Hvordan skal man forholde sig i relation til artikler som er tilknyttet produkter i ens webshop og som efterfølgende også benyttes som pressemeddelser via fx. presswire m.f.? Ryger man i "grøften" i relation til duplicate content, såfremt materialet er ens?
Situationen er den, at vi helst ikke vil have det i en pdf i shoppen, men hellere som alm. tekst, så det forstærker vores "SEO" på det pågælgende produkt.
Situationen er den, at vi helst ikke vil have det i en pdf i shoppen, men hellere som alm. tekst, så det forstærker vores "SEO" på det pågælgende produkt.
Præcis! PDF'er på nettet hører virkeligt fortiden til! Det er kun en fordel at tilbyde pdf-download i forbindelse med printervenlige versioner :-) Men dit spørgsmål er jeg sgu også lidt usikker på.. Men når det er præcis samme indhold - så er det vel også duplicate content. Hvis man læser hvad Google skriver:
Duplicate content generally refers to substantive blocks of content
within or across domains that either completely match other content or
are appreciably similar.
Så ligner det et klokkeklart ja - at Google betegner det som duplicate content, selvom domænerne er forskellige. Men om det betyder det samme i praksis - ved jeg sgu ikke :-)
Hvis man ikke vil bruge pdf, og vil have SEO fordelen, så skal nyheden vel lægges på din egen hjemmeside først.
Men, lad os sige, at Googlebot besøger Presswire 3 dage før Googlebot besøger din hjemmeside, hvad så? Har du så lavet duplicate content? Googlebot kan måske tjekke datoer, men jeg ved det ikke.