Hej regnskabskyndige aminoer, Jeg bor i Schweiz og stifter det der svarer til et ApS hernede om nogle måneder. Jeg har netop fået lavet noget oversættelse til min virksomhed og skal nu angive mine faktureringsoplysninger til oversætteren. Idet jeg ikke har en virksomhed endnu, bliver jeg vel nødt til at angive min privatadresse og mit personnavn? Kan jeg - når virksomheden er stiftet - bogføre udgiften som en virksomhedsudgift (på trods af at virksomhedsnavnet ikke figurerer på fakturaen)? På forhånd tak. Vh. Jesper |
Du kan da bare lave en faktura med dit kommende firmanavn på og alt det du køber altså alle dine omkostninger kan du godt bogføre efter du er blevet momsregistreret. Jeg tror godt du kan få fradrag for dine udgifter med tilbagevirkende kraft helt op til et halvt år før du starter.
Bare husk at gemme absolut alle bilag der bare minder om en omkostning for din virksomhed, så får du fradrag for dem når du starter. også evt. kørselsregnskab.
Mvh. Jens