfølgelig have markedsført hele vores koncept.

Vi er startet ud med en offline-markedsføring, som indbefatter Flyers og plakater, som deles ud på diverse institutioner, skoler, firmaer i vores lokalområde (Horsens), men der er også blevet delt ud på skoler i Århus og Vejle.

Vi synes dog ikke at dette har givet det ønskede udbytte, og vi ved selvfølgelig godt at dette firma kræver meget mere markedsføring, og især online.

Vi benytter os selvfølgelig af diverse online-fora, hvor folk efterspørger reservedele til Deres bærbare computere, men det er jo ikke just bred markedsføring, men mere specifik til den enkelte kunde.

Er der nogle herinde, som har nogle gode ideer til hvor vi kan markedsføre vores firma, eller måske har andre gode ideer til små tiltag der kan gøre at folk for øjnene op for vores koncept?

Min kammerat/medejer, er selvfølgelig i fuld gang med søgeoptimering på siden, og vi benytter os af flere af Googles hjælpeværktøjer.

Jeg kan med det samme sige, at budgettet ikke rækker til en helsides annonce i en avis eller lign. Så vi satser måske mere selv på en reklameannonce på en hjemmeside eller lign.

Til sidst vil jeg da også opfordre Jer herinde til at tage et kig ind på vores hjemmeside, og se hvor nemt det egentlig er at få de rigtige dele til Jeres bærbar computere. Og nu I alligevel sidder og kigger siden, så kom da gerne med noget positiv og negativ kritik.
Jo flere inputs vi kan få fra folk, jo bedre..

Mvh. Mads & Jesper

www.Produkt-Guiden.dk

Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 10:08

Hej!

Og tillykke med jeres nye shop! - Et sted i kan starte - og det kan næsten kun gå for langsomt er med at få skrevet jeres EGNE unikke produkttekster på DANSK! - Der er IKKE lavet meget SEO på siden - undskyld mit "franske"... Copy/paste fra leverandøren er en dødssynd.. og i henvender jer til danske kunder - så skal i sørme også skrive på dansk til mig!;-)

Få lavet jeres EGNE unikke sidetitler - hvem søren tror i der søger på f.eks. denne: "Kensington TFT Saver for TFT no K-slot - 1,2,3 - Søg, Find, Vælg - Produkt-Guiden.dk"

Øhhh - ikke jeg ihvertfald... så inden i laver ret meget andet markedsføring - så få lige "orden i eget hus" først... Start evt. med denne http://www.seo-lex.dk/download-light.html

Den giver et ihvertfald de grundlæggende begreber i SEO.

Go' fornøjelse..:D

vh/ Ulrik

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 11:59

Hej.

Tilmeld shoppen til http://www.shopnyt.dk/webshop-database.html

Det er ganske gratis Yes

Du skal blot sende en mail med en tekst og et billede til kr@ShopNyt.dk så opretter jeg shoppen for dig.

Har du ikke et billede i passende størrelse, gerne 300x250, så kan jeg evt. sakse et fra din shop.

Held & lykke med salget.

Mvh.

Kurt, ShopNyt

Fra Horsens
Tilmeldt 20. Feb 11
Fra  Produkt-Guiden.dk Skrevet kl. 12:49

Hej Ulrik..

Tak for inputtet.

Vi er klar over at der ikke er lavet med SEO på siden endnu.

Manuel opdatering af over 100.000 produkter tager tid, LANG TID.
Vi arbejder på sagen!

Mht. søgningen du hentyder til, så har du selvfølgelig ret i, at en kunde ikke vil søge med den beskrivelse. Omvendt så ligger vores force jo i denne produkt-guide som kunden skal benytte sig af.
Dermed ikke sagt at det er uvæsentligt det du nævner, men med det tid vi har til rådighed, så er det noget som kommer løbende med vores opdateringer af produkter.

Mvh. Jesper

Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 15:31

Så rens ud i de produkter i har! - så opgaven bliver overskuelig.. for lige nu er i mere end fucked! - i producerere duplikeret indhold ind af en kant! - Dels ved at kopierer tekster fra leverandøren, - dels ved at siden kan kaldes både med og uden www. - og nu skrev du selv at i havde lavet optimering på siden - jeg har bare mere end alm. svært ved at se hvor! - Og med 31 backlinks så er det heller ikke med linkbuilding i har spildt tiden....;-)

Og uanset hvor jeres forcer måtte ligge - så er der ikke noget ved der ikke er nogen der finder frem til siden... Hellere sælge lidt af få produkter - end slet ikke noget af mange.... Smøg ærmerne op- og kom i sving med de tekster! -

Fra Horsens
Tilmeldt 20. Feb 11
Fra  Produkt-Guiden.dk Skrevet kl. 22:23

Hej igen Ulrik.

Vi er godt klar over at der skal arbejdes mere med SEO..
Siden har været oppe i godt en uge nu, og Rom blev som sagt ikke bygget på en dag.

Men du har ret i, at der skal optimeres. Vi tager kritikken/forslagene til os, og arbejder videre med det..

Tak for dit input, og vi hører selvfølgelig også gerne input fra andre..

Mvh. Mads & Jesper
www.Produkt-Guiden.dk

Fra Helsingør
Tilmeldt 3. Oct 06
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 14:00

Jeg har 2 forslag.

1. tilmeld din butik på pribot.dk så kan du få markedsført alle dine produkter gratis. (det er en side jeg hjælper til på)

2. Duplicate content snakkes der altid meget om, og I får jeres indhold fra jeres leverandør, og det er der sikekrt også mange andre der gør. Jeg har dog fra mit arbejde på EDBpriser været i kontakt med RIGTIG mange forhandlere som købte deres indhold fra Cnet, og flere som benyttede det gratis modstykke IceCat. Og på trods af at en produktside hos en ITforhandler sjældent indholder meget andet end bilelde og beksrivelse af produktet (som jo begge dele kommer fra Cnet/Icecat) så har jeg aldrig hørt om nogen af dem der blev straffet for duplicate content. Der er flere af de store forhandlere som benytter de samem data, og som alle ranker godt.

Så jaaa. jeg ved ikke..... just my 2 cent :-)

Mvh

Dan

Fra Horsens
Tilmeldt 20. Feb 11
Fra  Produkt-Guiden.dk Skrevet kl. 17:39

Hej DanB.

Tak for svaret, jeg har nu været inde og oprette os på Pribot.dk
Men hvordan fungere det i forhold til produkter osv?
Skal vi lægge dem ind selv, eller bliver de automatisk hentet over, ikke fordi vi er dovne bare for at hører :-)

Tror også du har ret i det med dobbelt content, og nu ligger vores leverandør ikke ligefrem godt på google, og det er nok heller ikke meningen.

Med venlig hilsen
Mads & Jesper
www.produkt-guiden.dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)