Må jeg give dig et rigtig godt råd. Så registrerer du bare din Virksomhed i Sverige. Så slipper du for fødevarestyrelsens Gestapo metoder og anmeldelser fra alle konkurrenterne. samt en hel masse bøder og ekstra udgifter som en lille enmands virksomhed ikke har råd til.
Må jeg give dig et rigtig godt råd. Så registrerer du bare din Virksomhed i Sverige. Så slipper du for fødevarestyrelsens Gestapo metoder og anmeldelser fra alle konkurrenterne. samt en hel masse bøder og ekstra udgifter som en lille enmands virksomhed ikke har råd til.
Hvis omsætningen af kosttilskud ikke er over kr. 50.000 pr. år - så skal man som udgangspunkt ikke registreres som fødevarevirksomhed - med mindre man selv importerer, så var der vist nogen andre regler.
Det skal lige siges, at de kosttilskud jeg selv forhandler ikke er letfordærvelige og jeg forhandler ikke andre fødevarer - så jeg skulle ikke registreres - men det afhænger jo nok af flere faktorer.
Det smarteste er nok at kontakte FVST for at være på den sikre side.
Jeg snakkede også med Fødevarestyrelsen og fik et andet svar: At man skulle registrere sig som fødevarevirksomhed, selvom man tjener under 50.000 kr (bagatelgrænsen)
Jeg snakkede også med Fødevarestyrelsen og fik et andet svar: At man skulle registrere sig som fødevarevirksomhed, selvom man tjener under 50.000 kr (bagatelgrænsen)
Ja, det kommer vist an på flere faktorer.
Jeg skulle ikke registreres.
Jeg tror det er en kombination af, at jeg ikke selv skal importere og at kosttilskud kun udgør en lille del af mit varesortiment.
Det er også derfor jeg råder til, at man tager den med FVST hvis man er i tvivl.
Hvis du ønsker et firma i Sverige skal du have en svensk adresse oghvis du ønsker at sende i forhold til svenske regler skal du have dit lager i Sverige.
Hvis du ønsker at registrere et AB i Sverige skal du bare bruge 50.000 SEK i startkapital.
Hvis du er interesseret, så kan jeg både hjælpe dig med en svensk adresse og et lagerhotel i Malmø med pick & pack til rimelige priser.
Vi har samtidigt gode priser på pakker, så vi kan sende til danske kunder, til samme pris eller lavere. Hvis dine ting vejer 5 kg eller derover, så kan du spare rigtig mange penge på at sende fra Sverige.
Klik ind på siden www.krlogistik.dk og læs mere om vores ydelser og kontakt mig gerne på kim@krlogistik.dk hvis du har spørgsmål eller har lyst til at starte op.