Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJEMMESIDE

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Hundested
Tilmeldt 13. Feb 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej håber der er nogen der vil hjælpe mig. hvordan laver jeg bedst en hjemmeside nogle steder hvor man kan side og lege lidt med design osv det skulle jo gerne kunne bruges til noget seriøst på et tidspunkt.

Og det skal ik bare være en af de der hej se mig her et billed af mig og min hund hjemmesider.

Men lidt som en avis eller et uge blad.

Håber i kan hjælpe

På forhånd tak

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 20:34

Det bedste råd jeg kan give - og som jeg selv har brugt - er at installere WAAMP på ens egen computer.

WAAMP er et stykke server-software, som gør din egen computer til en webserver. Forskellen er bare, at dette ikke koster noget. Det er en fantastisk mulighed for at teste et website, inden det lægges ud på nettet til søgemaskiner osv.

Jeg bruger det som sagt selv. Tester alle mine sites mht. design og opsætning, inden de ligges ud på nettet.

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra Hundested
Tilmeldt 13. Feb 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 19:53

Hej Anders tak for svaret.

Jamen det vil jeg prøve at lege lidt med.

Tilmeldt 24. Aug 10
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 20:08

Som nævnt, skal du installere XAMPP, EasyPHP, WAMP e.l. software for at lege med server-side scripting.

Så skal du vælge et sprog, PHP, ASP.NET, Ruby on Rails. Gør noget research, de kan omtrent det samme, men er derudover meget forskellige.

Du skal derudover lærer de forskellige client-side sprog hvor de primære er HTML5, CSS og JavaScript.

Som begynder kan du hente programmet Dreamweaver som efter sigende skulle være brugervenligt.

Til den grafiske del kan du bruge GIMP som er gratis eller Adobe Photoshop som koster lidt.

Det er ikke noget du lærer på en uge, men start fra bunden(client-side) og hast ikke tingene men brug den tid du har og forsøg at forstå hvordan tingene fungerer. Så tager det ikke meget mere end 2-4 uger før du kan begynde at flette tingene ordentligt sammen.

Held og lykke :)

Fra Nyborg
Tilmeldt 5. Dec 08
Indlæg ialt: 156
Fra  Aktiv Fundraising ApS Skrevet kl. 20:22

Ved ikke helt hvad du egentlig leder efter? Vil du selv programmere fra bunden? For så er Dreamweaver et udmærket program at arbejde i. Brugervenligt og nemt. 

Men hvis du vil lege lidt med nogle CMS systemer, hvor du hurtigt kan komme igang med at lave indhold m.m. og henad vejen tilpasse designet osv. så vil jeg anbefale dig at købe et webhotel (f.eks. hos Unoeuro eller andre steder) hvor du så installerer WordPress

Du kan søge på WordPress og lære det lidt at kende. Det er en meget brugervenlig og hurtig måde at få en hjemmeside på, og du kan tilpasse designet på rigtig mange måder, så det ikke bare ser "billigt" og nemt ud. 

Ved at bruge Wordpress er du fri for at lære en hulens masse programmeringssprog fra bunden. 

Venlig hilsen, Steffen Gregersen
Fundraiser og ejer i Aktiv Fundraising ApS

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)