Jeg håber der er nogen herinde som kan hjælpe mig.
Grundet min kærestes store succes med www.prinsessebutikken.dk, er jeg nød til at afvikle mit eget firma, for at hjælpe hende!
Jeg vil gerne sælge hele mit koncept (netlageret.dk) inkl. domænenavn, leverandørlister, cms-shop og mine nyhedsabonnenter.
Men mit spørgsmål er så, er det lovligt at sælge mine nyhedsabonnenter så længe det bliver i netlageret.dk regi??? eller er det mine personlige abonnenter?
Jeg vil ikke mene der er noget galt i at sælge mailadresser med, hvis du gør det klar overfor den nye ejer at de kun må bruges til dette formål og ikke sælges videre til tredjepart.
Jeg har set mange gøre det, og har også selv købt mailadresser med ved et køb af en side.
Det gør det naturligvis ikke lovligt at andre gør det, så jeg venter også spændt på en med lidt mere konkret viden kommer forbi.
Uden at være jurist, eller have noget specielt kendskab til forbrugerlovgivning etc. vil jeg tilslutte mig Martins kommentar.
De brugere som er tilmeldt et nyhedsbrev el. lign. har jo givet firmaet accept til at sende dem mails - og ikke personen bag firmaet. Så retten til at bruge mailadresserne må da følge firmaet, vil jeg mene...?
Pointen er, at hvis du/I "skærer" dit salg af din virksomhed korrekt, så burde der ikke blive problemer i den forbindelse. Husk at checke med din advokat i den forbindelse.
Hmm... Der er tilsyneladende forskel på om du sælger hele virksomheden, eller om du blot sælger hardware+software+kundedatabase. Sagen bliver lidt mere kompliceret hvis du gør sidstnævnte. Det er nok noget du bør have i overvejelserne.