Jeg læser en bog om AdWords lige for tiden, men jeg er rimelig ny indenfor adwords, så ville også gerne kunne lave det rent fysiske arbejde imens jeg læser og lærer.
Jeg har endnu ikke nogen online forretning oppe at køre, er dog ved at stable noget på benene.
Men! Hvordan kommer jeg igang og eventuelt øver mig inden jeg får min forretning online?
Jeg er villig til at smide nogle penge i hver måned for at lære. Kan det lade sig gøre, foreksempel henvende sig til en fysisk forretning "X" i Odense (hvor jeg er fra) hvis de har en god hjemmeside men ingen adwords, så administrere adwords for denne forretning X..
Andre gode råd til nemmest at lære, jeg er også igang med googles online kursuser.
For ja, du kan registrere dig hos fx. Tradedoubler, Euroads, Partner-ads og så køre Adwords for dem. Så får du dig nogle lærepenge. Det er jo ikke gratis, men en start hvor du bliver klogere :)
Det negative er at det kan være svært at måle præcis hvilke søgeord, som der giver salg. Det er meget nemmere hvis man har sin egen webshop at måle på.
Så det er faktisk lidt svært at øve sig i Adwords, for uanset, hvor meget man læser om det, så er det bare noget andet når man er ude i det praktiske.
Svarer lidt til at læse en masse teori om at få sit kørekort - man kan alligevel først kører når man sidder i bilen.
2. Ja du skal være affiliate hos f.eks. TD, hvor du kan hente links og modtage betaling fra en lang række annoncører. Du bliver så afregnet pr. klik, salg eller lead. Læg mærke til at det ikke er alle annoncører der tillader at affiliates smider affiliatelinks direkte på AdWords, da det kan skade deres egen AdWords.
For ja, du kan registrere dig hos fx. Tradedoubler, Euroads, Partner-ads og så køre Adwords for dem. Så får du dig nogle lærepenge. Det er jo ikke gratis, men en start hvor du bliver klogere :)
Det negative er at det kan være svært at måle præcis hvilke søgeord, som der giver salg. Det er meget nemmere hvis man har sin egen webshop at måle på.
Så det er faktisk lidt svært at øve sig i Adwords, for uanset, hvor meget man læser om det, så er det bare noget andet når man er ude i det praktiske.
Svarer lidt til at læse en masse teori om at få sit kørekort - man kan alligevel først kører når man sidder i bilen.
Når kontoen er sat op til det hos TD, så kan man aflæse hvilke søgeord der giver salg.