Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Der er noget galt i Danmark

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en god ven som er revisor. Han har ryddet op i sin klientmasse og skubbet de dårligste klienter over til konkurrenterne.

Jeg foreslog ham at han officielt stillede følgende krav til sine klienter:

1. De har en 3 og 5 års plan samt min. et 12 måneders budget.

2. De betaler moms og skatter til tiden.

3. De genererer overskud eller vil gøre det indenfor meget kort tid.

4. De satser 100% på deres forretning.

5. De er single eller har 100% familiens opbakning til at drive forretning.

6. De er åbne for at tage kurser og evt. træning.

Kun 5% af mine klienter kan leve op til disse krav, svarede han. Til gengæld er det dem som tjener rigtig mange penge.

Jeg vil spørge de revisorer og advokater som er på Amino, om det er noget de kan nikke genkende til? Står det så sløjt til?

Hvis det virkelig er generelt, at man ikke lever op til disse simple krav, så er der et kæmpe potentiale i at få 95% af de erhvervsdrivende uddannede, så de lærer hvad der som minimum kræves for at få succes.

Flemming Hasselriis

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 18:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Thjaa... At lave en 5 års plan i vores branche er stort set det samme som at fortælle omverden at man ikke aner hvad der foregår. En 3-års plan kan til nød gå an, men med tanke på de forandringer der sker i øjeblikket så skal man være godt naiv hvis man baserer en it-baseret virksomhed på en plan der primært indeholder spåkoneri om hvor branchen bevæger sig hen.

Hvad angår de andre, så forstår jeg ikke hvorfor 4 og 5 ikke er slået sammen og jeg forstår heller ikke hvorfor det burde være et krav for at blive kunde hos en revisor eller blive betragtet som en positiv virksomhed.

Umiddelbart synes jeg det er noget af en misforståelse at en virksomhedsejer bør være single for at kunne give en virksomhed den nødvendige fokus. Derimod ser jeg det som noget praktisk i en opstartsfase hvis man skal være ung og smart og lade som om at man bruger døgnets 24 timer på sin virksomhed.

Virkelighedens verden er lidt anderledes for single iværksættere efter min efaring (har både selv været en og har en temmelig stor bekendtskabskreds af folk der er det). Single iværksættere bruger væsentlig mere tid på ukonstruktive ting som at gå i byen, have tømmermænd, jagte det modsatte køn, hænge ud og tale med andre uden der kommer noget reelt ud af det under påskud af at der netværkes osv.

Derimod ser jeg en langt mere positiv gevinst for iværksættervirksomheder hvor ejerne har en god hjemmebase og ro på privatlivet. Det kan godt være det betyder at man ikke kan sidde på kontoret alle dage til kl 23-24 fordi der er nogen mennesker derhjemme der gerne vil have opmærksomhed også, men det er også mentalt umuligt at arbejde effektivt 12-16 timer i døgnet alligevel eller beskæftige sig med det samme emne. Det kan lade sig gøre i perioder, men som en permanent indstilling til hvordan man får success er det forfejlet.

Man får ikke nødvendigvis mere success ved at sidde længere tid på kontoret og surfe facebook, MSN-chatte med sit "netværk", eller deltage i debatter på Amino som ikke direkte giver afkast til ens virksomhed (som f.eks. denne her).

Work smarter, not harder som man siger.

Hvad angår at betale moms og skatter til tiden, så er det selvfølgelig noget man bør, men jeg tror ikke der er mange virksomheder (selv dem med success) der ikke haft oplevet kluder med betalinger til det offentlige eller lignende igennem deres levetid. Det er en del af læreprocessen ved at drive en virksomhed.

Jeg er helt med på ideen om at skubbe de dårligste kunder over til konkurrenterne og fokusere på de bedste, men jeg synes de kriterier du opstiller der er forfejlet og identificerer ikke de dårlige kunder, men derimod lige præcis dem der har brug for revisorens service og hvor han kan gøre en forskel for kunden og dermed også retfærdiggøre sin pris, fordi kunden kan se at revisoren sparer ham/hende tid og hjælper med de ting som man ikke selv har tid til at dygtiggøre sig i eller holde styr på.

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 18:12

[Dobbeltpost pga serverfejl fra amino. BAre slet dette indlæg moderator]

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:23

Tak for dit lange svar Oscar.

Jeg vil give dig ret i at punkt 4 og 5 kunne slås sammen. Med hensyn til 5 års plan, så skulle det måske hedde et 5 års mål.

Hvis nu min revisor ven har ret, springer det så ikke i øjnene at de som har succes er de samme som opfylder de 6 punkter?

Flemming Hasselriis

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 18:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Forfatter:

Hvis nu min revisor ven har ret, springer det så ikke i øjnene at de som har succes er de samme som opfylder de 6 punkter?

thjaa det ved jeg nu ikke. Umiddelbart ser jeg ikke sammenhængen mellem de 6-punkter og dem i min omgangskreds der har success. Faktisk som nævnt er det lige ved at være direkte modsat.

Dem jeg betragter som successfulde i min omgangskreds er både gift og har børn og passer en ganske stor virksomhed med positiv bundlinje (jeg tror ikke vi bliver uenige om at betegnelsen success for en virksomhed kræver at man har overskud på bundlinjen). De har både tid til fritid, familie og virksomhed netop fordi de benytter dygtige folk til at lave de ting de ikke selv er dygtige til.

