Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dækker mine betingelser godt nok? (Musikbooking)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 414
Fra  MedieMarketing Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er lige på nippet sammen, med en rigtig god ven, til at starte et I/S som skal beskæftige sig med musikbooking.

Vi har lavet interessentskabskontrakt og har styr på stort set alt (inkl. de første bookinger!!). Det eneste jeg lige vil sikre mig er, at vi nu også er dækket godt nok af vores "Generelle betingelser".

Det er stort set det eneste som kan blive en økonomisk trussel for os - hvis vi får en erstatningssag på halsen.
Jeg mener at vi i betingelserne er kommet ud over det meste lige fra aflysninger, dårligt vejr og hvis musikerne piller ved de unge piger Wink

Men er der noget jeg har glemt???
Jeg håber at I vil tage et kig på kontrakten her: www.danskfestmusik.dk/Generelle_betingelser.pdf 

De bedste hilsner fra

Martin

ONLINEAFDELINGEN.DK - Sammensæt din egen onlineafdeling.

Se mere på www.onlineafdelingen.dk

Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 619
Fra  År Skrevet kl. 05:39

Hej Martin

Umiddelbart mangler noget om afledte omkostninger, dvs arrangøren, der har lavet en booking hos jer kan ikke gøre tab gældende i forhold til at skulle skaffe en ny musiker, tab på billetsalg, indtægter i baren, udgifter til markedsføring mm, dvs afledte omkostninger.

Når du nu af gode grunde prøver at dække dig af, så håber jeg du kender reglerne for jeres I/S, hvor I hæfter personlig for hinanden.

Mvh

Holger

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 08:03

Hej

Nu har jeg arbejdet som booker på et koncertsted i kbh og jeg må indrømme at jeg aldrig ville have skrevet under på sådan en aftale. Jeg mener ikke det at skulle optræde på nationalt tv gør at man bare kan løbe fra sin kontrakt. Tænk på at du hurtigt kan have brugt 25.000+ kr på at hyre crew, bartendere, vagter, leje sceneudstyr mm. og hvis du så aflyser er det potentielt bare tabt. Det er klart at man må aflyse hvis forsangeren bliver kørt ned men hvorfor skal man aflyse fordi i enligt bare bliver tilbudt et bedre job (hyret til landsdækkende tv)? Det kan hurtigt koste mange penge for en booker. Du har også et problem med dine betalingsbetingelser. Jeg har personligt aldrig betalt forud for musik. Jeg har altid betalt næste bankdag fra koncerten. Jeg vil jo også mene at du ikke skal have nogen provision hvis bandet eller du aflyser koncerten af den ene eller anden grund.

Til sidst så husk at det er ikke nok bare at skrive at dette dokument gælder alle aftale. Du skal gøre opmærksom på at det gælder i de enkelte kontrakter.

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Fra København V.
Tilmeldt 18. Feb 08
Indlæg ialt: 286
Skrevet kl. 08:44

asgerfro:

Jeg mener ikke det at skulle optræde på nationalt tv gør at man bare kan løbe fra sin kontrakt. Tænk på at du hurtigt kan have brugt 25.000+ kr på at hyre crew, bartendere, vagter, leje sceneudstyr mm. og hvis du så aflyser er det potentielt bare tabt. Det er klart at man må aflyse hvis forsangeren bliver kørt ned men hvorfor skal man aflyse fordi i enligt bare bliver tilbudt et bedre job (hyret til landsdækkende tv)? 

Fuldstændig enig! 

Med øvelokale.nu kan du leje øvelokale på timebasis. Så betaler du kun når du rent faktisk skal øve, og slipper for de faste månedlige udgifter. Du kan booke online hele døgnet rundt. Se øvelokaler i dit område i øvelokale oversigten.
Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Jul 05
Fra  MedieMarketing Skrevet kl. 15:21

Hej,

Tak for jeres inputs :)

Mht. afledte omkostninger, så skal dette i hver fald med.

Hvad angår bemærkningen om TV aftale, så er det standard i denne branche - det er "hardcore" festmusik og altså ikke store koncertsteder som er vores kunder!!
Det står skrevet i (stort set) alle kontrakter fra de bookingbureauer jeg har arbejdet med igennem de sidste 15 år, så det er ikke noget jeg personligt har fundet på.

Men jeres input er selvfølgelig taget til efterretning, for det er måske ikke ligefrem nødvendigt at det står der. Det skal jeg lige tygge på.

