Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytte til england ? eller andre mulige lande ?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Benalmadena
Tilmeldt 5. Oct 08
Indlæg ialt: 477
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Er der nogle af jer som har erfaring med at flyttet til england (london) ? og er der nogle som bor derovre ?.

Hvis der er dette hvad syntes i så om det ? og hvordan kom i der over ? 

Jeg sidder her og tænker på at flytte 1 år eller måske længere alt efter hvad det bringer med sig. JEg ved dog ikke helt hvor det kunne være spændende at flytte hen ? Er der nogle som har nogle gode idér til destinationer rundt om i verden, hvor der er er gang i den, men samtidig mulighed for at arbejde med sin online firma ?

Håber i kan hjælpe.

Mvh
Christopher Heilmann 

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 21:33

Hej C,

har boet i UK 3 år nu, 1 år i London og 2 år i Luton.

har arbejdet hos 4 forskellige firmaer og har haft en webshop herovre(mycoolgadget.co.uk)

London er en fed by, men kun hvis man har penge nok til at få de fede boliger, ellers kan man hurtigt kommme til at bo i noget der ligner slum, london er dyr og derfor kan det være en dyr fornøjelse hvis man samtidig arbejder herovre med de lave lønninger.

vi flyttede til luton pga arbejde i Luton  airport, huslejen blev mindre og vi fik råd til 3 værelses rækkehus :)

samtidig er der ikke afgift på bilerne og når man som mig er glad for biler, så vægter det altså højt at bo i udlandet!

jeg er ved at flytte tilbage til DK og UK er for mig ikke særlig interessant generelt, der er så mange andre lande der er så meget bedre, ja faktisk så syntes jeg Malaysia som er et muslimsk land var 20 gange bedre at bo i :-)

ved der er nogle indenfor it branchen der med fordel bor i Tgailand f.eks, når man arbejder med nettet så får man lige pludselig frihed til at rejse og arbejde :-)

spanien er også attraktivt for mange, men det er mest indenfor turistbranchen hvis man ikke kan arbejde hjemmefra f.eks

men ellers er det bare at prøve det af, danmark er så lille, men det er sateme trygt og helt sikkert at vi får noget for vores skattepenge når man sammenligner med uddannelsesmuligheder og infrastruktur generelt

all the best :-) vh Thomas

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Fra Benalmadena
Tilmeldt 5. Oct 08
Skrevet kl. 19:42

Hej Thomas

tusind tak for dit svar.

Hvordan fandt du lejlighedder i London ? og er der en form for visum man skal søge for netop at flytte til england og bo ? eventuelt arbejdstiladelse ?

mvh

Christopher

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 20:33

Hej C,

du flytter bare til UK og går ind i den nærmeste ejendomsmægler og ser hvad de har af lejligheder til leje, hvis du ikke har arbejde i UK kræver de en kautionist eller to, hvis i er to der skal deles om depositum.

Depositum tager ejendomsmægleren sig af og alt kontakt sker gennem mægler og ikke f.eks gennem udlejeren. De fleste lejligheder administreres blot af mæglerne.

Du kan bare tage til UK og søge job, der kræves ikke visa eller arbejdstilladelse da det er et eu land.

Det tog mig 12 dage at finde en lejlighed og til jeg var flyttet ind med alt gået iorden, boede imellemtiden på et billigt hostel med tv stue og internet :-) 

Det er bare at rykke over, men bemærk at selv for faglærte er lønnen lav, medmindre man er i nogle store firmaer i indre London med stort ansvar for penge og lignende.  

Der er over 300 forskellige nationaliteter i London og der er 18 millioner mennesker indenfor ringmotorvejen omkring london så man bliver pludselig meget anonym.

hilsen T

Fra Benalmadena
Tilmeldt 5. Oct 08
Skrevet kl. 22:41

Hej thomas

Det lyder spændene. jeg vil helt klart overveje at prøve et halvt år, som start. Jeg ved dog stadig ikke om det skal være UK eller et helt andet land. 

Hvad ligger minimums lønnen på derovre ?

mvh

Christopher

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 22:53

hej,

mener det er omkring 65 kr :-)

vh T

Fra Benalmadena
Tilmeldt 5. Oct 08
Skrevet kl. 23:30

Hej igen

Puha. så skal der iværtfald gang i internet forretningerne 100% først ;). kan ikke leve på den løn jo.

Men det lyder utrolig spændene derovre. Jeg overvejer det vrikeligt.

mvh

Christopher

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 23:56

hej, har du gjort dig nogle overvejelser om hvad du vil arbejde med, har du nogen uddannelse evt?

Fra Benalmadena
Tilmeldt 5. Oct 08
Skrevet kl. 23:59

Hej Thomas

Tænkte bare på at arbejde deltid, i en eventuelt tøj butik, eller lign. bare et simpelt job. Mit eget firma, skulle gerne kunne betale resten. Derudover har jeg os en god opsparing som i værste tilfælde kan betale de 1 år.

Mvh
Christopher 

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 00:12
Overvej evt Australien, der er gode muligheder for arbejde, ellers Asien.

Fordelen ved England er vel primært at det ligger så tæt på DK.

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)