Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CA Akasse vs Krifa

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Feb 11
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

 

Hvilken akasse er bedst?

Som fuldtid og Bierhverv selvstændig?

Andre a-kasser må også gerne kommenteres.

 

 

Mvh

Anders 

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders.

Du kan se en oversigt, med kommentarer, over Akasser her: KLIK

Mvh.

Kurt, ShopNyt

Fra 3500
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Arbejder (normalt) fuldtids, men har et ApS ved siden af. Har gladeligt betalt mit kontigent til Krifa i mange år og været super glad for det. Så balladen startede sådan set først, da jeg blev arbejdsløs :-)

Så måtte jeg jo ned og stå i kø på A-kassen med et klientel, der levede op til alle de fordomme jeg nogensinde har haft, og udfylde et uendeligt antal mange-sidede formularer. Blev indkaldt til et 2 dages! introkursus, igen med et meget blandet klientel og en meget dagpengeland.dk-agtigt forløb, (men heldigvis super inspirerende underviser.) Krifa har været meget hjælpsomme, men de forvalter reglerne stramt, og udover det, var det ikke rigtig yderligere hjælp fra den kant. Jeg fik med nogen overtalelse en begrænset dagpenge-ret på 78 uger. De har 4 ugers sagsbehandlingstid og kunne ikke fortælle mig noget-som-helst om hvorvidt jeg overhoved ville kunne få dagpenge i den mellemliggende periode.  

Skiftede til CA efter 1 mdr: Blev kaldt til (samme) her 3 timers! intro-møde. Jeg har fået gennemgået og tilrettet mit CV af en af deres professionelle karriere-rådgivere, har fået samtaletræning, har fået tilbudt coaching og personprofilering og et hav af andre kurser. Deres tolkning af reglerne er noget mere fleksible, da de ved at deres "kunder" ligeså typisk får job på netværk og uopfordrede ansøgning mv.

En del af kurserne kan man også tage som "arbejdende", typisk er det gå-hjem-kurser og typisk i enten personlig/karriereudvikling eller ledelseskursur. Derudover har de en ret stærkt base af netværksgrupper bl.a. ledelses grupper mv. Du kan også til hver en tid ringe eller få en tid til coaching og karriere-vejledning. Bevares, der kræver at du er et voksent ansvarligt menneske, der selv kan tage ansvar for at du er arbejdsløs, så der kravene reelt de samme eller mere. Forskellen ligger i menneskesynet og et udgangspunkt om at du allerede har et vist niveau både mht. til selvhjælp og akademisk faglighed.

For mig er det en drøm af en A-kasse og det mest professionelle system, jeg nogensinde har mødt. Jeg forventer derfor at jeg også, når jeg kommer i job, fortsat vil have stor glæde af CA.

 Mvh.

Anya - MEGET tilfreds (arbejdsløst) CA-medlem - og pt. på MEGET godt på 6 ugers selvvalgt kursus i projektstyring med PRINCE2 certificering ( - i øvrigt anbefalet af min karrierevejleder hos CA).

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)