Hej, Er flyttet til USA og vender formentlig hjem til Danmark igen på et tidspunkt - selvom jeg befinder mig slemt godt herovre Erhvervs & Selskabsstyrelsen har meddelt mig, at jeg ikke længere kan drive min enkeltmandsejede virksomhed, i den form den er i nu. De skriver: "Du kan heller ikke være registreret som enkeltmandsvirksomhed i DK, når du er udrejst. Hvis du skal være registreret i Danmark, mens du er udrejst, skal du være registreret som udenlandsk virksomhed i DK ved en hæftende repræsentant i Danmark, da du er bosat uden for EU. Du vil få tildelt et nyt CVR-nr." Den hæftende repræsentant kunne vel så være et nært familiemedlem. Men hvad med eksisterende aftaler og kontrakter med kunder? Skal de laves om og skal kunderne informeres om denne lidt tekniske ændring? Og nye fakturaer, fortsætter de bare som hidtil - bare med det nye CVR-nummer jeg tildeles? / Anders
|
Hej Anders
Kunne det måske hjælpe at ændre dit firma til et ApS?
Jeg ville også gerne flytte til USA, men hvordan får man opholdstilladelse? Jeg ved, at jeg evt kunne få det via et job, hvis en virksomhed er villig til at sponsorere et H1B visum, men det er ikke så nemt i disse tider. Har du fundet en vej uden om dette?
Mange hilsner