Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webbaseret engangsmateriale til lærere/skoler

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Feb 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har i et stykke tid overvejet at lave en "butik" på nettet, hvor man via abonnement kan købe ret til engangsmaterialer til brug i skolen.

Med engangsmateriale mener jeg sider indenfor diverse emner (fx. navneord), som man kan gå ind og printe ud, når man har brug for dem.

Da jeg selv er lærer ved jeg, at man ofte har brug for supplerende materialer samtidig med at skolens budget kun tillader indkøb af så få engangsmaterialer som muligt Tongue Tied Derfor er tanken også, at abonnementet skal være billigere end indkøb af bøger Smile

På den skole jeg arbejder på, har vi i år abonnement til en amerikansk side, som fungerer efter samme princip (www.enchantedlearning.com). Jeg synes dog ikke om layoutet og synes også siden mangler overskuelighed. Så vidt jeg ved, findes der ikke tilsvarende sider i DK.

Mit spørgsmål er nu:

- Er det mon en god idé?

- Hvilket program vil mon være bedst til at lave undervisningssiderne, så de er lette at lægge ind på hjemmesiden og lette at printe ud igen...kan jeg mon selv gøre det, når jeg ikke har kendskab til IT ud over brugerniveau? Embarrassed

- Hvor finder jeg billeder/illustrationer, som jeg må bruge til materialet?

Det var vist alt i første omgang...Håber der er nogen, som har lyst til at gi' lidt respons Smile

Hilsen Marianne.

Fra Sigdal, Norge
Tilmeldt 24. Oct 10
Indlæg ialt: 8
Fra  Gjerrigknark.com Skrevet kl. 09:53

Hei.

Har hatt samme ide for Norge, men ikke kommer lengre enn idestadiet. Nettsiden må vel bygges opp som en webshop slik at man kan shoppe det man behøver. Samtidig er det jo vanskelig, fordi ingen vil kjøpe noe uten å ha sett materiellet først. Hvordan dermed unngå at alt kopieres?

Alternativet er jo å bygge opp en database som er gratis tilgjengelig og basert på reklamer og støtte via Paypal.

Lykke til.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 4. Aug 10
Indlæg ialt: 171
Fra  maila Skrevet kl. 10:14

Hej Marianne

Spændende projekt.

Jeg sidder selv og roder lidt med demoshoppen OpenBizBox fra Golden Planet da jeg har brug for en webshop, hvor man kan købe/downloade PDF- og MP3 filer. Opsætning og brugervenlighed er særdeles attraktiv i fht flere af de andre demoer jeg har prøvet, så jeg vil klart anbefale dig at kigge på det.

Håber du finder hvad du søger Smile

BH

Kennet

Lytteeventyr ...for børn og andre slags mennesker

Tilmeldt 19. Feb 11
Skrevet kl. 14:46

Hej Kennet Smile

Tusind tak for tippet...Det ser spændende ud og er vist lige det jeg leder efter :-)

Hilsen Marianne.

Tilmeldt 19. Feb 11
Skrevet kl. 14:50

Hej rune :-)

Jeg tænker, at det skal være sådan, at man køber abonnement for et år af gangen.

Det med kopiering har jeg også tænkt på kunne være et problem, men det er vel et spørgsmål om at sørge for, at der bliver ved med at komme nyt, godt materiale på siden, så man bare MÅ forny sit abonnement :-)

Tusind tak fro dit svar :-)

Hilsen Marianne.

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 14:51

Hej Marianne

Kontakt mig venligst, da jeg har rodet med en lignende ide, men desværre aldrig fik den færdig.
Måske vi kunne inspirere hinanden.
Har selv underviser og teknik baggrund, nok det bedste miks for det du er ved at stable på benene.

Mit nr.: 61795118

mvh

Mogens Jørgensen
Easy Webhost
http://www.easywebhost.dk/

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)