Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IT administrator for små virksomheder?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jul 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Vil gerne høre lidt om jeg er alene med et behov og om I kender nogle løsninger.

Jeg er i gang med at starte en lille virksomhed og vil gerne gøre tingene rigtigt fra start. Jeg kan en masse om virksomhedsdrift og også om IT. MEN jeg ved godt at min generalistviden om sidstnævnte (IT) er forældet alene på grund af tingenes hastige udvikling.

Eksempel. Man skal efter sigende være godt gammeldags, hvis man planlægger på at have sit filarkiv på en lokal maskine/server i stedet for i skyen...

Hvis jeg gerne vil gøre tingene professionelt, fremtidssikret og skalerbart (det vil vi vel alle, når vi skal vokse) så skal jeg altså have tilført lidt kompetence. Jeg kan ansætte en IT adminstrator eller tilsvarende, men det er at skyde gråspurve med kanoner. Jeg kan også få hjælp af konsulenter, men deres timepriser er lige vel høje.

Jeg tænker over om der findes deltaids IT administratorer eller noget i den stil. Folk der er ansat i flere forskellige virksomheder og som derfor ikke belaster økonomien, men som på grund af deres faste tilknytning som almindelige lønmodtagerer ikke har konsulenternes høje priser?

Jeg forestiller mig at en sådan en eksempelvis ville skulle have 5-7.000 om måneden for at være tilknyttet en halv dag om ugen - lidt ligesom en deltids bogholder.

Nogen der har samme behov og eller kender en, der arbejder på denne måde?

/Kristian

Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 484
Fra  IT Operators Aps Skrevet kl. 16:00

Hej Hessler. 

Hvor i verden bor du ?

Hvis du holder til på Sjælland eller lolland/falster er jeg helt klar til at drive dit it, inden for de rammer du beskriver. 

Bor du på Fyn er det heller ikke umuligt, da jeg har en del kunder der i forvejen. 

Ring til mig på 

5059 5667

Mvh. 

Kim 

IT Operators

IT Operators Aps - Professionel IT Service og Support 

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 16:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Kristian,

Jo, du kan godt tilknytte en IT-professionel til din virksomhed med nogle timer om ugen.

Der findes erfaringsmæssigt flere forskellige måder at sætte sådan et samarbejde op.

Her er nogle eksempler:

• Du indgår et samarbejde med en IT virksomhed eller selvstændig IT konsulent, som du trækker på i det omfang, det er nødvendigt.
    Det kan eksempelvis ske via en Klippekort-ordning, hvor du køber et antal klip (timer) ad gangen - lige som med et klippekort til bussen eller toget.
    Med et Klippekort får du normalt rabat på timeprisen i forhold til "løssalgsprisen".
    En af fordelene er, at du kun betaler for de timer, du reelt bruger IT-bistanden.
  • Du tegner et abonnement, hvor du betaler en fast lav ydelse for altid at kunne trække på IT hjælpen.
    Fordelen her er, at du ved præcis hvad du skal betale hver måned.
    Ulempen kan være, at det kan være dyrere end Klippekort, de måneder, hvor der ikke er så stort behov for assistance som f.eks. i sommerferieperioden m.m.
  • Du overlader IT-driften / IT-supporten til en virksomhed, som er eksperter i at drifte og supporterer virksomheders IT-inststallation.
    Fordelen her er, at du helt slipper for at administrere IT og IT support for kunderne. Det kan endda aftales, at kunderne bliver faktureret direkte fra IT firmaet.

Man kan selvfølgelig finde fordele og ulemper ved alle løsningsmodeller. Jeg har rigtigt gode erfaringer med IT Klippekort modellen, hvor kunden kun betaler, når de faktisk har brug for hjælp.

I mit firma er IT Klippekortet mere end et rabatkort. Kunder med IT Klippekort har også udvidet åbningstid. For kunder med Klippekort er der også en "tak-for-anbefalingen" ordning. 

Der er flere mulige samarbejdsformer, og flere mulige måder at kombinere de nævnte modeller.

Jeg håber, at du kan bruge det.

Har du yderligere spørgsmål, må du endelig sige til. Skype-Smile 

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1511
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 14:57

Hej Kristian.

Jeg kan også byde ind med en klippekortsløsning.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 423
Fra  Jens Juul Nielsen Skrevet kl. 22:24

Hejsa

Jeg ville høre, om du har fundet en til at supportere dig?

Mit klippekort gør, at du kan komme på omkring de 200 pr. time, som jeg bestemt mener er konkurrencedygtigt. Håber at høre fra dig.

Fra Kolding
Tilmeldt 1. Mar 11
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 22:30
Hej Kristian,

Faktisk så er jeg igang med planlægning/analyse og opstart af en sådan virksomhed.

Jeg er kun i startfasen, og har som sådan ikke travlt. men jeg henvender mig bl.a til de virksomheder som ikke har nok IT arbejde til en fastansat, og virksomheder som hellere vil koncentere sig om deres kerneforretning.

/Søren

Tilmeldt 15. Jul 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:00

Hej Alle,

Tak for de gode input. Jeg er selv i den spæde opstart - eller faktisk kun i overvejelserne om den, så jeg vender tilbage og hører nærmere på et senere tidspunkt.

Fedt at vide at mulighederne er derude.

/Kristian

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)