Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af kosttilskud: krav og godkendelser

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 2. May 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Må jeg give dig et rigtig godt råd. Så registrerer du bare din Virksomhed i Sverige. Så slipper du for fødevarestyrelsens Gestapo metoder og anmeldelser fra alle konkurrenterne. samt en hel masse bøder og ekstra udgifter som en lille enmands virksomhed ikke har råd til.

Billig Software hos www.pcmaster.dk Til Private og erhverv

Fra København
Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 314
Fra  MYCOMFORT ApS Skrevet kl. 10:26

Michael Nielsen:

Hej.

Må jeg give dig et rigtig godt råd. Så registrerer du bare din Virksomhed i Sverige. Så slipper du for fødevarestyrelsens Gestapo metoder og anmeldelser fra alle konkurrenterne. samt en hel masse bøder og ekstra udgifter som en lille enmands virksomhed ikke har råd til.

Måske du skulle overveje det?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 10:48

Hvad så hvis man laver dropshipping - med kosttilskud fra en dansk forhandler?

Skal man så også registreres som fødevarevirksomhed?

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 15:51

Nå - fandt selv svaret:

Jeg har lige talt med fødevarestyrelsen.

Hvis omsætningen af kosttilskud ikke er over kr. 50.000 pr. år - så skal man som udgangspunkt ikke registreres som fødevarevirksomhed - med mindre man selv importerer, så var der vist nogen andre regler.

Det skal lige siges, at de kosttilskud jeg selv forhandler ikke er letfordærvelige og jeg forhandler ikke andre fødevarer - så jeg skulle ikke registreres - men det afhænger jo nok af flere faktorer.

Det smarteste er nok at kontakte FVST for at være på den sikre side.

Tilmeldt 24. Jan 11
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 15:55

Jeg snakkede også med Fødevarestyrelsen og fik et andet svar: At man skulle registrere sig som fødevarevirksomhed, selvom man tjener under 50.000 kr (bagatelgrænsen)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 16:11

Denoysius:

Jeg snakkede også med Fødevarestyrelsen og fik et andet svar: At man skulle registrere sig som fødevarevirksomhed, selvom man tjener under 50.000 kr (bagatelgrænsen)

Ja, det kommer vist an på flere faktorer.

Jeg skulle ikke registreres.

Jeg tror det er en kombination af, at jeg ikke selv skal importere og at kosttilskud kun udgør en lille del af mit varesortiment.

Det er også derfor jeg råder til, at man tager den med FVST hvis man er i tvivl.

Better safe than sorry. Wink

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 12:29

Fra Nørresundby
Tilmeldt 28. Apr 11
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 17:10

Men hvis man skal registre sin virksomhed i sverige, skal ens lager så være der?  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:00

Yes...ihvertfald ikke i DK

Og så husk reglerne om fjernsalg.

MvH

Peter 

Fra Værløse
Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 305
Fra  Sushibutik.dk Skrevet kl. 19:56

Hej

Hvis du ønsker et firma i Sverige skal du have en svensk adresse oghvis du ønsker at sende i forhold til svenske regler skal du have dit lager i Sverige.

Hvis du ønsker at registrere et AB i Sverige skal du bare bruge 50.000 SEK i startkapital.

Hvis du er interesseret, så kan jeg både hjælpe dig med en svensk adresse og et lagerhotel i Malmø med pick & pack til rimelige priser.

Vi har samtidigt gode priser på pakker, så vi kan sende til danske kunder, til samme pris eller lavere. Hvis dine ting vejer 5 kg eller derover, så kan du spare rigtig mange penge på at sende fra Sverige.

Klik ind på siden www.krlogistik.dk og læs mere om vores ydelser og kontakt mig gerne på kim@krlogistik.dk hvis du har spørgsmål eller har lyst til at starte op.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)