Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

50.000 kr. i bøde, for at sende 493 mails

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Faldt lige over denne artikel, der skriver om en lille webshop, der synes det var en god idé at sende uopfordrede mails til foreninger for at få lidt opmærksomhed omkring deres produkter.

Det har så kostet de obligatoriske 100 kr. i bøde, og indehaveren skal altså af med 50.000 kr.

Der er heldigvis mange der er opmærksommme på at det ikke er en god idé at sende spam, men jeg ser også at der stadig er en del herinde, der tager lidt let på det.

Så lad (også) denne historie være en påmindelse om, at vælger du at sende spam, er der sandsynligvis mindst én person der har en dårlig dag, eller bare er er træt af spam, og derfor vælger at benytte sig af, at det er ret let at anmelde.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:35

Av av, det viser sig igen at have været en meget kortsigtet løsning at sende uopfordrede mails

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:41

Ja det er sku av..

Men ja mange på amino skriver jo også med tilbud til ens mail, det samme gælder tilbud på PM som vidst heller ikke er efter loven :-)

Mikkel

Fra København
Tilmeldt 18. Nov 10
Indlæg ialt: 223
Fra  Tekstcentralen Skrevet kl. 13:02

Det er skam ikke til at spøge med. Send et godt, gammeldags salgsbrev med posten i stedet for. Det må man gerne og det virker stadig fint.

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 13:15

igang:

Faldt lige over denne artikel, der skriver om en lille webshop, der synes det var en god idé at sende uopfordrede mails til foreninger for at få lidt opmærksomhed omkring deres produkter.

Det har så kostet de obligatoriske 100 kr. i bøde, og indehaveren skal altså af med 50.000 kr.

Der er heldigvis mange der er opmærksommme på at det ikke er en god idé at sende spam, men jeg ser også at der stadig er en del herinde, der tager lidt let på det.

Så lad (også) denne historie være en påmindelse om, at vælger du at sende spam, er der sandsynligvis mindst én person der har en dårlig dag, eller bare er er træt af spam, og derfor vælger at benytte sig af, at det er ret let at anmelde.

Når sådanne nogle bøder så bliver betalt på et tidspunkt - så kunne det være fikst hvis den forulempede fik en lille andel af det i godtgørelse.

Jeg er godt klar over at der er noget adminstration bundt i det - men der må vel være nogen kroner i overskud eller hvad? - det løber vel ikke 100% lige præcis rundt, og det giver vel heller ikke underskud

Så, det jeg tænker - det kunne være en smule genialt hvis man nu f.eks kunne tjene et par kroner for hver spam-mail man modtog i sin indbakke - hvis vel og mærke at spammeren har betalt sin bøde - på den måde skal der nok hurtigt komme endnu flere anmeldelser.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 13:20

- (Læste forkert Wink )

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 14:43

Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy:

Når sådanne nogle bøder så bliver betalt på et tidspunkt - så kunne det være fikst hvis den forulempede fik en lille andel af det i godtgørelse.

Jeg er godt klar over at der er noget adminstration bundt i det - men der må vel være nogen kroner i overskud eller hvad? - det løber vel ikke 100% lige præcis rundt, og det giver vel heller ikke underskud? 

Så, det jeg tænker - det kunne være en smule genialt hvis man nu f.eks kunne tjene et par kroner for hver spam-mail man modtog i sin indbakke - hvis vel og mærke at spammeren har betalt sin bøde - på den måde skal der nok hurtigt komme endnu flere anmeldelser.

Ideen er sjov, og der er flere argumenter der taler for sådan en løsning. Men jeg synes dog, at der er flere der taler imod.

Ud over den offentlige administration, vil det også kræve en del adminsitration fra alle dem der sender nyhedsbreve, da man med denne løsning let kunne forestille sig, at der var flere der ville forsøge at gøre det til en forretning, at tilmelde sig nyhedsbreve, anmelde dem når de modtager, og håbe på at afsender ikke har dokumentationen i orden.

Det er selvfølgelig ikke alle der ville forsøge sig med den fremgangsmåde, men jeg er sikker på at der nok skal være en hel del lukkeriddere, der ville forsøge at lave lidt lommepenge på den konto. Til stor irritation, og sikkert også meget spildtid, for dem der skal forsvare sig mod den slags beskyldninger.

Så kunne man selvfølgelig indbygge en form for straf, hvis man ikke får medhold. Men så vil det nok afholde en del flere fra at anmelde spam, og så har vi fået den stik modsatte effekt.

Jeg så hellere at pengene blev øremærket til et eller andet godt (offentligt) formål. Nu ved jeg ikke hvor mange sager der er af denne slags, men det er nok begrænset hvor meget der kommer i kassen.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 227
Fra  Webfaktor Skrevet kl. 16:20

Rigtig god reminder om, at det gælder om at sætte sig godt ind i reglerne, før man uopfordret tager henvendelse for at sælge sine produkter.

Kr. 50.000,- er mange penge - specielt for de små iværksættervirksomheder, som med garanti ikke budgetterer med denne typer bøder, når de skal sætte penge af i markedsføringsbudgetterne.

Tørklæder - Stort udvalg af lækre tørklæder i kashmir og silke. Masser af kendte danske designer tørklæder.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Man skal bare spamme i større mængder, så koster det ikke så meget pr. stk.

Citat: "Når antallet af spammails er ekstremt højt, vil tallet desuden blive rundet ned"

Her er hvad der kan ske, hvis man napper et billede fra Google: Find Holger

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:49

Tror bare må bøder bliver større for de er små har ikke afskrækket , så de næste bøder , bliver måske større bøder .

jeg syens det er groft med alle disse mails man modtager jeg ikke ønsker

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)