Kan jeg købe et domæne.dk, og vente med at tage det i brug til senere?
Mvh. Jette |
Hej Jette
Ja du kan sagtens købe et dk domæne uden at bruge det.
Der er mange domæner som er købt men ikke brugt.
Hej Jette Ja du kan sagtens købe et dk domæne uden at bruge det. Der er mange domæner som er købt men ikke brugt.
|
René Hvid
Outsource Marketing - Professionel Telemarketing i Århus
ja det kan du godt. men for at være sikker på at få lov til at beholde det, skal du som minimum opsætte dns til domænet indenfor det 1. år. Og hvis der går mere end 1-2 år inden der er indhold på domænet, kan du risikere at en anden får lov at overtage det hvis de gør krav på det, f.eks. hvis de laver et firmanavn som er magen til domænenavnet. Dette sikrer du dig imod, ved at lave indhold på domænet, og som kan vurderes som værende "ikke-ligegyldigt" |
Hej Jette. Ja, det kan du sagtens. Så vidt jeg ved, er Web Hosting et af de billigste steder, hvor man kan købe domæner. Når du er inde på siden, så vælg "Domæner" og derefter den nederste mulighed. Så bliver dit domæne købt, og så skal du blot betale DK Hostmaster det årlige gebyr de følgende år, hvis du ikke flytter det inden. Du kan nemlig på et hvilket som helst tidspunkt, mens du ejer domænenavnet, lægge det over hos en anden host, hvis du ønsker dette. |
Ja, men langt de fleste har domæner i mange år uden der sker det fjerneste :) Vi tilbyder gratis DNS, og et lille webhotel på alle domæner vi sælger :) |
Tak for jeres hurtige svar! Så skal jeg bare huske, at få sat en blog/hjemmeside op om domænenavnet indenfor et år.
|