Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor mange cvr numre og personer må være tilmeldt en erhvervsandelsbolig??HJÆLP!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle! Håber nogen kan være lidt behjælpelig med nestående.

Vi har nogle erhvervsdrivende i vores andelsboligforening, nogle er tilmeldt adressen med cvr, har jeg kunne på oplyst via cvr-registret, men andre som jeg er bekendt med arbejder på adressen ikke er. Og jeg kan samtidig se at disse heller ikke er ansatte til nogle af de ansatte der er tilmeldt med cvr. Så spørgsmålet lyder på:

Hvor mange cvr numre og personer kan være tilmeldt en adresse? Og hvis et cvrnummer er tilknyttet en adresse, kan boligen/erhvervslejligheden så på nogen måde hæfte for en personlig konkurs el. lign? 

Er der et sted jeg kan finde noget lovgivning omkring dette?

Og- er det lovligt at arbejde uden et cvr. hvis man ikke er ansat?

mange hilsner mette

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 20:57

msj81:

Hvor mange cvr numre og personer kan være tilmeldt en adresse?

Lige så mange det skal være... Det kan dog ske at SKAT finder det mistænkeligt hvis der bor 17 fraskilte mænd i en lille lejlighed...

msj81:

Og hvis et cvrnummer er tilknyttet en adresse, kan boligen/erhvervslejligheden så på nogen måde hæfte for en personlig konkurs el. lign? 

Hvis ejeren af virksomheden har sat sin bolig i pant imod et lån, så kan det jo betyde at lejligheden skal sælges.

msj81:

Og- er det lovligt at arbejde uden et cvr. hvis man ikke er ansat?

Ja, det er lovligt at drive virksomhed uden CVR-nummer hvis man har en omsætning under 50.000 kroner om året.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:44

Hej Anders, tusind tak for dine svar...

Jo altså, ejeren af selve erhvervsandelen er ikke ham der fører erhverv, det er ægtefællen... og for så vidt er jeg ikke bekymret over flere ansattes erhverv med eller uden cvr-nummer, men mest det faktum at ingen af dem har en boligaftale eller en lejekontrakt.

hmm... så tænker jeg bare om alle de her erhvervsdrivende kan trække boligydelse, vand/varme fra i skat eller moms?... selvom de ikke er direkte registreret på adressen.

Jeg sidder og skal tage højde for erhvervsandele når jeg skal skrive nye vedtægter til andelsboligforeningen, og indtil videre har jeg ikke kunne finde et omfattende materiale i form af andre vedtægter hvor der er taget højde for erhvervsandele også... de er nemli også omfattet af lejeloven fordi de tilhører en andelsboligforening...

ved det lyder tørt, men faktisk ret sjovt at skulle tage højde for en masse lovstof,-hvis man ellers bare kunne finde noget på de skide erhverv.

igen tak, anders.- kram mette

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)