Jeg har en teknisk fodnote om Hootsuite.
Eftersigende vægtes applikations-skabte opdateringer lavere end manuelle opdateringer. Som jeg har skrevet om i denne note på facebook som jeg har kaldt:
Note: Bliver dine opdateringer set?
.. så vægtes opdateringerne efter tre parametre, som facebook selv har offentliggjort.
Et sted blandt de mange kilder jeg har læst om emnet (edgerank), har jeg set at facebook belønner tilstedeværelse ved at vægte manuelt udførte opdateringer højere end de som er skabt af applikationer.
Da hootsuite er en applikation vil man således ende op med en lavere edgerank end ellers. Uden jeg kan sige noget om hvor afgørende indflydelse det har, så er det værd at tage med - at hvis man kæmper hårdt for sin synlighed.... så er det om at gøre tingene selv.
Desværre kan man sige, for hootsuite kommer virkellig til gavn, når opdateringer skal falde uden for arbejdstid. Nogle er nemlig tvunget til at benytte en applikation som hootsuite for at kunne udføre deres arbejde.
Hvis man kun bruger hootsuite for hyggen og bekvemmeligheden så er det værd at overveje om det er det værd. Jeg understreger, at jeg intet ved om i hvor høj grad man bliver påvriket.
Thomas Bigum
På facebook her: Professionel håndtering af FB