Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler ved salg af internetbutik??

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg håber der er nogen herinde som kan hjælpe mig.

Grundet min kærestes store succes med www.prinsessebutikken.dk, er jeg nød til at afvikle mit eget firma, for at hjælpe hende!

Jeg vil gerne sælge hele mit koncept (netlageret.dk) inkl. domænenavn, leverandørlister, cms-shop og mine nyhedsabonnenter.

Men mit spørgsmål er så, er det lovligt at sælge mine nyhedsabonnenter så længe det bliver i netlageret.dk regi??? eller er det mine personlige abonnenter?

På forhånd tak,

Martin Christensen

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 13:28

Jeg vil ikke mene der er noget galt i at sælge mailadresser med, hvis du gør det klar overfor den nye ejer at de kun må bruges til dette formål og ikke sælges videre til tredjepart.

Jeg har set mange gøre det, og har også selv købt mailadresser med ved et køb af en side.

Det gør det naturligvis ikke lovligt at andre gør det, så jeg venter også spændt på en med lidt mere konkret viden kommer forbi.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 14:13

Uden at være jurist, eller have noget specielt kendskab til forbrugerlovgivning etc. vil jeg tilslutte mig Martins kommentar.

De brugere som er tilmeldt et nyhedsbrev el. lign. har jo givet firmaet accept til at sende dem mails - og ikke personen bag firmaet. Så retten til at bruge mailadresserne må da følge firmaet, vil jeg mene...?

mvh Carsten
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:29

Hej Martin,

Det er fakltisk et særdeles godt spørgsmål du stiller (for nu at være lidt nørdet).

Du må formentligt gerne sælge dine email-adresser med, når du sælger resten af din virksomhed. 

Der er dog - som næsten altid, når der er tale om juridiske forhold - tale om en konkret vurdering af din salgssituation.

Datatilsynet har faktisk lavet et ret godt skriv om denne situation og lignende situationer, hvor man sælger hele eller dele af sin virksomhed, herunder om man sælger evt. aktier og anparter eller "blot" sælger alle eller dele af aktiverne , se http://www.datatilsynet.dk/include/show.article.asp?art_id=592&sub_url=/Vaerd_at_vide/indhold.asp.

Pointen er, at hvis du/I "skærer" dit salg af din virksomhed korrekt, så burde der ikke blive problemer i den forbindelse. Husk at checke med din advokat i den forbindelse.

Mvh

Karsten 
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 14:39

Hmm...  Der er tilsyneladende forskel på om du sælger hele virksomheden, eller om du blot sælger hardware+software+kundedatabase. Sagen bliver lidt mere kompliceret hvis du gør sidstnævnte. Det er nok noget du bør have i overvejelserne.

/Carsten
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)