Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Unikke titler og beskrivelse? (i kataloger)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jan 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har en ny blog og har ikke beskæftiget mig med SEO sådan for alvor før nu.

Jeg har meldt  bloggen til nogle blogkataloger og ville tro at anbefalinger gældende for tilmelding til linkkataloger også ville gælde for blogkataloger.

Her har jeg fået det indtryk, at man skal sørge for unikke TITLER og BESKRIVELSER for hvert katalog, f.eks. i denne Amino-tråd:
http://www.amino.dk/forums/t/78113.aspx?PageIndex=1
og her:
http://linkconnection.dk/blog/1/linkbuilding-guide/

Men når man nu har en dækkende titel og beskrivelse på sin blog ser det da dumt ud at titel og beskrivelse er anderledes på en hjemmeside der henviser til den!
Og der er da også grænser for hvor meget man kan variere på titel og beskrivelse, hvis den stadig skal være dækkende.

Jeg har læst den ene SEO-blog efter den anden, og mange af dem nævner ikke noget om at titel/beskrivelse skal ændres til de forskellige placeringer.

Kan nogen forklare mig sammenhængen?

Mvh

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:52

Forklaringen er, at langt de fleste små kataloger vil skide dit website et langt stykke. Det eneste det handler om for dem er, at få opbygget en masse crap sider, de kan forurene søgemaskinerne med, som har unikke tekster. Derfor kræver de unikke tekster af dig - så du kan hjælpe dem med at spamme Google.

De store kvalitetskataloger, som Yahoo, ODP eller Best of The Web kræver ikke unikke titler og beskrivelser.

Tilmeldt 7. Jan 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:25

Tak for svar Mikkel.

Det ser også ud som om Google ved en søgning på min URL kun udvælger de links, der bruger sidens egen beskrivelse.

Fordele og ulemper ved det ene og det andet kan være ret forvirrende! Men jeg bliver vel klogere hen ad vejen.

Mvh

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)