Jeg er hel med på, at en direkte kopi er ulovligt og uetisk, men når man så ser på de fleste sider og webshops, så ligner de hinanden, af udseende, udformning og funktionalitet forholdsvist meget.
Den er meget svær at definere præcist, og tråden viser også, at folk har forskellige opfattelser af, hvornår det er kopi og hvornår det er inspiration.
En af årsagerne til, at mange webshops ligner hinanden, er at de er bygget på samme platform og/eller designtemplate.
En anden årsag til at de ligner hinanden i funktionalitet er, at der fra eksempelvis PBS stilles nogle minimumskrav om indhold, lige fra betalingsbetingelser og oplysninger om hvilke betalingskort kunden kan benytte til oplysninger om CVR nmmer på firmaet bag shoppen.
Og så har rigtigt mange webshop ejere med stor sandsynlighed læst de samme e-bøger om at være e-købmand og søgt de samme steder efter gode råd om konvertering.
Jeg mener, hvilken e-købmand med ønske om faktisk at sælge har ikke læst e-pusher? 
Hvis trådstarter vælger at benytte samme standard-platform, men samtidigt benytter egne og unikke billeder, tekster og farver, vil der kun være platformen tilbage.
Er det en standard webshop platform, som eksempelvis den gratis Unique Free, der benyttes under min virksomheds webshop, Nielcoshop.dk, så kan ingen da brokke sig.
Jeg er enig med Niels i, at man sagtens kan søge inspiration ved at besøge andre webshops.
Dbh. John