Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturaoplysninger - inden jeg har startet virksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej regnskabskyndige aminoer,

Jeg bor i Schweiz og stifter det der svarer til et ApS hernede om nogle måneder. 

Jeg har netop fået lavet noget oversættelse til min virksomhed og skal nu angive mine faktureringsoplysninger til oversætteren. 

Idet jeg ikke har en virksomhed endnu, bliver jeg vel nødt til at angive min privatadresse og mit personnavn? Kan jeg - når virksomheden er stiftet - bogføre udgiften som en virksomhedsudgift (på trods af at virksomhedsnavnet ikke figurerer på fakturaen)?

På forhånd tak.

Vh. Jesper

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 15:02

Du kan da bare lave en faktura med dit kommende firmanavn på og alt det du køber altså alle dine omkostninger kan du godt bogføre efter du er blevet momsregistreret. Jeg tror godt du kan få fradrag for dine udgifter med tilbagevirkende kraft helt op til et halvt år før du starter.

Bare husk at gemme absolut alle bilag der bare minder om en omkostning for din virksomhed, så får du fradrag for dem når du starter. også evt. kørselsregnskab.

Mvh. Jens

Tømrermester i Kalundborg og indehaver af jensstaehr.dk

Fra Odense
Tilmeldt 18. Feb 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:36

Hej Jesper

Sørg dog lige for at tjekke med de Schweiziske myndigheder da Schweiz ikke er med i EU og derfor ikke nødvendvis har de samme regler som i Danmark (og resten af EU)

Mvh

Jimmy

WWW.Rregnskab.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:57

Hej.

Du skal naturligvis checke lokal lovgivning, for du overhovedet foretager dig noget.

MvH

Peter

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)