Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flyttet til USA

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 03:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Er flyttet til USA og vender formentlig hjem til Danmark igen på et tidspunkt - selvom jeg befinder mig slemt godt herovreBig Smile

Erhvervs & Selskabsstyrelsen har meddelt mig, at jeg ikke længere kan drive min enkeltmandsejede virksomhed, i den form den er i nu.

De skriver:

"Du kan heller ikke være registreret som enkeltmandsvirksomhed i DK, når du er udrejst. Hvis du skal være registreret i Danmark, mens du er udrejst, skal du være registreret som udenlandsk virksomhed i DK ved en hæftende repræsentant i Danmark, da du er bosat uden for EU. Du vil få tildelt et nyt CVR-nr."

Den hæftende repræsentant kunne vel så være et nært familiemedlem.

Men hvad med eksisterende aftaler og kontrakter med kunder?

Skal de laves om og skal kunderne informeres om denne lidt tekniske ændring?

Og nye fakturaer, fortsætter de bare som hidtil - bare med det nye CVR-nummer jeg tildeles?

/ Anders

Tilmeldt 17. May 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 04:46

Hej Anders

Kunne det måske hjælpe at ændre dit firma til et ApS?

Jeg ville også gerne flytte til USA, men hvordan får man opholdstilladelse? Jeg ved, at jeg evt kunne få det via et job, hvis en virksomhed er villig til at sponsorere et H1B visum, men det er ikke så nemt i disse tider. Har du fundet en vej uden om dette?

Mange hilsner

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 09:13

pede5000:

Hej Anders

Kunne det måske hjælpe at ændre dit firma til et ApS?

Jeg ville også gerne flytte til USA, men hvordan får man opholdstilladelse? Jeg ved, at jeg evt kunne få det via et job, hvis en virksomhed er villig til at sponsorere et H1B visum, men det er ikke så nemt i disse tider. Har du fundet en vej uden om dette?

Mange hilsner

Der var en "klog" mand der for ca. 1 md siden her å¨Amino foreslog dette: Bliv illegal indvandrer, undlad at bliv stoppet af politiet og ansøg samtidigt om green card, det er vejen frem... nå ikke...

Der er en del muligheder:

01/H1B (er du i lommen på en arbejdsgiver, og temmelig umuligt at få disse dage)

E2 (opret/køb virksomhed, regn med ca. 750.000 DKK i investering, skal genansøges hver2-5 år)

EB5 (invester imellem 500.000-1.000.000 usd, lang historie)

L1A/B (executive transfer, kun L1A kan give adgang til greencard, ellers ud efter 5-7 år)

"Vind" i green card lottery

Gift dig med en der allerede har opholdstilladelse, US statsborger at foretrække.

Der er et par andre kategorier, men de er normalt ikke interresante, så thats about it :-)

medmindre du har mindst et greencard er de fleste kategorier midlertidige opholdstilladelser, eksempelvis kan du aldrig få et greencard baseret på L1B eller E2.

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 14:12

Hej,

Jeg er her på en DS2019/J1, og det var der ingen problemer i.

Den kan forlænges i op til 5 år - bare man har en arbejdsgiver, der gider

/Anders

Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 312
Fra  cSupport Skrevet kl. 08:19

Mystisk, jeg har været udenlandsdansker for vel 1,5-2 år nu uden at få denne besked. Er der nogle der kan klargøre reglerne for dette?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)