Hvilke farver er bedst på en hjemmeside?
Fra Skive
Tilmeldt 25. Aug 08
Hej Aminoer
Jeg er ved at lave ny hjemmeside , og så skal jeg bl.a. tage beslutning ang. farven...
Min fremtidige hjemmeside skal være en kloning af:
www.throwin.dk Der valgte jeg og bureauet farven gul ... og det har der været delte meninger om!
www.succes-kultur Der valgte jeg orange... Da jeg tog valget af farven orange syntes jeg, at det var det helt rigtige... NU tænker jeg HMMMMMMMM!
Hvilke farver synes I er fede?
Eller skal man ikke ha´ nogen dominerende farve ud over hvid?
De bedste hilsner
Thomas
Svar
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
"Eller skal man ikke ha´ nogen dominerende farve ud over hvid?"
Det vil jeg anbefale.
Kør evt med de blå nuancer når du retter dig mod erhvervslivet.
Venlig hilsen,
Christian
Svar
Fra Skive
Tilmeldt 25. Aug 08
Tak for svaret Christian
Det tager jeg med mig videre...
Svar
Tilmeldt 27. Apr 07
sponsorplay
Fra
MobilTjek
Skrevet
18-02-2011 kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Svar
Prøv at læse her . Vi valgte Facebook-blå for at skræmme færrest kunder væk.
Svar
Fra Skive
Tilmeldt 25. Aug 08
Fedt link Nikolaj...TAK
...og jeg har haft en gul hjemmeside i 4 1/2 år...
Nå så må jeg bare vente med de store klubber til den nye hjemmeside kommer, og farven ændres...
Thanks again
Svar
Tilmeldt 20. Apr 07
Slettet bruger
Skrevet
18-02-2011 kl. 01:26
Svar
Synes faktisk du slipper rigtig godt afsted med den gule farve - den er ellers drønsvær ifm. hjemmesider .
Den orange synes jeg minder mig lidt for meget om "skabelon"-farver, bl.a. ifm. One´s skabeloner. Men igen, en svær farve at arbejde med (skrevet af én, der selv bruger - endda også i logo !)
Svar
Fra Struer
Tilmeldt 30. May 10
Rasmus T. Nicolaisen
Fra
Rolcera
Skrevet
18-02-2011 kl. 02:10
Svar
Hej Thomas!
Jeg syntes ikke det kommer så meget an på farverne til en hjemmeside, så længe at de passer til designet;-).
Men du skal stadigvæk nok også tænke over, hvilke farver du vælger at vise, alt efter hvilken målgruppe du har. Eksempel: Hvis du f.eks. skal sælge cross udstyr, er det nok ikke en god ide at vælge farven lyserød, det ville nok ikke være det optimale at vælge. - Men stadigvæk det kan måske senere hen give noget rigtig godt PR , ved at lave noget der er fuldstændig utraditionelt!
Håber du kunne bruge indlægget til noget. De allerbedste hilsner! Rasmus T. Nicolaisen
Svar
Tilmeldt 27. Sep 06
Holger
Fra
År
Skrevet
18-02-2011 kl. 05:51
Svar
Hej Thomas
Det er lige med at finde den rigtige niche. En hjemmeside for at lære at lave indkast - den havde jeg ikke set komme
Hvis jeg var dig, ville jeg tænke på målgruppen. Føromtalte hjemmeside kunne være en pæn grøn, der passer til sportsverden.
Hvad der er skrevet om den blå farve er rigtig, hvis du gerne vil se business agtig ud.
Så går du efter målgruppe og mainstream farver, så er det bedst.
At du ikke bruger en masse forskellige farver på dine hjemmesider er rigtig godt.
Mvh
Holger
Svar
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Nå så må jeg bare vente med de store klubber til den nye hjemmeside kommer, og farven ændres...
Nu er det jo ikke kun et spørgsmål om en farve.
Din hjemmeside ligner desværre en reklame og ikke en hjemmeside.
Hvad gør du selv med reklamer?
Venlig hilsen,
Christian
Svar
Fra Skive
Tilmeldt 25. Aug 08
Hej Christian
Hvad tænker du specifikt på med "ligner desværre en reklame og ikke en hjemmeside"?
Det kunne jo være fedt at få det ændret
I forhold til markedsføring så bruger jeg Facebook , Twitter og TV/aviser/avisernes hjemmesider...
De bedste hilsner
Thomas
Svar