Hej.
Der ville ikke være meget tvivl i mit sind, hvis jeg igen stod i en familiesituation med børn.
Hvis prisen var underordnet ville jeg vælge en "ægte" MPV og valget ville næsten uden tvivl blive VW Sharan med hele udstyrspakken, alternativt Galaxi eller den originale Renault Eapace. Problemet for disse er bare prisen som ender over en halv mill måske endda nærmere 600.000 og så er guldet købt for dyrt efter min smag. (har selv haft Sharan bensin i 2000).
Så er der kommet en "lille" klasse i MPV. VW, Citroen, Renault, Opel, div. Japanere alle med deres fordele og ulemper, men fælles for dem alle er at ved 7 personer i bilen er der nul plads til bagage.
Jeg ville vælge VW Caddy Life Maxi og den kan strikkes sammen nogenlunde indenfor dit budget. Jeg vil begrunde valget med, at indretningen er bedst, sikkerheden, kvaliteten generelt og en unik motorteknik uanset om man vælger bensin eller diesel. Den nye DGS automat gearkasse vil for mig være et "must" men smag og behag.
http://www.volkswagentransportbilar.se/se/sv/models/The_new_Caddy/caddy.html
Nu bor jeg i Sverige så linket er svensk, men må findes på dansk også.
Så er der lige det det sure. En Caddy Life Maxi skruet sammen her i Sverige, inkluderet al den luksus den kan udstyres med, løber op i 250.000 kr og så er den med alt hvad du kan drømme om. Skulle du købe den af mig ville prisen efter skat DK´s beregningsskema blive 550.000 kr. surt show.
Mindre kan heldigvis gøre det og det er stadig en funktionel, velkørende og økomomisk bil.
mvh søren