Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pressemedd./Artikel og duplicate content

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 8. Oct 06
Indlæg ialt: 238
Fra  microparts NAP - Nordic AutoParts ApS Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvordan skal man forholde sig i relation til artikler som er tilknyttet produkter i ens webshop og som efterfølgende også benyttes som pressemeddelser via fx. presswire m.f.? Ryger man i "grøften" i relation til duplicate content, såfremt materialet er ens?

v.h. John

Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 619
Fra  År Skrevet kl. 12:40

Jeg hopper lige med på denne tråd, da jeg har haft de samme tanker.

En pdf fil med pressemeddelelsen på din hjemmeside skulle umiddelbart modvirke duplicate content, men en pdf fil kan Googlebot vel ikke lide?

Fra Århus
Tilmeldt 8. Oct 06
Indlæg ialt: 238
Fra  microparts NAP - Nordic AutoParts ApS Skrevet kl. 19:36

Hej Holger,

Situationen er den, at vi helst ikke vil have det i en pdf i shoppen, men hellere som alm. tekst, så det forstærker vores "SEO" på det pågælgende produkt.

v.h. John

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:43

JSLarsen:

Situationen er den, at vi helst ikke vil have det i en pdf i shoppen, men hellere som alm. tekst, så det forstærker vores "SEO" på det pågælgende produkt.

Præcis! PDF'er på nettet hører virkeligt fortiden til! Det er kun en fordel at tilbyde pdf-download i forbindelse med printervenlige versioner :-) Men dit spørgsmål er jeg sgu også lidt usikker på.. Men når det er præcis samme indhold - så er det vel også duplicate content. Hvis man læser hvad Google skriver:

Duplicate content generally refers to substantive blocks of content within or across domains that either completely match other content or are appreciably similar.

Så ligner det et klokkeklart ja - at Google betegner det som duplicate content, selvom domænerne er forskellige. Men om det betyder det samme i praksis - ved jeg sgu ikke :-)

Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 619
Fra  År Skrevet kl. 06:06

Hvis man ikke vil bruge pdf, og vil have SEO fordelen, så skal nyheden vel lægges på din egen hjemmeside først.

Men, lad os sige, at Googlebot besøger Presswire 3 dage før Googlebot besøger din hjemmeside, hvad så? Har du så lavet duplicate content? Googlebot kan måske tjekke datoer, men jeg ved det ikke.

Hvad siger Presswire til dig?

Hvad ved andre Aminoer om dette?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)