Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Finansering af ordre til sikker betaler

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra glostrup
Tilmeldt 22. Jul 07
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg står i en situation som så mange andre at jeg har svært ved at få finanseret køb af vare til ordre til en stor international virksomhed. Det skal siges at jeg har brugt den samme leverandør i 4 år og har aldrig haft et leveringssvigt. (risiko)

I den aktuelle situation er kunden en jeg handler med løbende, jeg betaler varene hos min leverandør af 2 omgange 30/70  30 ved ordre afgivelse 70 når jeg modtager shipping dokumenterne.

Varene ankommer til min kunder om 17 dage de er blevet sendt med skib den. 27 januar og leveres den. 3 marts.

nu skal de sidste 70% så betales hos leverandøren :-) fint 

grundet et ikke tilfredstillende resultat  2010 vil banken ikke mellemfinanserer ordren

så nu har jeg en container på vej til min kunde som jeg ikke kan få udleveret på ankomstdagen hvis min leverandør ikke har fået de sidste 70 %.

Citat bank " vi kan først hjælpe dig når resultatet bliver bedre" ja siger jeg men hvis jeg ikke kan ekspederer disse ordre bliver resultatet jo aldrig bedre :-) Bank: det er bare ærgeligt.

Er der nogen der kender til udfordringen og har nogle gode forslag :-)

Jeg har allerede accept på flere ordre men ender med at må sige nej hvis der ikke findes en løsning.

Det skal ige siges at kreditværdigheden hos min kunde i orden. ligger højt i Verden.

Mvh

Birkelev

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:37

Hvor mange penge drejer det sig om?

Fra glostrup
Tilmeldt 22. Jul 07
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 18:51

ja Smile det troede jeg også var løsningen men de fleste af disse factoring selskaber kræver eller forventer en årlig factoring sum på 8 -15 mill og det kan jeg ski ikke garantere. på nuværende tidspunkt. har snakket med et par stykker.

mvh

Birkelev

Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
Indlæg ialt: 288
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 18:43

Hej Birkelev,

Kan du ikke snakke med den kinesiske lev omkring udfordringen, og få B/L udleveret med en længere betalingsbetingelse, og et dokument der fratager shipper ansvar, som ved telex release/mistet B/L?

Martin.

Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)