Det er ikke altid tilfældet at man skal gøre det, da det kommer an på hvordan shoppen er bygget op. Men grunden til at man tit bør gøre det er fordi et eller flere produkter godt kan optræde i forskellige kategorier. i en skoshop, kan fx en adidas sportssko godt være under "Adidas" "sportssko" "håndboldsko" osv osv. Kommer jo an på hvordan shoppen er bygget. men det vil jo vise en helt del af de samme sko i forskellige kategorier. og optræder den samme minibeskrivelse på flere sider, er der generelt tale om Duplicate Content. Det er selvfølgelig ikke i alle tilfælde, da det jo som skrevet er meget forskelligt fra shop til shop. Men det er den umiddelbare grund til at man putter noindex på sine produktlister. Det er jo for den sags skyld heller ikke listen der er den vigtige, men derimod selve produktet som brugeren søger efter. MVH Kim |
KTJ-Media.dk:Det er ikke altid tilfældet at man skal gøre det, da det kommer an på hvordan shoppen er bygget op. Men grunden til at man tit bør gøre det er fordi et eller flere produkter godt kan optræde i forskellige kategorier. i en skoshop, kan fx en adidas sportssko godt være under "Adidas" "sportssko" "håndboldsko" osv osv. Kommer jo an på hvordan shoppen er bygget. men det vil jo vise en helt del af de samme sko i forskellige kategorier.TimP:Den har jeg ikke lige hørt før, så med chance for at lærer noget nyt vil jeg da gerne lige hører hvorfor vil du ikke have at søgemaskinerne indexere dine produktoversigter?og optræder den samme minibeskrivelse på flere sider, er der generelt tale om Duplicate Content. Det er selvfølgelig ikke i alle tilfælde, da det jo som skrevet er meget forskelligt fra shop til shop.
Men det er den umiddelbare grund til at man putter noindex på sine produktlister. Det er jo for den sags skyld heller ikke listen der er den vigtige, men derimod selve produktet som brugeren søger efter.
MVH Kim
Ok tak for dit svar.