Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sælger på ren provision

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 13. Jun 07
Indlæg ialt: 30
Fra  Smarte Løsninger IVS Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Et af mine forretningsområder er forsømt, jeg har ikke tid til at give det tilstrækkelig opmærksomhed. Nu er jeg blevet kontaktet af en (deltids)freelancer (sælger), som har kompetencer jeg kan bruge, men jeg har slet ikke råd til at ansætte en medarbejder.

Han er villig til at arbejde på ren provision.

Når jeg søger på Google synes jeg det ser ud som om jeg er nødt til at ansætte ham som funktionær og skal betale for ferie og sygdom, og så falder regnestykket fuldstændig fra hinanden, så bliver det no deal.

Desværre kan han ikke fakturere mig for indsatsen, da han ikke er selvstændig og skal passe på med at blive det så længe han er på dagpenge.

Kan man slet ikke lave en lovlig aftale hvor han kun får ren provision, som vi begge er enige om, uden at jeg som arbejdsgiver skal dække alverdens andet end rene resultater?

mvh

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold dig væk fra snyd og er han på dagpenge så må han jo træffe et valg. Han må oprette et cvr eller leave it.

Det er bare mit råd, for det er din virksomhed og meget få iværksættere har behov for dumme sager.

Kør det ordentligt og efter bogen og har du et godt produkt så kan du også finde gode provisions sælgere ;-)

Mvh Jimmi

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

clausnilsson:

Hej,

Et af mine forretningsområder er forsømt, jeg har ikke tid til at give det tilstrækkelig opmærksomhed. Nu er jeg blevet kontaktet af en (deltids)freelancer (sælger), som har kompetencer jeg kan bruge, men jeg har slet ikke råd til at ansætte en medarbejder.

Han er villig til at arbejde på ren provision.

Når jeg søger på Google synes jeg det ser ud som om jeg er nødt til at ansætte ham som funktionær og skal betale for ferie og sygdom, og så falder regnestykket fuldstændig fra hinanden, så bliver det no deal.

Desværre kan han ikke fakturere mig for indsatsen, da han ikke er selvstændig og skal passe på med at blive det så længe han er på dagpenge.

Kan man slet ikke lave en lovlig aftale hvor han kun får ren provision, som vi begge er enige om, uden at jeg som arbejdsgiver skal dække alverdens andet end rene resultater?

mvh

Hvis han skal tjene penge samtidig med sine dagpenge, skal han fratrækkes det han tjener i dagpengene, og kører det over sin b-indkomst er jeg ret sikker på. Og så er det i og for sig spildt for ham, på en måde!

Han kan mig bekendt IKKE tjene penge samtidig med sine dagpenge, lovligt - altså hvor han både får dagpenge og en indkomst. Det ville også være komplet dumt hvis det kan lade sig gøre - jeg er 100% sikker på det skal fratrækkes hans dagpenge hvis det skal gøres lovligt.

Fra Næstved
Tilmeldt 13. Jun 07
Indlæg ialt: 30
Fra  Smarte Løsninger IVS Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har overhovedet ikke tænkt mig at "snyde" med noget som helst. Vi er begge fuldt klar over at indtægter skal modregnes i dagpengene. Og er han dygtig kan han slippe helt af med dagpenene og leve af dette samarbejde.

Men hvis jeg skal betale sygedagpenge og fuld løn under ferie uanset han måske kun sælger ganske lidt, så går jeg rabundus på et par måneder, og så kan det hele være ligemeget. Så mit spørgsmål er jo altså om jeg slet ikke kan "ansætte" ham uden at skulle hænge på sygedagpenge mv.

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Derfor skal du også sæge en freelancer som har eget cvr nummer og fakturere dig for det I har aftalt.

Jeg har virkelig brandt nallerne på en sælger som bare vidste hvordan vores system virker i dk og det udnyttede han og ja det kostede mig pga min uvidenhed.

Brug de 2000,- det koster at få en advokat over så tingene er ok ;-) (Eller skulle være ok, for advokater laver også fejl)

Tilmeldt 17. Feb 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Når han har fortalt han er på dagpenge, kan han ikke gøre noget.

men når det så er sagt, kan du sagtens søge en freelance sælger uden et cvr nr. det afgørende er bare at han selv fortæller skattefar hvad han tjener, og bruger sit B kort på det, en anden ting din komne sælger uden cvr nr,  skal gøre er at sende sine faktura til dig uden moms. du kan sagtens sende gyldige faktura uden cvr nr. de skal bare være momsfrie og for ham kan det være lige meget da han ikke skal trække det fra, men kun opgive hvad han tjener.  

 

men en god ide er at lave en kontrakt hvori der står at personen selv står for at opdaterer skat da han ikke er ansat i dit firma,  men blot en ekstern leverandør  og selvfølgelig hvordan betingelserne er imellem jer med betaling og lign. man kan som regel finde skabeloner på nettet.

 

Mv Martin

Tilmeldt 17. Jan 11
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er nogle regler om bibeskæftigelse der gør det muligt at han arbejder freelance for dig, men han skal samtidig være til rådighed og være jobsøgende...

Lifaco - personlig rådgiver og revisor for selvstændige og iværksættere

Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøve og tage ham i virksomhedspraktik og bagefter kan han måske ansættes med løntilskud(nogen gang kan det varer optil 6 mdr.). Staten og a kasse er medspiller og ikke i mod .

Fra Næstved
Tilmeldt 13. Jun 07
Indlæg ialt: 30
Fra  Smarte Løsninger IVS Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for info. Jeg har fortalt ham at det tilsyneladende i praksis kun kan lade sig gøre hvis han får sig et momsnummer, og det har han valgt ikke at gøre. Jeg har derfor andetsteds iværksat søgning efter en anden freelancer.

Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige læst samtlige kommentarer til dette indlæg, og hæfter mig ved "Sunblocker"...

Måske du kan præcisere, hvor på nettet vi kan finde en skabelon til sælger på ren provision. Jeg har nemlig samme behov, og har ikke kunnet finde en relevant skabelon. Det vil derfor være en meget stor hjælp!!!

Er der mon ikke noget, der allerede har provisionssælgere ansat, som kan fortælle, hvordan de har strikket tingene sammen??

 

Jørgen

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)