Mht. betaling før arrangementet har fundet sted, så er det udelukkende provisionen der skal betales før arrangementet og dette betragtes som en form for depositum.
Nogle bureauer bruger denne måde, andre bruger den, hvor musikerne efterfølgende afregner provisionen.
Men det er altså ikke det fulde beløb der skal forfalde før arrangementet er afholdt (det ville jeg heller ikke personligt gå med til Smile)

De bedste hilsner fra

Martin 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 19:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu er jeg jo selv stripper så ved hvad der kan gå galt

Kunder læser alt dog glemmer de alt

Når du kommer til stedet siger man booking betingelser ikke er overholdt

De siger hurtigt lavet vis dette sker må der kunne komme vente tids tillægs arbejdes tillæg for man løber ikke bare væk for en kunden der ikke overholder betingelserne for der godt nok mange der ikke overholder sikkert også i den branchen , der må sikker dig kunden tager det seriøst , for i er sikkert kørt hele vejen der ud og sikke en ballade og sikke dårligt folk kan snakke efterfølgende bare går med som er sidste udvej vis ikke kan optræde selv om de simpelthen ikke forstår

kræv lidt vente tid tids tillæg

sæt mere streg over betingelser overholdes

der står ikke præcist i ikke vil optræde vis disse betingelser ikke overholdes

Tid kunder skal også forstå alt skal være parat og der skal være forhold der gør man kan sikker sine ting og kan komme til og fra stedet kørsels for vis haves andet arbejdet kan en kunden ødelægge meget vis f.eks har 2 kunder samme dag , tvivler ikke på i oplever at der besværlig kunder der kan koste tid og penge

hvad med toilet og vand og omklædning eller kan det blive hårdt vis der ikke er rimelig forhold , i kan jo ikke stå i toilet kø , vis skal nå at optræde og klæde om og på toilet

hvad med parkerings forhold når i ankommer med jeres udstyr

hvad med betaling hvornår seneste skal i modtager før arrangementet skal afholdes

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I er nødt til at specificere "strøm" lidt nærmere ... jeg har præsteret at stå med et mobildiskotek til et mindre hal-bal hvor kunden, da jeg spørger efter strøm, peger på et 100 år gammelt væg-stik der er ved at falde ud af væggen :-S

Jeg plejer at skrive noget i retning af "Der skal som minimum være ét 16A 3-faset CEE stik i en afstand af max 50m fra spillestedet, ligesom sikringer for denne skal være tilgængelig, og i tilfælde af at der er tale om glødtrådssikringer er det arrangørens ansvar at der forefindes erstatninger til disse. Inden underholdningen påbegyndes vil strømmen bliver målt igennem og såfremt den ikke er korrekt udført kan denne ikke bruges, evt. elektrikker rekvireres for arrangørs regning"

Og længere nede skriver du så at i tilfælde af at arrangementet ikke kan afholdes pga defekt strøm el. andre installationer, skal du stadig have dine penge. 

De kunder der nærlæser betingelserne vil så bede dig komme og måle strømmen igennem et page dage / uger før arrangementet ... og det mener jeg så også du bør gøre (gratis). Men herregud, det tager dig heller ikke mere end fem minutter at smide et voltmeter i kraftstikket og måle at der kommer 220/230v på de 3 faser krydset med nul'en. Det er ihvertfald den slags der kan konvertere en utilfreds kunde til en glad og tilfreds kunde, som føler han har fået noget ekstra.

Det koster typisk 500kr at få en elektriker til at komme og bytte rundt på ledningerne i stikke (i 90% af tilfældene er fejlen der) og hvis det er helt galt kan man få sat et CEE stik op direkte ved siden af måleren for 1000kr. Anyway ... det er noget af det vi har haft mange problemer med ... og vi har kun spillet små 50 jobs .. og jeg tror at jeg mindst 10 gange har været med til at skulle pille komfuret eller vaskemaskinen fra for at få strøm til anlægget :) 

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Jul 05
Fra  MedieMarketing Skrevet kl. 23:33

Hej Mikkel,

Mange tak for inputet!!
Det skal i hvert fald med... jeg har godt nok spillet festmusik i 12 år og har ikke rigtig været ude for noget i den dur, men jeg vil ikke risikere, at mine musikere står i den situation.

Tak :)

Martin

P.S: Det kan godt være, at vi får brug for et diskotek på et tidspunkt - har du en hjemmeside? ;) 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:37

Bengaard:

P.S: Det kan godt være, at vi får brug for et diskotek på et tidspunkt - har du en hjemmeside? ;) 

Nej ... det har været stort set umuligt at sælge nogen jobs det sidste halve år, så da regningen kom iår for domænet lod jeg den udløbe ... desuden snakker vi også om at vi hellere vil satse på live-musik :-)

Men du kan da sende mig en mail på mikkel@mikjaer.com så kan jeg lige skrive lidt om hvad vi ligger inde med hvis det er? :-)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)