Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ufin/umulig affiliate-annonceringsmetode??!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jan 11
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg har et helt konkret spørgsmål vedr. affiliate-programmer og brugen af dem:

Forestil dig et website som udelukkende består af konkurrencer.
Ved hver konkurrence er der et link til en affiliate-annoncør...som sælger den vare, man kan vinde på konkurrence-siden. Og konkurrencensiden tjener klikmoneter for hver eneste besøgende de sender videre til annoncøren.

Er det noget annoncøren (og affiliateprogram-udbyderen) vil synes er ok? Jeg mener...det er jo i princippet nok ikke super effektivt i salgsøjemed for annoncøren, at få 10.000 klik fra folk der bare gerne vil vinde en konkurrence på et andet site. De er nok ikke så købelystne som så mange andre klik de får.

Eller hur?

Kh. Rikke

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 15:20

Det er ikke etisk ok. Jeg tror også de forskellige annoncenetværk, ville stoppe det.

For du sender trafik til folks hjemmeside, som ikke er noget værd og de skal betale pr klik.

Hvis de betalte pr salg, så ville det være lidt andet for så betaler annoncøren ikke for en helt masse ubruglig trafik

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 15:26

Typisk er den slags kampagner afregnet pr. lead og formålet er som regel at indsamle e-mail-adresser til en liste. Så målet opnås som regel og der betales for hvad man får. Men hvis der er tale om klikkampagner til et site med en konkurrence (hvor denne konkurrence ikke er en del af kampagnen) kan det naturligvis være et problem.

Tilmeldt 25. Jan 11
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 16:31

Ja, det er også min tanke, at det vil være forholdsvis ineffektiv trafik en annoncør vil få. Og konkurrence-siden kan vel så i princippet ligefrem blive blokeret fra affiliate-netværket, mon ikke??

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 01:14

Hvis jeg drev et affiliate netværk, og det skete, så ja, så ville du blive lukket adgang til alle klikkampagner.

Det er jo egentlig et okay setup hvis der er leadafregning, men ikke med klik. Der er klikrelevansen ganske enkel for lav.

Tænk hele tiden i virksomhedens tanker. Får de værdi fra de kliks? Hvis svaret er nej, så hold dig fra det.

Du kommer meget længere med at lave noget som er 100 % i orden.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:40

Man ville køre sit eget koncept i sænk. Der er langt flere penge i at satse benhårdt direkte på salg og leads. Der findes mange eksempler på kampanger der gennemsnitligt giver over 20 kr. pr. klik. Det handler om kvalitets besøgende - Altså dem der har for øje at købe en vare.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)