Hej kreative folk derude :) Jeg ville lige høre hvad i synes om denne ide til et firma jeg er ved at starte op; Jeg har 2 piger ( modeller) som vil stå for mit model/event-bureau og har 2-3 fotografer (udovere mig) der også vil være med på ideen og er friske :) men mangler stadig 1 grafikker, og samarbejde med 2-3 stylister og make-up-artister :) Ideen er at starte et firma, hvor model bureauet finder nye modeller på gaden (M/K) og de må gerne være hverdags piger, ikke nødvendigvis model højde og BMI skal være over det min. det er et grav og der kommer lægetest hver halve år og op til fotoshoots :) Men så finder de piger som allle fotografen tager billeder af så både modellen og fotografen får en stor portfolio mappe som de kan vises kunder der skal hyre fotografen eller/og modellen, også kan man også leje modeller ud til events, så som cult-piger, nummerpiger til boksning o.s.v og en af pigerne i event bureauet er poledanser, så kan hun også træne dem, og leje dem ud :) Alle fotografe betaler til et studie alle fotograferne har adgang til, og det kan lejes ud til andre på time basis :) Rekalmation af firmaet forgår online og når modeller kommer ud på arbejde og via facebook, og vi tilbyder prints for store firmaer og når store firmaer ringer og bestiller fotograf får de en samlet pris som er inkluderet fotograf, assistent og stylist/mua ( make-up artist). Vi tager gerne praktikaneter, elver i firmaet og det kunne hver fotograf jo havde :)
HVad synes i? kom gerne med gode råd, kritik, ris og/eller ros :D |
Hmm...Tjaa...Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal svare, Kim. Jeg synes ikke umiddelbart, at der er noget unikt ved idéen. Jeg kan desværre ikke huske navnet, men jeg ved, at der er et bureau, som netop satser mere på den "almindelige" type fremfor de klassiske modeltyper.
Derudover findes der også event-bureauet Girlsquad: http://www.girlsquad.com/
Dbh
Thomas