I forbindelse med at jeg er ved at legge budget for Industribasen.dk er jeg kommet lidt i tvivl om hvordan jeg skal bruge mine penge paa markedsforing. jeg vil starte ud med 10.000kr om maaneden. Jeg havde tenkt mig: Et banner i dba online 2500kr for en maaned Et banner i gul og gratis 2000kr for en maaned Farmerdating.dk 1000kr for et banner resten vil jeg bruge paa google. Men burde jeg bruge flere penge paa at kommet saa hojt op paa google som muligt og slojfe nogle af de andre ting? Hvad er jeres erfaring med banner reklamer og google? mvh Morten |
Hvad ville i gore?
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
- 1
Men det kræver bare at man ved hvad man har med at gøre.. 10k er jo også en slags penge! |
Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense
Hej Mattias Ja 10.000kr er en del penge. Jeg er nemlig slet ikke klar over hvad man kan forvente med 10.000kr eller 5000kr ville vere mere passende at ligge ud med. Saa du mener jeg ville faa mere for mine reklame kroner ved at bruge dem paa google? Er der ellers nogen alternativer som jeg maaske kunne kigge mere paa? Mvh Morten |
Når jeg står over for at skulle lancere et nyt site, placerer jeg gerne reklameindsatsen på denne måde: Så mange penge efter AdWords som det overhovedet er mig muligt. Hvis der er nogle konkurrerende sites, der tilbyder reklameplads til ganske få penge, udnytter jeg naturligvis det Aktivitet på relevante forumer. (hvis jeg ex. lancerer en hesteshop, er jeg aktiv på hesteforums osv) DBA, Gul og Gratis og ALLE de andre plejer jeg ikke at bruge.. Og så ikke at forglemme: Offline markedsføring duer ikke! |
Når du skal finde ud af, hvor du skal lægge dine markedsføringskroner, skal du førs og fremmest tænke på hvor din målgruppe har størst chance for at finde dig. Hvis jeg skulle sælge bildele eller gørdetselv-værktøj ville jeg ikke tøve med at annoncere på dba. Jeg ville nok bruge nogle penge på en dygtig SEO-trold, der kunne få mig pænt op i resultaterne på google. Hvis det er en online-butik, er grundreglen, at det kræver online markedsføring - altså ikke noget med at bruge penge på papir - med mindre du har en event kørende. Jeg ville også skaffe noget presseomtale - f.eks. ved en event, men ellers ved at få en dygtig skribent til at lave en god pressemeddelelse eller to. mvh Hans |
Hvis du vil bruge ad-words, så overvej at få en professionel til at udføre teksterne - en god adwords-tekst kan give dobbelt så høj klikfrekvens på samme placering, som en dårlig. Med dit budget vil pengene være givet godt ud. Mail mig, hvis du er interesseret i et tilbud på gode AdWords tekster ![]() Med venlig hilsen Kristian |
Tak for de gode svar. Min maalgruppe er mend i alderen 25-60 aar. Industribasen.dk vil blive bygget op nogenlunde paa samme maade som Bilbasen.dk men bare med maskiner, produkter og tilbehor indenfor industrien Det vil sige disse 4 katagorier vil der vere paa siden: Landbrug, Konstruktion, Industri og Transport. Der vil saa her vere muligt at soge efter nyt, brugt eller udlejning eller hvor man selv opretter en annonce med billede og beskriver emnet. Man vil ogsaa have mulighed for at efterlyse en bestemt maskine eller produkt. det vil koste et endnu ikke fastlagt belob pr annonce og en speciel ordning for virksomheder der kober annoncer for 1 aar. Saa min maalgruppe er primert mend. Det vil sige at i mener jeg skal bruge hele budgettet paa google AdWords? Mvh Morten |
Hvis jeg skulle nå landbruget, ville jeg klart annoncere på landbrugsavisen.dk samt offline i deres rubrik "maskiner og redskaber" - en offline annonce koster 12,50 pr. mm, hvilket forekommer billigt. Jeg har selv haft OK respons på sådan en rubrikannonce. De andre brancher kender jeg ikke så godt. mvh Hans |
Måske skal man alligevel ty til offline annoncer, men jeg ville ikke turde det.. Selvom det nok er begrænset hvor mange af disse du kan nå via Google Adwords - så ville jeg nok alligevel give det et forsøg.. Et ordnetligt et.. Men det er nok mest fordi det helt sikkert er min foretrukne annonceform, netop fordi jeg fuldstændig selv bestemmer ;) |
Pas på, når du bruger AdWords, at du ikke kommer til at skrive nogle søgeord, der er irrelevante - hvis du f.eks. bruger ordet "transport" som søgeord, så vil din annonce blive set og måske klikket på af alle dem, der søger efter transportfirmaer til diverse opgaver. Så kommer du til at bruge en masse penge på ingenting. Derimod kunne sætningen "traktor salg" være god, hvis der altså er traktorer til salg på portalen ![]() Kristian |
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)