Hej Jeg har i et stykke tid overvejet at lave en "butik" på nettet, hvor man via abonnement kan købe ret til engangsmaterialer til brug i skolen. Med engangsmateriale mener jeg sider indenfor diverse emner (fx. navneord), som man kan gå ind og printe ud, når man har brug for dem. Da jeg selv er lærer ved jeg, at man ofte har brug for supplerende materialer samtidig med at skolens budget kun tillader indkøb af så få engangsmaterialer som muligt På den skole jeg arbejder på, har vi i år abonnement til en amerikansk side, som fungerer efter samme princip (www.enchantedlearning.com). Jeg synes dog ikke om layoutet og synes også siden mangler overskuelighed. Så vidt jeg ved, findes der ikke tilsvarende sider i DK. Mit spørgsmål er nu: - Er det mon en god idé? - Hvilket program vil mon være bedst til at lave undervisningssiderne, så de er lette at lægge ind på hjemmesiden og lette at printe ud igen...kan jeg mon selv gøre det, når jeg ikke har kendskab til IT ud over brugerniveau? - Hvor finder jeg billeder/illustrationer, som jeg må bruge til materialet? Det var vist alt i første omgang...Håber der er nogen, som har lyst til at gi' lidt respons Hilsen Marianne.
|
Hei.
Har hatt samme ide for Norge, men ikke kommer lengre enn idestadiet. Nettsiden må vel bygges opp som en webshop slik at man kan shoppe det man behøver. Samtidig er det jo vanskelig, fordi ingen vil kjøpe noe uten å ha sett materiellet først. Hvordan dermed unngå at alt kopieres?
Alternativet er jo å bygge opp en database som er gratis tilgjengelig og basert på reklamer og støtte via Paypal.
Lykke til.