Jer som har lidt folk eller rigtig mange folk ansatte , Hvor mange procenter burde man tjener per person i et firma?
Jeg spørg fordi, Jeg har en ven som har ca 20-25 mand ansat i hans firma, hvor jeg kun har 3 + mig selv, men vi tjerne stor set det samme om året (altså overskud til ejer). Og det syndes jeg måske er lidt BAD at have stress over 20-25 mand og ikke få mere ud af det, end et lille firma, Hvad syndes i / har af erfaringer her ??? Hans omsætning er dog 4 gange større end min, men udgifterne er så også der efter, løn, kontor, udstyr osv...
Har I firma indenfor samme branche? Ellers er det umuligt at sammenligne...
Store virksomheder har ikke nødvendigvis større overskud, bare fordi de er store. Det ses ofte, at store virksomheder ikke er drevet lige så effektivt som små virksomheder. Men det modsatte er også tilfældet. En stor omsætning og mange ansatte giver måske mere "stress", som du skriver, men ofte er virksomheden ikke så modtagelig overfor kunder, som pludselig skifter leverandør, som små virksomheder er.
Men igen er det meget svært at sige noget konkret ud fra de sparsomme oplysninger, som du fremlægger.
Nej vi er ikke i samme branche, jeg er i detail og han er mester håndværker, men et firma med nok at lave. Men hvor "stress/tid" og hans kan overhovedet ikke sammenlignes, også ansvar og hvad der kunne gå galt/risiko
Så kan du jo bare glæde dig over din gode forretning, og at du driver den med samme overskud, som din vens store firma. :-)
Det kan dog være, at han har investeret i langt flere aktiver (og løbende anvender overskud til at investere) end du har gjort. På den måde får han mere ud af sin store omsætning, og dermed også opbygget mere værdi i sin forretning end dig, selvom I har samme overskud.
Haha... ja, det er rigtigt! Hvem der skal på det private plejehjem, og hvem der må nøjes med det offentlige... :-)
Ellers er det jo bare og kigge lidt på regnskaberne. Hvis din vens firma er registreret som Aps, så kan du jo købe regnskabet hos www.cvr.dk, og så sammenligne jeres egenkapital. Det koster vist kun 37 kr. eller noget i den stil...
Nå så nysgerrige er jeg helle ikke :-) Det er bare mest at han går og arbejder 60 timer om ugen siger han og en masse problemer med folk osv. og så var vi på cafe en aften , og så snakkede vi om hvormeget der var i overskud, og så tænkende jeg DAMN at have så travlt. Men ok jeg sidder også godt fortiden med en arbejdes uge på ca 15-20 timer. (men det har jeg nu ikke altid haft)
Nej, det er der vist mange som misunder dig... en arbejdsuge på 15-20 timer, og så et godt overskud... Mon overhovedet du får lyst til at gå på pension... ;-)
jojo da :-) . Men har tænkt på at starte et firma mere, men i samme branche næsten (grossist) men lige PT slapper jeg af et år mere, Barn er på vej om 2 mdr. så må man helle lige nyde livet lidt... Der jo ikke meget barsel for nogen som os selvstændige. Men tænker kraftige a flytte til udlandet om 5-6 år hvor jeg stadig kan drive firmaet.
Men det er utrolige hvor meget forskelv der i forskelige brancher, især det med risiko/tid vs overskud - når man tænker over det. Det er ikke lige meget hvad man vælger til sit levebrød