Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR registrering ifbm. vicevært opgave!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Aminoer,

I den nybyggede ejendom vi er flyttet ind i, er jeg blevet tilbudt stillingen som vicevært.
Ejendommen er blot 5 etager og med en skøn lille dele have til. Mine opgaver bliver derfor begrænset i omfang og jeg kan derfor benytte muligheden i denne opgave, til at "forsøde" opsparingen med- tænker jeg.

Nu har jeg blot nogle spørgsmål, da advokat udlejer har bedt mig oprette et CVR nr.:

Kan man stadig få godkendt et CVR uden at blive momspligtig- da jeg vil tjene under kr. 50.000 årligt. Eller afvises en sådan ansøgning i dag?

Hvis jeg vil trække pengene ud af mit CVR registrerede firma, så skal dette vel oplyses og skat bliver således fratrukket- korrekt?

Er det smarteste, at lade pengene stå på firma konto og således benytte dem til indkøb af relaterede goder som laptop, bil m.m

Er jeg helt blank og har du et godt råd ud fra erfaring, så ser jeg rigtig meget frem til at høre fra dig : )
Fra København Ø
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 569
Skrevet kl. 17:27
Hvorfor er det, at du skal oprette firma, bare fordi du får et job/endnu et job? :-)
Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 17:45

Du får nok svært ved at overbevise Skat om, at viceværtjobbet nødvendiggør køb af pc'er og bil! Var nemmest, at du fik løn som vicevært. hvilket også er det mest korrekte iflg. Skats regler. Men ellers er det B-indkomst, som du beskattes af. Så ikke noget med opsparing til alderdommen.

Beskyt dig og din familie mod jordstråler, elektrosmog og radon - se hvordan på www.basishelse.dk

Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 17:47

Beskyt dig og din familie mod jordstråler, elektrosmog og radon - se hvordan på www.basishelse.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:08

Hej.

Tja..næppe mulighed for CVR.nr.

Desuden som skrevet B-indkomst.

MvH

Peter

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)