Man bliver aldrig færdig i livet med at lære et eller andet fag og man kan altid tage et virksomhedskursus mere og lave flere produkter i sit firma, skrive flere dokumenter, lave mere canvas salg osv. Hvis det er betegnelsen for at være 100% dedikeret til sin virksomhed at man ikke har et liv ved siden af og ikke tillader sig selv at lave andet end firmarelaterede opgaver, så tror jeg at den successformel skaber nogen meget ustabile mennesker.

De ved måske  alt om virksomhedsdrift men er så disfunktionelle i alle andre sammenhænge at de meget hurtigt vil kunne mærke det på virksomhedens bundlinje, fordi de ikke afsætter tid til at indgå i andre samfundsmæssige sammenhænge end deres egen virksomhed, hvilket vil gøre det vanskeligt for dem at drive virksomhed, da de ikke forstår deres omgivelser.

Set samfundsmæssigt på løsningen, så er det heller ikke min fornemmelse at det på lang sigt er til gavn for det fælles samfund at man fremavler virksomhedsejere der er så navlebeskuende at de kun kan føle sig som en success hvis de vælger alt andet end deres virksomhed fra. 

Set fra revisorens synsvinkel så ser jeg samtidig heller ikke hvorfor det er smart for ham at fravælge alle de kunder der reelt har brug for ham til at hjælpe dem med at få styr på tingen?

Det virker lidt som om din antagelse af success er baseret på at man starter fra 0 og så går direkte til success ved at følge et par råd uden at skulle omkring nogen af de læreprocesser der netop giver den erfaring som success kræver. Mig bekendt har jeg aldrig hørt om en successfuld virksomhedsleder der ikke har en historie eller 10 at fortælle om ting de gjorde forkert og blev dygtigere af, uanset hvor mange uddannelser og mentorer de har bag sig.

Hvis der skulle være mere end 5% virksomhedsledere i Danmark der overholde alle 6 punkter, så ville jeg blive forbavset, for jeg ser det ikke umiddelbart som nogen god eller holdbar opskrift på success, hvis jeg skal være ærlig og umiddelbart synes jeg heller ikke jeg kan genkende formlen hos de virksomhedsledere med success jeg selv kender. :-)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15064
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:41

Man skal huske på en ting. Dem man møder på vej op, dem møder man også på vej ned...

Dvs de klienter, som har gjort din vens revisionsfirma til en succes, det er dem, som har bakket ham op da han startede, og måske da det var sløje tider.
Hvis man så pludselig indføre sådan nogle forsnobbede regler, så falder et flertal sikkert fra...

Får din vens firma så problemer med at skaffe nok kunder mm i fremtiden, så kommer han altså til at stå ansigt til ansigt med dem, som han sorterede fra, og som gjorde hans firma til en succes i starten. Eneste forske er bare, at de er knap så positivt indstillet mere, og faktisk kan give hams dødsstødet, hvis han bliver afhængig af deres ordre igen...

Så inden man laver totalt drastiske og radikale ændringer, så må man gerne overveje konsekvenserne, som der kan komme indenfor punkt 1, som jo hedder 3-5 år evt mere!

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 18:50

Ja det er sådan meget " Do or die " , eller som det også bliver kaldt i visse kredse : " Whatever it takes !!! "

Det der dog aldrig bliver nævnt i disse dramatiske slogans og anbefalinger er alle de ulykkelige skæbner denne livsstil fører med sig : skilsmisser, børn der vokser op uden nærvær fra far, misbrug og nervøse sammenbrud. Med det endelige slutresultatet : konkurs

Hvis man endelig skal ind i det der, skal man gøre det i en afmålt periode på nogle få år, hvor man giver den fuld gas, der efter erkender man hvis projektet ikke var så smart som man selv troede.

Og det der med at skære kunder fra er nok også lige en tand for dramatisk. Det jo et meget simpelt regnestykke : tjener du penge på dine kunder , er de gode. Hvis man så gerne ville give de ekstra gode kunder noget ekstra god service, så ansætter man jo bare en til at tage sig af enten dem , eller gør det selv. Man har vel succes nok til at ansætte mere end sig selv, eller er den revisor bare en enkelt fyr der hygger sig lidt for sig selv ? I så fald ville jeg passe med at skrotte familie og venner.

Men i en kortere periode, kan Flemmings råd være kanon gode. Har selv prøvet det altsammen med god succes

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:59

Tak Jimi og Fashion-Seller for Jeres indlæg.

Jeg håber meget at høre fra advokater og revisorer om hvordan deres klientmasse ser ud.

Flemming Hasselriis

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 19:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Forfatter:
Jeg håber meget at høre fra advokater og revisorer om hvordan deres klientmasse ser ud.

Det er vist ikke fuldstændig risikofrit at sige grimme ting om 95% af sine klienter ;-)

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:51

Jesper:

Forfatter:

Det er vist ikke fuldstændig risikofrit at sige grimme ting om 95% af sine klienter ;-)

Det har du ret i Jesper, det har jeg også tænkt på, man er jo ikke anonym her på Amino.

Nu har Amino startet med lidt uddannelse til nye iværksættere. Det næste kan så blive at lære de igangværende noget mere. Jeg tror på der er et behov.

Flemming Hasselriis

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)